[audigy4] installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:04
hallo allemaal,

zoals altijd hierzo heb ik weer eens een probleempje, dit keer met mijn nieuwe creative audigy 4.
het probleem: de eerste keer nadat ik de kaart en een vrij pci slot had geduwd en mijn computer opstartte ging alles goed. windows (xp pro) zag dat er nieuwe hardware was en de install wizard begon. deze volg ik normaal niet, ik installeer liever alles van de cd af, met eventueel de nieuwste driver. dus ik de cd er in, setup wizard gevolgd, gaat ie installeren, zegt ie dat de installatie niet voltooid kan worden want er is geen geschikte hardware gevonden 8)7 waarna de optie kwam om de pc opnieuw op te starten.

dus ik dat gedaan, en ff in de bios mijn onboard geluid uitgezet. alles weer opgestart en nu eens via de windows installer gedaan. wederom vind ie de hardware wel en zeg hem dat ie moet zoeken op de cd-drive. drivers gevonden, gaat ze kopieeren en bij het laatste bestandje -> BSOD. dus ik alles weer opnieuw opgestart, weer via de creative setup installer, weer vind ie de harware niet. en weer via de windows installer -> BSOD |:(

specs: zie sig. het gaat om de creative audigy (non pro) met afstandbediening..

wie o wie kan mij helpen met dit probleem???

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:04
en ik heb het opgelost...

bleek dat ik toch nog een ondredeel van quicktime op mn pc had staan, terwijl er een waarschuwing bij de kaart zat dat quicktime 7 problemen gaf en ik zou moeten upgraden naar 7.0.3 of iets dergelijks. maar ik had quicktime er al afgegooid, maar blijkbaar is laat de uninstaller nogal veel staan...

ook heb ik maar eens een ander pci slot geprobeerd.

opstarten en alles gaat meteen zoals het hoort -> goed

meteen ook gekalibreerd, blijkbaar is er toch iets fout want alles klinkt zwaar vervormd... nog ff oplossen

maargoed, dit topic kan dicht lijkt me

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,