Toon posts:

[Adobe Premier 1.5] Video optimaal opslaan voor YouTube..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo

ik heb de search gebruikt maar ik kom er niet verder mee dan ik al ben.. als ik m'n movie wil exporteren naar AVI heb ik al verschillende compressors gebruikt (Codec's).. van XviD tot DivX, van RLE tot Video1 etc.

maar m'n filmpjes van nog geen 1,5 minuut blijven rond de 40/80MB.. en dan is het beeld kwaliteit al geminimaliseerd tot 75% ofzo (het is al pixelig)

het gaat om video's met het formaat 320x240

wat doe ik nu verkeer in die settings? of ik heb niet de juiste codec :?

ik weet het echt niet meer, overal op internet zie ik super scherpe video's van 1,5 minuut die nog geen 3MB zijn..

tips/adviesen zijn zeer welkom

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je moet dan de codecs zelf ook nog instellen met hoeveel passes en kwaliteits instellingen enzo. Ik heb er niet echt verstand van, maar ik weet dat de default instellingen vaak niet echt goed zijn.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zelf gebruik meestal XviD, Zoiezo is 2-pass encoding aan te raden...
Op mijn site heb ik handige encoding tips, klik op encoding daar zie je voor de videocodec de settings. Audio kan je het beste Lame MP3 128kbit/s gebruiken
Met de settings op mn site wordt het ongeveer 10-15MB voor 1,5 minuut, afhankelijk hoeveel bewegingen er in het fimplje zitten...

Als je de 2ndpass doet en je de targetbitrate op 350 kbit/s zet, zal het bestandje ongeveer 5MB zijn... de kwaliteit is dan wel wat minder...
beste is de audio lager te zetten: 64Kbit/s en de video kan dan rond de 400 kbit/s

[ Voor 53% gewijzigd door BiG-GuY op 12-06-2006 10:22 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik denk dat er met het encoden van het beeld niet fout gaat, maar dat je vergeet je audio te encoden. Deze zal wel uncompressed zijn. Met Gspot kun je dit gemakkelijk checken.

Hier staat tekst

Verwijderd

Ik heb ook net een filmpje gemaakt ook met xvid maar met hogere resolutie als jij heb en die van mij is 5.7mb (48 sec)

http://realtec.nl/hosted/videos/bf2/Trailer2.avi

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips, ik ga er weer even verder mee experimenteren.. :) zoiezo moet ik XviD opnieuw installeren denk ik, want Premiere crasht elke keer als hij begint met het wegschrijven naar AVI :(

zijn er mensen ook mee bekend zijn dat zodra je een video upload naar YouTube het beeld niet meer synchroom loopt met het geluid?
Pagina: 1