Terwijl het Nederlands Elftal in de persoon van Robben de 1-0 scoort, fotografeer ik mijn eigen elftal: elf goudwindes in een vijver (eigen kweek: 2 lentes geleden begonnen de ouders opeens heftig achter elkaar aan te zwemmen...) Dit is mijn eerste testcase, btw.
Algemene gegevens:
Zelf denk ik dat er soms toch iets te veel spiegeling van het water aanwezig is, maar daar is met dit licht weinig aan te doen. Verder is de compositie lastig, want je kunt alleen van boven fotograferen, anders zie je helemaal niets in het water. Heeft iemand ervaring met het waterfoto's?
Goed dan:
# 1 Dobberen

#2 Boven de waterspiegel?

#4 Ouders (volgens mij 2 vrouwtjes en 1 mannetje. De elf zijn halfbroers en -zussen)

#5 Aanvalluh!

#6 Blub
Algemene gegevens:
- Camera: Canon A610
- Allen ISO 50, sluitertijd ergens tussen de 1/250 en 1/500 en een vrij dicht diafragma (felle zon).
- Bewerking: Soms uit grotere foto geknipt. Verder heb alleen wat gespeeld met helderheid en niveau's, heb daar weinig ervaring mee dus het is allemaal op gevoel. Ik hoop op commentaar in deze!
Zelf denk ik dat er soms toch iets te veel spiegeling van het water aanwezig is, maar daar is met dit licht weinig aan te doen. Verder is de compositie lastig, want je kunt alleen van boven fotograferen, anders zie je helemaal niets in het water. Heeft iemand ervaring met het waterfoto's?
Goed dan:
# 1 Dobberen

#2 Boven de waterspiegel?

#4 Ouders (volgens mij 2 vrouwtjes en 1 mannetje. De elf zijn halfbroers en -zussen)

#5 Aanvalluh!

#6 Blub

[ Voor 11% gewijzigd door ram.con op 11-06-2006 16:01 . Reden: Toevoeging wat ik zelf ervan denk ]