Logitech Cordless Desktop ToBo defect

Pagina: 1
Acties:

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het volgende is het probleem:
Ik gebruik al ruim een jaar een Logitech Cordless Desktop zonder al te veel problemen. Maar nu opeens is van het ene op het andere moment m'n toetsenbord ermee opgehouden (vanmiddag nog lustig mee getypt, ook op m'n laptop, en nu is 'ie dood). De muis werkt nog wel prima.

Het vreemde is dat m'n toetsenbord helemaal niet meer herkend wordt door m'n bios (Keyboard error or missing keyboard) als ik 'm via USB heb aangesloten, maar via PS/2 boot 'ie gewoon door, maar reageert m'n tobo niet. Als ik 'm via USB op m'n laptop aansluit boot 'ie uiteraard wel gewoon door, aangezien ik dan een dubbel toetsenbord heb, maar reageert 'ie alleen op de F-mode en Standby en op het scrollwiel. Al het andere werkt niet meer.

Resetten zoals op de Logitech website staat heb ik al geprobeerd (zonder effect), opnieuw connecten e.d. ook al een keer of 100, batterijen zijn ook niet leeg. Het lijkt me een hardware probleem te zijn, aangezien 'ie in de BIOS fase al niet reageert. Iemand een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Tees op 11-06-2006 18:41 ]

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het probleem is opgelost met behulp van de Logitech helpdesk. Het blijkt dat het toetsenbord 'secure' blijft nadat je 'm afgekoppeld hebt of enige tijd niet gebruikt.
Door Ctrl-alt-f12 voor 3 sec. in te drukken (op een werkende computer met Setpoint) en dan Escape wordt 'ie weer unsecure en wordt 'ie ook weer herkend door DOS/BIOS.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"