Toon posts:

van VGA naar tv.. Brak of oke ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker's,

Ik had een vraagje met betrekking tot het converten van VGA signaal naar gewoon tv signaal.

Inleidinkje:

Ik heb nu een xbox 360 die ik sinds gisteren op een wat aardig grote tv heb gezet.
Daarvoor had ik mijn xbox 360 op een monitor, via de vga kabel.
Nou ben ik niet super te spreken over de kwalteit van het signaal dat nu op mijn televisie komt, en dus ook weergeeft.

Ik zat er daarom nu aan te denken om gewoon weer mijn vga kabel te gaan gebruiken en dan het signaal om te converten (via de AverTv Box 3) naar tv signaal om zo een beter beeld te krijgen.

Maar dan de vraag:
Ga ik er dan mee Vooruit of ga ik er dan juist op achteruit ???

Ik hoor het graag van jullie.

Met vriendelijke groet,
Davej0h

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

De grote vraag is (vragen zijn): Wat is het voor een TV? Hoe is ie aangsloten? En hoe is het apparaat ingesteld?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:38:
De grote vraag is (vragen zijn): Wat is het voor een TV? Hoe is ie aangsloten? En hoe is het apparaat ingesteld?
Oke, de antwoorden op de grote vragen zijn:

-Het is een Aristona 'gewone' tv van, +/- 60cm doorsnede

-Het is aangesloten via de Hd kabel en dan alleen de rode (r-audio) witte (l-audio) en de gele voor video.

-Het apparaat staat nu ingesteld (de xbox) op 60hz en de tv staat ook op zijn best

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

composiet dus. Dat is de slechts mogelijke manier van aansluiten van een video bron. Heeft je televisie geen component ingang?

Het gebruik van een vga kabel maakt eigenlijk nauwelijks uit. Het gaat erom wat voor aansluitingen je televisie heeft.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

Die gele, witte en rode kabel zijn geen HD kabels makker.

Een beter beeld op je normale tv t.o.v. je hoge resolutie monitor kun je wel vergeten. Jouw aristona tv ondersteund niet de 720p resolutie die de 360 als HD verzend. die monitor van je zeer waarschijnlijk wel.

Wil je ook het 720p signaal op een tv gamen dan zul je een HD-ready lcd of HD-ready crt tv moeten kopen.

succes

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 15:22
Je hebt hem nu via de composiet verbinding aangesloten wat inderdaad niet echt de beste kwaliteit geeft
(eigenlijk de slechtse).

Ik raad je aan een RGB kabel voor de xbox360 te kopen. Hiermee haal je toch het beste uit je xbox360 als je geen "HD Ready" tv hebt.
De scart ingang op je tv moet wel rgb ondersteunen (gelukkig hebben veel tv's van tegenwoordig dat), check dus even de handleiding van de tv of de scart ingang rgb ondersteund en zo ja welke (kan zijn dat niet alle scart ingangen rgb ondersteunen zoals bij mij :'( )

Hier een linkje van google waar je vast verder mee komt.
http://www.google.nl/sear...xbox360+rgb+kabel&spell=1

Eventueel zou je een vga naar rgb converter kunnen te halen, maar dat kan een duur grapje worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Erik070 op 11-06-2006 21:11 ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 13:11
Met daarbij de noot dat de Scart ingang van je TV RGB moet ondersteunen...

Verwijderd

Topicstarter
@Janoz; nee helaas heeft mijn tv geen composiet ingang, anders had ik hem hier wel op gezet.

@swopdark; ehh, het gaat hier wel om de hd kabel. alleen heb ik allen de gewone uitgangen gebruik die ik dan met het bijgeleverde scartblokje fix naar scart.
Gaat dus om deze kabel

@Erik070; De rgb kabel is dus gewoon de Scart kabel ?
Is dat dan :deze of deze
Of gaat het hier om de zelfde kabel maar dan bij de dixons met een verkeerde afbeelding ??

@ESteg; ik zal eens effe kijken in het boekje

• Janoz
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je gebruikt nu de composiet aansluiting ;) (via je scart blok)

Over de kabels die je daar hebt is weinig te zeggen. Voor hetzelfde geld zijn die intern ook gewoon via composiet doorverbonden. Bij deze wordt het wel expliciet aangegeven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tja, daarnaast is een monitor veel beter dan een gewone televisie. De resolutie van een PAL tv is 720*576 en NTSC is zelfs maar 720*480. Daarbij is het beeld ook nog eens interlaced, dus feitelijk is het beeld nog slechter dan de bovengenoemde resoluties op een monitor.

Een RGB kabel ipv composiet zal beter beeld geven, maar het zal niet zo'n wereldschokkend verschil zijn als tussen een tv en monitor.

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
kwaliteit went snel, als je de beelden van een monitor met vga aansluiting gewend bent, dan zal dit er gewoon brak uitzien... LCD -tv'tje?

Verwijderd

Topicstarter
heb gewoon de scart kabel gehaald. en ja hoor. Super echt weer mooi beeld.

Nou ben ik bezig met de bouw van een MCE pc en wil ik filmpjes van de spellen die ik speel vanaf de xbox op mijn computer zetten.

Ik dacht dat op deze manier te doen:

klik hier voor een mooi met paint gemaakt plaatje :D :P

Maar gaat dit werken ?

Bedoeling is dus, dat ik mijn xbox gewoon op me tv kan zien maar ook op me computer.

Ik hoor het graag

mvg,
Dave

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Apart idee... Anyway, je zal dat blokje dan moeten gaan openhalen, en zelf gaan solderen. Waar je 360's kabel nu in komt wordt het signaal alleen naar die op het einde gestuurd, en bij meerdere input's wordt er vanzelf 1 gekozen. Je moet een situatie hebben waarin het 360 signaal ook naar een 2e blok wordt gestuurd.

Als dit al lukt betwijfel ik of het gaat werken. Ten eerste gebruik je dat blok, wat niet ten goede gaat (meer tussenstukjes in je kabel = kwaliteit verlies). Daarnaast wordt het ook nog eens gesplitst.

[ Voor 68% gewijzigd door Muthas op 18-06-2006 20:58 . Reden: Opnieuw getypt, klonk niet ]

Verwijderd

Topicstarter
ja das wel zo.

Heb wel al gekeken, en het bestaat al wel, maar dan voor 30 euro.

het blokje is overgens parallel geschakeld, dus dan hoef ik toch niks meer te solderen ?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Nee want, het in signaal (van 1 van die 3) gaat alleen naar die kabel op het einde.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 11:36

Kvn

Verwijderd

Topicstarter
link doet het niet !

Anders kun je een artikelnummer geven, en vul ik het even in

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
350707