Heeft de Intel Prntium D9x SSE3?

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 11:47

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe machine. Ik dacht zelf aan de Intel Pentium D 930 (3.0Ghz) met 2 GB Dual Channel DDR2 geheugen.

Maar wil graag SSE3 hebben voor support van diverse besturingssystemen. Dus ff Googlen en op intel.com kijken.

Nu kan ik op Intel.com wel de datasheet e.d. vinden van de D930 maar daar staat niets over SSE2/3. Als ik dan op de Intel-site zoek naar SSE3, staat daar Supported CPU's:

Intel® Celeron® D Processor
Intel® Celeron® Processor
Intel® Pentium® 4 Processor
Intel® Xeon® Processor
Mobile Intel® Celeron® Processors
Mobile Intel® Pentium® 4 Processors - M

Dus geen Intel Pentium D (wel de P-IV vanaf de 90nm versie) de D 9x is 65nm en de oude D8x versie is 90 nm.

Vreemd, dus even via wiki. Tot mijn verbazing (of niet) staat de Pentium D daar wel bij als zijnde SSE3 support.

Dus wie moet ik geloven?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Nielson
  • Laatst online: 00:39
Kijk eens op http://www.intel.com

@Roman : Sorry, had inderdaad niet goed gelezen. Maar als er een fabrikant is waar je uitgebreide specs en datasheets op de site kunt vinden is 't Intel wel, dus vandaar dat ik zo kort reageerde.

[ Voor 78% gewijzigd door Nielson op 12-06-2006 09:29 ]

Verwijderd

Als je niet weet wat je moet geloven, de lijst van BalusC opzoeken

http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-pd.php

Heeft dus sse3

• Roman
  • Laatst online: 27-05 11:47

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
@Nielson: Heb je wel gelezen wat ik geschreven heb? Daar was ik dus en heb het niet kunnen vinden.

@Iva_Bigone: Ohja onderaan... helemaal over het hoofd gezien.

@Athmozz: Kijk daar staat wel weer SSE3 bij.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
ff uit interesse, welk besturingssysteem maakt daar zo goed gebruik van dan?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

p43000 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:10:
ff uit interesse, welk besturingssysteem maakt daar zo goed gebruik van dan?
Naar mijn weten geeneen.

Er zijn wel programma's geoptimaliseerd voor SSE3, maar prestatiewinst is er niet of nauwelijks. Er zijn volgens mij zelfs wat distributed-computing clients aangepast voor SSE3.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:28

TGEN

Hmmmx_

Een standaard Mac OS X vereist dacht ik SSE3 support (niet die aangepaste warez releases). Maar da's illegaal, dus ik zie ook niet in wat het voordeel van SSE3 is. Performanceverschil op een Pentium D t.o.v. SSE2 heeft het ook niet echt (i.t.t. de Core 2 Duo).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Wat kun je eigenlijk met SSE3? Wat is het voordeel ten opzichte van SSE2 en heb je het echt nodig? Ik zag een nieuwsbericht op de FP dat intel al bezig is met SSE4.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Een 10tal nieuwe instructies t.o.v. SSE2 om berekeningen efficiënter uit te voeren en daarnaast wat andere nieuwe operaties. Maar er moet toch gecompiled worden naar code die gebruik maakt van de instructieset. Ik denk dat de winst marginaal zo niet nihil is. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1