Toon posts:

Pentagon/NSA bericht klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het artikel nieuws: Pentagon laat oog vallen op social networking websites wordt beweerd dat het Pentagon het hoofdkwartier van de NSA is. Dit is echter niet het geval; het hoofdkwartier is gevestigd in Fort George G. Meade in Maryland.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fort_George_G._Meade

Journalistieke blunder of niet

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik lees eroverheen of jij ziet dingen die er niet staan, maar kun je even quoten over welk deel van het artikel je precies valt?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Ik denk dat hij doelt op het feit dat de titel van het bericht spreekt over het Pentagon, terwijl het over de NSA gaat.

Voor de rest is het idd. overtrokken; er staat immers nergens dat het Pentagon het NSA hoofdkwartier is.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De kop zegt 'Pentagon', het hoofdkwartier van het ministerie van defensie. Het artikel gaat echter over de NSA.

Nou, nou, wat een blunder.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Als ik me niet vergis, wordt de informatie van het NSA gebruikt door het Pentagon en zo. Kwestie van: Pentagon != hoofdkwartier NSA, maar geeft wel opdracht ààn NSA tot bepaald onderzoek :?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 03:46

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat is niet relevant Yoeri: Het bericht met zo'n titel is behoorlijk verwarrend, zeker door het Pentagon-plaatje erbij. En om nu zo'n plaatje voor NSA erbij te doen staat ook niet echt profi voor een nieuwssite:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1147880078.gif

NSA = AIVD, en Pentagon is ministerie van Defensie. Ja, Pentagon is vast een klant, maar dat is niet relevant. Het Pentagon heeft niks met dit nieuws te maken, simpelweg :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Imo is dit een gevalltje "populisme". In de afgelopen tijd is het woord "Pentagon" synoniem geworden voor "Amerkikaanse strijdkrachten" / "Amerikaanse strijd tegen het terrorisme" etc. etc. waarbij de parallel steeds is dat het onder de noemer "strijd tegen het terrorisme" linkt. Een vorm van "De Telegraaf-populisme" in feite.

De TS heeft gelijk, de NSA financiert het onderzoek.

En het Pentagon heeft er niets mee te maken, want het Pentagon valt onder buitenlandse zaken en NSA onder binnenlandse zaken. Hoewel binnen,- en buitenlandse zaken in de VS bijna niet meer te ontwarren zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 09:58 ]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Office of de Secretary of Defense - hieronder vallen een aantal niet-militaire organizations verdeeld in DOD Field Activities, die het militaire personeel ondersteunen (bijvoorbeeld personeelszaken), en de zogenaamde Defense Agencies die diensten verlenen om de strijdkrachten te ondersteunen. Bekende Defense Agencies zijn:
  • National Security Agency - afgekort tot NSA, afluisteren van buitenlandse communicatie
  • Defense Intelligence Agency - afgekort tot DIA, inlichtingendienst van het Defense Department
  • National Reconnaissance Office - houdt zich bezig met satellietspionage
  • Defense Advanced Research Projects Agency, het agency dat in 1969 het ARPANET-project ondernam, dat de fundering legde voor het huidige internet
Deze Office of Secretary of Defense, valt rechtstreeks onder Secretary of Defense, op zijn beurt gehuisvest in het Pentagon. Dat klopt dus in principe wèl, al ben ik het ermee eens dat een en ander wel duidelijker mag.

Wat dat plaatje betreft. Dit is Tweakers.net, waar een knipoog al eens moet kunnen. Lijkt me niets mis mee, al zou ik er persoonlijk ook niet voor geopteerd hebben denk ik.

Anyway: de auteur is op dit topic gewezen, maar ik acht een ingreep niet zo dringend dat deze meteen zou moeten gebeuren. Ik laat het dan ook aan Caroline over, aangezien er geen glasharde fouten in het artikel staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Yoeri op 12-06-2006 09:59 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/National_Security_Agency valt de NSA inderdaad onder het Department of Defense, oftewel onder 'het Pentagon', maar volgens http://www.nsa.gov/about/ is het een intensieve relatie :) . Daarnaast doen ze inderdaad ook dingen voor andere mensen volgens http://www.nsa.gov/about/about00018.cfm#6 .

De vraag is in deze dus of specifiek het Pentagon opdracht heeft gegeven tot en gebruik zal maken van dit onderzoek. Ik betwijfel of dat te achterhalen is, en refereren aan de regering, of regeringsinstanties, van de V.S. of de NSA zelf lijkt me dan ook beter :) .

DM!

Pagina: 1