[Mobo] Afstand sloten Abit KN8-SLI (en Asus A8N-SLI)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161336

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe PC samenstellen, met als mobo eentje van Abit, de KN8-SLI. Ik kan echter geen bronnen vinden die het hebben over de afstand tussen de twee PCIe sloten, aangezien ik misschien Zalman koeling wil gaan gebruiken, de VF-900 Cu of de VF-700 Cu.

Hier wordt gezegd dat er niet genoeg ruimte is voor Artic Coolers.
Hier wordt gezegd dat de CNPS7700 CU problemen kan leveren bij het aansluiten van de powersupply van de fan, maar een CNPS7700 is een CPU cooler (volgens zalman's website) en geen GPU cooler.

Verder wordt er op het GoT forum en in de productsurvey niet veel gezegd over de ruimte tussen de twee sloten, overigens zegt Abit zelf ook niks over de afstand tussen de twee sloten.

Verder had ik wel gelezen dat de Asus A8N-SLI overigens wel genoeg ruimte heeft, als ik het goed begrijp:
Positieve eigenschappen:
...
Opstelling van de bussen
...
Zijn er overigens mensen bij die ervaring hebben met een zalman VF-700 of VF-900 koeler bij een SLI-opstelling op een van deze twee borden, of hebben een van deze twee borden en zou de afstand tussen twee kaarten in SLI willen opmeten, aangezien de VF-900 en de VF-700 beide volgens de Zalman website 3cm hoog zijn. Hoeveel ruimte moet er dan minimaal tussen de geluidskaarten zitten? Ik d8 zelf dat 4cm het minimum is, zodat er ook nog enigzins airflow is (anders blaas je met de ene kaart de warmte op de andere kaart, dat lijkt me ook niet zo gezond overigens). de koeing blaast koude lucht over de fans, niet andersom 8)7 Maar dan nog moeten ze geen contact maken met de videokaart die eronder ligt.

Alvast bedankt dat je de moeite hebt genomen mijn topic door te lezen, een mooi antwoord zou nog mooier zijn, maar ik mag niet teveel eisend zijn O-)

Dank,
Nick _/-\o_

PS: Ik heb een plaatje gezocht van de KN8-SLI (bovenaanzicht) en ik vrees dat de afstand relatief klein oogt :| |:( ;(
(plaatje is te groot)
Het ziet er naar uit dat de ruimte tussen de twee kaarten ongeveer even groot is als het koelblok dat ernaast staat, waar ik een zalman northbridge koelblok heb opgezocht welke de volgende specificaties geeft:
Dimensions 37 (L) X 37 (W) X 32 (H) mm
Weight 36g
Material Aluminum
Northbridge is dus ongeveer 4x4 cm, zou dit toch wel genoeg zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 161336 op 11-06-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38
Bij moederborden met 1x een PCI-E slot ertussen kan er een VF700 geplaatst worden, alleen moet je het dan doen zonder de beugel plaatsen(maar dat is niet zo'n probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

't Kan zijn dat er er overheen heb gelezen, maar ga je twee videokaarten gebruiken? (SLI)

In dat geval, zou ik de Asus nemen. Ook al zouden twee videokaarten met een vervangende koeler passen, er kan gewoon niet genoeg ventilatie bij de bovenste videokaartkoeler komen wanneer je dat Abit moederbord zou hebben gekocht.
Daarnaast maakt de ventilator ook nog eens wat meer lawaai, omdat deze bijna 'afgesloten' is door de tweede videokaart.

Is de Zalman 9500 niet wat i.p.v. de 7700? Die heeft veel minder ruimte nodig rondom de cpu-socket, en koelt heel iets beter. (wel iets duurder)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
VF900 past volgens mij niet als je SLI hebt, ik zag dit laatst in een ander topic. Dit komt omdat de schroeven waarmee de koeler word vastgemaakt veel te ver uitsteken aan de andere kant, waardoor de schroeven van de onderste videokaart tegen de koeler van de bovenste videokaart aan zou komen.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan zou de 700 ook niet passen, want die zouden dan dezelfde schoeven gebruiken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik heb een a8n-sli deluxe en ik heb 2x een 6600Gt in sli beide met een v700 erop
RUIMTE ZAT, northbridge kwam ook niet in gevaar maar ja 6600GT is niet zo lang.
anyways de vf700 gaat passen, alleen daarna heb je nog maar 1 of 2 pci sloten over;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een v700 is toch iets anders als een vf700? :?
Anyways ik had hier een mobo gezien waar 2 kaarten op zitten, maar hoe groot zou de ruimte hiertussen ongeveer zijn? Als we praten over die gaten aan de achterkant van de PC, die platen moet je eruit douwen om je graka er doorheen te kunnen laten komen. Hoeveel van die gaten zitten er dan tussen de twee videokaarten van het bovenstaande plaatje? Zelf lijkt het mij dat er 2 gaten tussen zitten, maar omdat het mobo scheef staat geeft dit een vertekend beeld. Kan iemand met een SLI opstelling (met een Abit KN8-SLI of Asus A8N-SLI mobo) misschien eventjes aan de achterkant van zijn PC kijken hoeveel gaten er tussen zijn videokaarten zitten? O-)

Als ik naar de layout van zo'n mobo kijk, bijvoorbeeld hier dan zie je dat er 2 kleine sloten tussen de 2 PCIe sloten zitten. Als dit echter het geval is dan zou de Abit KN8-SLI (hier) maar een slot ertussen hebben, wat te weinig zou zijn. Is dit correct geredeneerd?

Alvast dank _/-\o_

EDIT:
Ik heb in mijn eigenste PC de geluidskaart zo verplaatst zodat er 2 PCI sloten (die witte toch? :? ) tussen mijn geluidskaart en mijn videokaart zaten. De ruimte tussen de 2 platen (zonder alle dingen die erop zitten) is ruim 5 CM, als je hier een marge van 1-1,5 afhaalt (van alle transistoren enzo die op de videokaart zitten) kom je uit op 3,5-4 CM die ertussen zit. Dit zou toch ruimschoots voldoende zijn? B)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 161336 op 12-06-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
bleh ik bedoel de vf700-cu v700 bestaat niet
hierbij wat fotos van het geheel op a8n-sli deluxe, specs zie sig.
www.blackservers.nl/pic1.jpg
www.blackservers.nl/pic2.jpg
www.blackservers.nl/pic3.jpg

en ja ik weet dat het een zooitje is maar de stacker is groot zat;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.imgag.com/product/full/ap/3033910/yourockcp.gif
TY voor de mooie pics =) _/-\o_

BTW op je 3e pic zie ik dat je 2 videokaarten 2 slots ruimte nodig hebben en tussen je onderste videokaart en je geluidskaart maar 1 slot? :? Geluidskaart kan naar mijn inzien nog een slot naar beneden, als je de eerste foto vergelijkt met dit plaatje. Boven het middelste PCI slot (die witte toch? :? ) zie je 2 transistoren (die cilindervormige dingen). Die zie je op jouw foto net boven je geluidskaart.

Ohwja je bovenste blauwe koeler hangt er op half 11 bij... :P

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 161336 op 14-06-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ja dat klopt
de sli sloten zitten 2 slots van elkaar af
de onderste gebruikt incl cooler dus wel 2 sloten maar niet 3 zoals de bovenste;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus opzich zou een Abit K8N-SLI ook kunnen, want daar zit ook maar 1 slot tussen de 2 PCIe sloten.
Pagina: 1