Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn studiekosten voor vader aftrekbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Beste tweakers,

Alweer een onderwerp waar ik na veel zoeken niet veel wijzer van word.

Ik weet dat studiekosten aftrekbaar zijn (coll geld, boeken). Ik betaal mijn opleiding zelf met sponsering van mijn vader. nou is mijn vraag: zijn deze studiekosten voor hem aftrekbaar?

via google kan ik alleen vinden dat je zelf bepaalde dingen kan aftrekken, en via de belastingdienst site word ik al helemaal niks wijzer:S

alvast bedankt voor de reacties!!!

Verwijderd

Ik weet dat het mogelijk is voor je vader om de kosten af te trekken, maar de voorwaarden waaronder weet ik niet meer ('levensonderhoud kinderen' is de post volgens mij). Ik zeg, grijp de telefoon en bel de Belastingdienst even. Dit soort dingen weten ze je zo te vertellen. Ik zeg ook: vraag je vader of-ie dat geld volgende keer naar je rekening overmaakt,. zodat je zelf je collegegeld en boeken kan betalen. Dan kan jij het ook aftrekken van de belasting ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 10:16 ]

Verwijderd

Ik zeg ook: vraag je vader of-ie dat geld volgende keer naar je rekening overmaakt,. zodat je zelf je collegegeld en boeken kan betalen. Dan kan jij het ook aftrekken van de belasting
Van welke te betalen belastingsom wil je het in dat geval precies aftrekken? ;)

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Misschien van de belasting die je als student zelf betaalt? ;)

@TS Hoe oud ben je zelf?

[ Voor 19% gewijzigd door arnax op 12-06-2006 11:50 ]

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
arnax schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:36:
Misschien van de belasting die je als student zelf betaalt? ;)

@TS Hoe oud ben je zelf?
25;) verder krijg ik al alles terug van vakantie werk ed.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 19:44

Tux

Dat is afaik mogelijk als je vader zorgt voor het levensonderhoud. Als je dus met eigen inkomsten boven de drempel uitkomt waarbij je belasting moet gaan betalen, geldt het niet meer.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

De studiekosten zijn alleen voor jouzelf aftrekbaar. Jouw vader kan wel de inwonende kosten aftrekken, maar dat is natuurlijk alleen als jij nog bij hem inwoont.
Verdiep je anders eens in de materie. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tatsu op 12-06-2006 15:55 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Levensonderhoud voor kinderen die geen recht meer hebben op studiefinanciering is aftrekbaar voor ouders. Volgens mij zitten hier weinig beperkingen aan. Pa betaald zoon 1000 euro per maand, dit kost hem effectief maar 600 euro en zoon geeft pa 300 euro cash terug iedre maand, gevolg is dat Pa iedere maand 300 euro armer wordt en zoon 700 euro rijker wordt. Dat zal wel niet helemaal legaal zijn maar zolang je het binnen de perken houdt (dus niet met 1000 euro/maand) zul je er nooit iets van horen. Waarom zou je als student nog zelf werken?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De belastingdienst heeft wel degelijk een regeling voor jou vader.

Op het moment dat jij je studiefinanciering opgebruikt hebt, en je alleen nog recht hebt op en lening mag een ouder inspringen om een studerend kind bij te staan. Naar mate de hoogte van bijdrage kan er maximaal 330,660 of 990 euro per kwartaal als aftrekpost studiekosten kinderen opvoeren.
Pagina: 1