Office of de Secretary of Defense - hieronder vallen een aantal niet-militaire organizations verdeeld in DOD Field Activities, die het militaire personeel ondersteunen (bijvoorbeeld personeelszaken), en de zogenaamde Defense Agencies die diensten verlenen om de strijdkrachten te ondersteunen. Bekende Defense Agencies zijn:
- National Security Agency - afgekort tot NSA, afluisteren van buitenlandse communicatie
- Defense Intelligence Agency - afgekort tot DIA, inlichtingendienst van het Defense Department
- National Reconnaissance Office - houdt zich bezig met satellietspionage
- Defense Advanced Research Projects Agency, het agency dat in 1969 het ARPANET-project ondernam, dat de fundering legde voor het huidige internet
Deze Office of Secretary of Defense, valt rechtstreeks onder Secretary of Defense, op zijn beurt gehuisvest in het Pentagon. Dat klopt dus in principe wèl, al ben ik het ermee eens dat een en ander wel duidelijker mag.
Wat dat plaatje betreft. Dit is Tweakers.net, waar een knipoog al eens moet kunnen. Lijkt me niets mis mee, al zou ik er persoonlijk ook niet voor geopteerd hebben denk ik.
Anyway: de auteur is op dit topic gewezen, maar ik acht een ingreep niet zo dringend dat deze meteen zou moeten gebeuren. Ik laat het dan ook aan Caroline over, aangezien er geen glasharde fouten in het artikel staan.
[
Voor 14% gewijzigd door
Yoeri op 12-06-2006 09:59
]