Wat raden jullie aan als een goed Access boek? Ik beschouw mezelf als intermediate user. De basisfuncties van Access heb ik wel onder de knie, VBA ken ik niet of nauwelijks. Het mag best een dikke pil zijn.
Over welke versie van Microsoft Access heb je het?
Koop al mijn ads!
Access 2003 lijkt me prima. Volgens mij zijn de basisprincipes gelijk gebleven vanaf Access 2000, vandaar dat ik dat er niet expliciet bij heb vermeld.
Ik heb zelf het boek "Databases en Access 2003" (uitgever academic service, ISBN 90 395 2363 0). In dit boek wordt continue de zelfde case er bij gehaald (database van een reisbureau) om daar dingen op uit te leggen (de digitale versie van de case zit er bij op een cd). Dit boek gaat eigenlijks wel op alle Access functies in en heeft een klein inleidend hoofdstukje over database ontwerp in het algemeen.
Wat moet het boek bevatten voor jou?
Wat moet het boek bevatten voor jou?
[ Voor 7% gewijzigd door Invisible_man op 11-06-2006 15:52 ]
Uitleg over SQL, geavanceerd formulierontwerp, beginselen van VBA. Kortom: de wat lastigere dingen
Er zit wel een hoofdstuk over SQL in en dit is volgens mij ook wel redelijk uitgebreid (voor een boek waar de "grafische" bediening eigenlijks centraal staat). Over VBA wordt verder niets verteld. Voor al het grafische gebeuren is het boek wel vrij compleet (formulieren, queries, raporten, enz.).
Pagina: 1