[Vista]media centre[LCD out of range]

Pagina: 1
Acties:

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb een probleempjemet mijn lcd (e-yama 17nsu1) als Vista media centre opstart. Het beeld word zwart en mijn lcd zegt out of range. Ik kan nog alles doen klikken enzo maar het beeld blijft zwart. Doe ik alt-f4 dan ga ik weer terug naar de desktop.

Ik heb al wat onderzoek gedaan en volgens mij pakt media centre steeds de hoogst aangeven HRTZ namelijk 85. terwijl een lcd 75 hrtz max heeft.
Ik had al ingesteld alleen ondersteunde formaten tonen, maar die 85 hrtz blijft. Omdat er nog geen drivers beschikbaar zijn in 32bit voor mijn lcd pakt Vista native beeldscherm driver een hogere 'toegestane resoluties" dan mijn lcd aankan voo Vista media centre.

kent iemand een trucje om de ondersteunde resoluties handmatig aan te passen? zodat VMC/Vista control max. .1280x1024x75 pakt?
Ik heb vanmiddag de crt uit de huiskamer even geleent :) en die doet het dus wel. Dus ik denk echt dat het met de refresh rate te maken heeft, die ik nog niet handmatig kan aanpassen omdat mijn lcd fabrikant nog geen Vista drivers heeft. Trucjes ideeen, iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door BAS80 op 11-06-2006 18:59 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan je doorgaans prima in je driver properties aanpassen, en eventueel ram je er even VNC op (die pakt tenminste de console sessie op zonder te klooien met een redirected driver).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BAS80
BackSlash32 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:17:
Kan je doorgaans prima in je driver properties aanpassen, en eventueel ram je er even VNC op (die pakt tenminste de console sessie op zonder te klooien met een redirected driver).
In de driver properties kan het niet, met de native PnP display driver. Het lijkt een bug ite zijn Vista Media centre. (proggie in Vista, voor de duidelijkheid) ;) Die enkel voordoet op een lcd ofzo :?
Ik had een link op het microsoft forum met iemand met precies hetzelfde probleem. Ik ben de link kwijt. Niet zo erg opzich want helaas stond er geen oplossing in dat topic.
Ik zal eens googlen op vnc...

Naar mijn idee houdt Media centre niet de refreshrates en resoluties aan die ingegeven zijn op de desktop. mss dan VNC die dan fixed kan maken :? Ik zal dat proggie eens opzoeken, wel es gehoord van VNC maar weet niet wat het nou echt inhoudt.

in ieder geval bedankt..

Bas

[ Voor 3% gewijzigd door BAS80 op 11-06-2006 21:12 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh.. sorry hoor, maar als je nou eerst eens zorgt dat je gewoon de juiste driver hebt..

En hier kan ik prima in de gfx properties aangeven van de MS ATI driver wat de refreshrate moet zijn.
(Vista build 5384.4 @ laptop)
MC pakt enkel de instellingen over van je OS zelf, dus daar ligt het niet aan.
Waarom begin je uberhaupt aan een Beta OS als je dit soort dingen niet beheerst?

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 11-06-2006 21:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BAS80
BackSlash32 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:15:
Euh.. sorry hoor, maar als je nou eerst eens zorgt dat je gewoon de juiste driver hebt..

En hier kan ik prima in de gfx properties aangeven van de MS ATI driver wat de refreshrate moet zijn.
(Vista build 5384.4 @ laptop)
MC pakt enkel de instellingen over van je OS zelf, dus daar ligt het niet aan.
Waarom begin je uberhaupt aan een Beta OS als je dit soort dingen niet beheerst?
IK heb wel de graka drivers maar niet voor mijn LCD die bestaat nog niet voor mijn LCD, man.......

Ik wil even vermelden dat ik thuis een netwerk3 pc laptop en pda telefoon met een linux bak als data server enz enz.

Maar laat maar, ik heb het al. Ik heb handmatig een driver van een ander merk LCD beeldscherm aangepast/gemaakt, ofwel mijn eigen LCD driver gemaakt voor Vista. Nu werkt ie wel....
Omdat ik de niet ondersteunde resoluties er zelf uit heb gesloopt.
Echt een opmerking van niets, naar mijn postcount gekeken ofzo? Het valt wel op dat met mensen met een lage postcount doorgaans 'op een mindere manier worden benaderd op GOT' Ik werk al 10 jaar als DTP'er/systeembeheerder...

Het is gewoon een bug in Vista MC, die ik al op verschillende forums ben tegengekomen.
MC pakt enkel de instellingen over van je OS zelf
Nee, dat is juist de bug. Die alleen naar bovenkomst onder bep. omstandigheden c.q. instellingen.
Die zorgt ervoor dat die niet standaart os instellingen aanneemt maar de hoogst mogelijke refreshrate pakt in je instellingen. Lastig als je beeldscherm je driver(niet Graka driver) niet beschikbaar is. (dus ook je max. resoluties en rates niet ken aanpassen)

Maar volgensmij snap je het zelf niet.

nuff said...

[ Voor 35% gewijzigd door BAS80 op 12-06-2006 18:56 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:29

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Volgens mij staat de resolutie van Vista Media Center default op 720p, onafhankelijk van hoe je overige instellingen staan. Gelukkig snapte m'n Acer 3201W die 720p gedeeltelijk (hij is wel 'HD Ready' maar duidelijk niet als het signaal over DSub gaat ;) ) en kon ik daarna Media Center instellen op 1360x768.
Lijkt me idd vrij lastig (en een 'uitdaging') als je LCD die 720p niet trekt en een "Out of range" melding geeft.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BAS80 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:37:
IK heb wel de graka drivers maar niet voor mijn LCD die bestaat nog niet voor mijn LCD, man.......

Ik wil even vermelden dat ik thuis een netwerk3 pc laptop en pda telefoon met een linux bak als data server enz enz.
Maar nog nooit van VNC gehoord? :P
Omdat ik de niet ondersteunde resoluties er zelf uit heb gesloopt.
Echt een opmerking van niets, naar mijn postcount gekeken ofzo? Het valt wel op dat met mensen met een lage postcount doorgaans 'op een mindere manier worden benaderd op GOT' Ik werk al 10 jaar als DTP'er/systeembeheerder...
Nee hoor, meer vanwege de inhoud van je posts zelf :)
Maar daar gaat het niet over.
Het is gewoon een bug in Vista MC, die ik al op verschillende forums ben tegengekomen.
Die alleen naar bovenkomst onder bep. omstandigheden c.q. instellingen.
Die zorgt ervoor dat die niet standaart os instellingen aanneemt maar de hoogst mogelijke refreshrate pakt in je instellingen. Lastig als je beeldscherm je driver(niet Graka driver) niet beschikbaar is. (dus ook je max. resoluties en rates niet ken aanpassen)
Ok, kan. Ik heb er zelf geen last van gehad in ieder geval, en dat met een 32" en een 17" waar beide geen .infs voor zijn.

Vandaar dat het mij wat vreemd overkomt.
Maar goed.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iedere zichzelfrespecterende LCD monitor is toch op zn minst wel plug-n-play met DDC informatie :? Als je nou in plaats van de heilige driver van je lcd gewoon de standaard windows PnP driver of desnoods de algemene LCD scherm 1280x1024 driver pakt?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Pagina: 1