Toon posts:

Nieuwe case, beste keuze zowel design als functioneel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Mijn case ( toendertijd nog 300 gulden ) is alweer 4 jaar ( als het niet langer is ) oud.

Ik koos deze case ( midi-tower ) om zijn naar mijn mening prachtige vormgeving en ingebouwde zijraampje.(toendertijd was dat nog helemaal nieuw en had (bijna) niemand dat nog.)
Ook waren zijn prestaties ( kei goede airflow , maar liefst 8 fans(12 mm) en zijn uitgebreide hard disk bay ) zeker om naar huis over te schrijven.

Aanleiding van aankoop was trouwens een artikel in de voormalige PCZone.

Nu is de case naar mijn mening eindelijk wel eens aan vervanging toe.

Mijn vraag:

Wat zijn op dit moment de high end cases ( max 250 euro )
Het belangrijkste vind ik:
Op 1:
De airflow. ( dat wil zeggen goede krachtige inlet en krachtige outlet en goede verdeling van de lucht in de kast)

Op 2:
Design. en geef toe smaken verschillen, maar de case moet een hoog ah oehhhh gehalte hebben.
Dingen als bv een zichtbare inlet in de vorm van een turbofan ( zoals op de 747 ) vind ik erg mooi.

Op 3:
Veel mogelijkheden, dat wil zeggen veel harde schijven kunnen plaatsten, flink ruimte voor de bekabeling ( zodat deze geen beperking vormt voor de airflow )

Het mag desnoods ook een bigtower worden als vooral wens 3 ingewilligd moet worden alleen deze zijn volgens mij niet altijd de mooiste cases.

Wie helpt mij uit? _/-\o_

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kijk eens wat naar Lian-Li kasten, of de grotere Coolermasters..

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51
Het is inderdaad nog altijd de Coolermaster Stacker die het wint.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Et is uiteindelijk toch persoonlijk, ik zit ook te kijken naar een kastje voor mn nieuwe PC. De 2 kasten waar ik tussen twijfelde waren de:

- Lian Li V1200 plus
- Cooler Master Stacker 830

Tot voor kort was Lian Li gewoon de ultieme case maar de CM 830 zou zelfs nog beter kunnen zijn kwa functionaliteit. Ook kwa design is de CM 830 gewoon ERG strak. Tot voor kort ging mijn voorkeur dan ook naar de laatstgenoemde case uit. Maar na even goed nagedacht te hebben is toch het rustigere design van Lian Li wat ik zoek.

De 830 vind ik gewoon net TE spacy, hij lijkt zo uit HALO te komen. Kan tof zijn, maar niet altijd. Nogmaals, dit is persoonlijk, maar je hebt wel ff 2 cases extra om naar te kijken :)