Ik ben bezig met het upgraden van een oude computer met een ECS K7S5A (v 3.1). Onder andere is de oude processor (Duron 1200) vervangen door een Athlon XP 2400+ (266 mhz FSB). Wanneer de computer wordt opgestart, geeft deze aan dat er een Athlon XP 1800+ in zit, hetgeen vrij logisch is gezien de FSB dan nog op 100 mhz staat. Zodra ik echter in de BIOS de FSB naar 133 zet, start de computer niet meer op en moet ik CMOS clearen voordat deze wel weer opstart.
Wat al is gedaan / geprobeerd:
- processor gechecked, is inderdaad 2400+ @ 266 FSB
- ander geheugen
- andere voeding
- bios firmware updates, ook van CheepoBios heb ik verschillende versies geprobeerd
Verder is de temperatuur van de processor idle rond de 40 graden, wat mij een prima temperatuur lijkt gezien de weersomstandigheden. Ook is er al gezocht naar een eventuele jumper die FSB 100 / 133 zou regelen, maar deze zit niet op het moederbord. Het enige dat mij niet in de haak lijkt, is dat de VCore 1.312 V is. Deze is echter niet te verhogen in de BIOS oid.
Wie weet er raad?
Wat al is gedaan / geprobeerd:
- processor gechecked, is inderdaad 2400+ @ 266 FSB
- ander geheugen
- andere voeding
- bios firmware updates, ook van CheepoBios heb ik verschillende versies geprobeerd
Verder is de temperatuur van de processor idle rond de 40 graden, wat mij een prima temperatuur lijkt gezien de weersomstandigheden. Ook is er al gezocht naar een eventuele jumper die FSB 100 / 133 zou regelen, maar deze zit niet op het moederbord. Het enige dat mij niet in de haak lijkt, is dat de VCore 1.312 V is. Deze is echter niet te verhogen in de BIOS oid.
Wie weet er raad?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 00:33 ]