HDD replace in Acer Travelmate 660

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:54
Ik ben de 40GB opslag zat van mijn Travelmate 660, en wil er een nieuwe schijf in zetten. Nieuwe heb ik al op het oog, de 100GB Hitachi 7200rpm, maar nu moet dat ding er nog in...

Ik heb een hoop gegoogled en NERGENS kan ik vinden hoe ik die laptop open moet 'slopen'. Kan iemand me dit vertellen, ik wil namelijk liever niks afbreken... :+ ;)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 21:18
Je zou Acer kunnen bellen om te vragen waar de HD verstopt zit? :)
Aan de onderkant zitten in ieder geval een aantal schroeven en plaatjes, waarschijnlijk dat hij daar achter zit, net zoals je geheugen. Als je pech hebt moet de hele cover open om de HD te vervangen.

Kwestie van even wat schroeven losdraaien en voorzichtig zijn imho :)

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:34:
Ik ben de 40GB opslag zat van mijn Travelmate 660, en wil er een nieuwe schijf in zetten. Nieuwe heb ik al op het oog, de 100GB Hitachi 7200rpm, maar nu moet dat ding er nog in...

Ik heb een hoop gegoogled en NERGENS kan ik vinden hoe ik die laptop open moet 'slopen'. Kan iemand me dit vertellen, ik wil namelijk liever niks afbreken... :+ ;)
Bij mijn oude Acer Aspire 1601LC kon ik de hardeschijf eruit halen, nadat ik de cd-drive eruit had gehaald. Hiervoor was er een apart schuifknopje voor, die onder de laptop was verborgen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25

Theo

moederbord

kun je niet gewoon zelf proberen?? Dus gewoon alles losschroeven aan de onderkant, en dan voorzichtig de laptop demonteren??

Nu met WP, PV, EV en PC

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 17:17

Oof

Het enige wat ik op google heb kunnen vinden. Is dat je het interne geheugen kan verwisselen/bijzetten door het toetsenbord er af te halen. Je hebt waarschijnlijk niks aan dit. Maar misschien kan je als het toetsenbord eraf heb gehaald zien hoe je bij de hardeschijf moet komen. Veel succes daarmee B) .

Je hebt hem dus op het oog en nog niet gekocht.
Ik zou ipv de 100GB Hitachi 7200rpm de Seagate Momentus 7200.1, 100GB (7200rpm, SATA150, 8MB). Nemen deze is Volgens de Pricewatch 30 euro goedkoper(Minimaal 10 pils dus :9 ).
En volgens deze benchmark:http://www.xbitlabs.com/a...seagate-momentus7200.html is die ook marginaal sneller.

[ Voor 40% gewijzigd door Oof op 13-06-2006 01:02 ]

• Martijn
Oof schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:51:
Het enige wat ik op google heb kunnen vinden. Is dat je het interne geheugen kan verwisselen/bijzetten door het toetsenbord er af te halen. Je hebt waarschijnlijk niks aan dit. Maar misschien kan je als het toetsenbord eraf heb gehaald zien hoe je bij de hardeschijf moet komen. Veel succes daarmee B) .

Je hebt hem dus op het oog en nog niet gekocht.
Ik zou ipv de 100GB Hitachi 7200rpm de Seagate Momentus 7200.1, 100GB (7200rpm, SATA150, 8MB). Nemen deze is Volgens de Pricewatch 30 euro goedkoper(Minimaal 10 pils dus :9 ).
En volgens deze benchmark:http://www.xbitlabs.com/a...seagate-momentus7200.html is die ook marginaal sneller.
Over die harddisk, jij hebt het over de Hitachi 7k60, de oude 7200rpm schijf van hen. De nieuwe 7k100 doet niet onder voor de Seagate ;).

Maargoed, het is me GELUKT :). Uiteindelijk was het gewoon kinderlijk simpel, gewoon veel te moeilijk zitten doen. Ik moest gewoon een klepje van de koptelefoon en mic aansluiting losschroeven en toen kon ik aan een plasticje de hdd er zo uittrekken ;). De nieuwe zit er dus al in en een weeeeeereld van verschil :) (1,5-2x zo snel in vergelijking met een Samsung 5400rpm 40GB).

Iedereen iig bedankt voor het meezoeken! _/-\o_

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 17:17

Oof

Martijn schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:29:
[...]

Over die harddisk, jij hebt het over de Hitachi 7k60, de oude 7200rpm schijf van hen. De nieuwe 7k100 doet niet onder voor de Seagate ;).

Maargoed, het is me GELUKT :). Uiteindelijk was het gewoon kinderlijk simpel, gewoon veel te moeilijk zitten doen. Ik moest gewoon een klepje van de koptelefoon en mic aansluiting losschroeven en toen kon ik aan een plasticje de hdd er zo uittrekken ;). De nieuwe zit er dus al in en een weeeeeereld van verschil :) (1,5-2x zo snel in vergelijking met een Samsung 5400rpm 40GB).

Iedereen iig bedankt voor het meezoeken! _/-\o_
Hoe ben je daar achter gekomen dan? :+ .
Ik zal de volgende keer is wat beter zoeken en lezen voordat ik post 8)7

• Martijn
Oof schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:08:
[...]

Hoe ben je daar achter gekomen dan? :+ .
Ik legde het ding op z'n kop en toen viel m'n oog ineens op een cilindervormig icoontje :+
Dus altijd omheen zitten kijken, toen dat eens opengedraaid en daar vond ik het ;). Ik moet dus ook beter kijken voordat ik wat post 8) maargoed, resultaat is wel relaxed :) wat een schijf :)

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
offtopic:
Ik heb ook een travelmate 660... Een vraagje: Hoe lang kun jij op de batterij werken? Ik neem aan dat die van jou ook ongeveer 3 jaar oud is.

• Martijn
Double J schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:10:
offtopic:
Ik heb ook een travelmate 660... Een vraagje: Hoe lang kun jij op de batterij werken? Ik neem aan dat die van jou ook ongeveer 3 jaar oud is.
Mja, 2.5 jaar nu bijna. Ik heb ongeveer een jaar terug heibel gemaakt met Acer omdat ik vond dat de batterij in 1,5 jaar weinig gebruik te ver achteruit gegaan was. Hij werkte nog maar 1 uur ofzo. Hierin werd ik ondersteund door een leverancier van de fabrikant (Sanyo) die het met mijn stelling eens was. Toen heb ik een nieuwe accu gekregen van Acer. Die is nu na een jaar gebruik ongeveer op 96% van z'n kunnen, wat ongeveer 3 / 4 uur inhoudt ervan af hangende of ik een variable CPU speed gebruik en of Wifi aanstaat.
Pagina: 1