Toon posts:

bios does not detect secondary master

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb niet lang geleden de case van mijn pc veranderd voor een nieuwe, voordat ik de case had veranderd werkte alles nog perfect. Nadat ik mijn case heb veranderd leest hij mijn dvd brander niet meer. Ik kijk in 'my computer' in windows xp en ik kan de dvd brander (TDK 1616dln) niet zien.
dan ga ik naar 'device manager' en zie ik dat er een gele uitroep teken op het dvd brander is geplaatsts en als ik naar de properties ga zie ik dat de driver niet de goeie is, dit is heel raar want de dvd brander is plug & play en zou geen speciale driver moeten hebben waar winxp niet voor zou kunnen zorgen. dus restart ik mijn pc en ga ik de bios in en daar zie ik dat de 'secondary master' niet is 'detected'. Ik heb alleen die ene dvd/cd device aan mijn pc zitten en de jumper van die dvd brander staat op master en alle draaden zijn goed verbonden. Er zit ook stroom op de dvd brander omdat de tray er in en uit kan.
voordat ik de case had veranderd deed de dvd brander nog en nu dus niet meer, weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

alvast bedankt voor het hulp

dimmer

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:25

SA007

Moderator Tweaking
Mik alle kabels van de brander een los, en kijk of er geen pinnetjes krom zijn. en duw 'm weer terug.
Werkt dat niet, haal dan de dvd 's los, en duw de andere stekker van de kabel erin.
Probeer anders de kabel van de harde schijf even, of die wel werkt.
Mocht dit allemaal niet helpen probeer dan de drive in een andere pc, als dat ook niet werkt is ie waarschijnlijk kapot.

offtopic:
Groeten hoeft niet