Opzoek naar wireless PCI netwerkkaart. WL-138gE of WMP54G?

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:58
Hallo allemaal,

Omdat ik niet tevreden ben met mijn WUSB54G USB netwerkkaart, ben ik opzoek naar een PCI netwerkkaart.

Ik heb de volgende router: WRT54G van linksys en daarbij zit een een wireless range expander: WRE54G en die is ook van linksys.

Mijn oog is tot nu toe gevallen op de volgende twee netwerkkaarten:

WMP54G:
http://www.dixons.nl/De_o...aart.7044214/default.aspx
Dit is van hetzelfde merk als mijn wireless router (linksys), ben tot nu toe nog niet erg tevreden geweest met linksys maar ik heb hier goede dingen over gelezen.

WL-138gE:
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=107879&productType=1
Ook hier heb ik een aantal goede dingen over gelezen.

Maar omdat ik verder nergens op internet iets kan vinden over vergelijkingen tussen beide, weet ik niet welke ik het best kan nemen.

Levert het geen problemen op als ik een ASUS wireless PCI card neem, want de rest is allemaal van linksys?

Alvast bedankt,

bartosiej

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 22:21
De keuze is denk ik een beetje persoonlijk en je kan niet echt zeggen welke nu beter is. Iedereen heeft wel goede ervaringen met een van de 2. Zelf heb ik ook een WRT54G icm met een WMP54G. Het bevalt me uitstekend. In het begin had ik nog een paar probleempjes, maar nu ik een nieuwe firmware heb draaien, loopt alles uitstekend en heb ik voor de rest nergens meer last van. Ik ben zeer tevreden over het kaartje, maar ik denk dat dat asus kaartje gewoon ook gelijkend zal presteren.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

BHQ

Allereerst: Wat vind je slecht aan je WUSB54G?

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:58
Naja het klinkt een beetje raar, ik heb vorig jaar ook een topic geopent op GoT:
Wireless netwerkkaart na een tijdje disabled *

Daarin staat dat als ik een 'zware' taak doe op mijn computer en het is nogal warm dat de wireless usb kaart er gewoon uit wordt gegooid...

Het gebeurt alleen met warme temperaturen, ik heb in de herfst/winter geen last gehad....

Maar na dat topic heb ik al een nieuwe case gekocht waardoor de temperaturen enorm daalde. Temperatuur is nu:
CPU: 50 graden
MB: 40 graden.

Ook heb ik een nieuwe betere voeding gekocht, maar dat hielp ook allemaal niet.

Maar ik heb dus nog steeds dezelfde problemen... ik snap zelf ook niet waar het aan ligt, maar het is super irritant en ik denk dat een wireless PCI kaartje het probleem zal oplossen..

[ Voor 7% gewijzigd door bartosiej op 11-06-2006 19:03 ]