Ik draai al een tijd windows XP op een raid 0 opstelling op 2 sata schijven. Maar nu heb ik Suse geïnstalleerd op een aparte ide schijf. Als ik boot dan laad Grub netjes en kan ik Linux booten. Maar mijn windows installatie wordt niet herkend door Grub. Grub staat op de ide schijf met linux er op dus in principe kan ik Win XP nog gewoon opstarten als ik m'n raid opstelling in de bios als primary boot device instel. Maar ik wil graag een net Grub menutje waarin in kan kiezen voor Linux of Windows. Ik ben overigens een complete newbie wat betreft Linux. Hoe los ik dit op?
Verwijderd
is er in de /etc/grub.conf een regel betreffende windows?
voorbeeldje:
voorbeeldje:
code:
1
2
3
| title Windows 2000 rootnoverify (hd0,0) chainloader +1 |
dit is alles wat ik te zien krijg als ik grub.conf in een editor open.
setup -- stage2=/boot/grub/stage2 (hd0,1) (hd0,1)
quit
ik zie wel iets vergelijkbaars staan in /boot/grub/menu.lst
title Windows XP
chainloader (hd1,0)+1
moet ik hier iets veranderen?
setup -- stage2=/boot/grub/stage2 (hd0,1) (hd0,1)
quit
ik zie wel iets vergelijkbaars staan in /boot/grub/menu.lst
title Windows XP
chainloader (hd1,0)+1
moet ik hier iets veranderen?
Je hebt waarschijnlijk een fake raid. M.a.w Suse ziet de schijven afzonderlijk op de raid controller (omdat de Raid eigenlijk door software geregeld wordt).
Mischien kan je met dmraid kloten zodat je raid herkend wordt en anders boot menu op de windows partitie aanpassen. Ik hou dit topic wel in de gaten, ben ook benieuwd naar de oplossing.
Mischien kan je met dmraid kloten zodat je raid herkend wordt en anders boot menu op de windows partitie aanpassen. Ik hou dit topic wel in de gaten, ben ook benieuwd naar de oplossing.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'