Toon posts:

[NOS] KDE corrupt na install van wine

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem waar ik niks over hem kunnen vinden op tweakers en google.

Ik heb wine geinstaleerd onder root, en na de instalatie daarvan is mijn kde en gnome corrupt gegaan denk ik. Want ik kan niet meer in kde en gnome komen.

Ik heb een p3 ( 733 mzh ) en een asus mobo.
Ik heb linux mandrake 9.2 free edition.

Ik heb hem geinstaleerd volgens de readme. ./configure en dan make install.
Toen was die klaar. Toen zat ik in Konsole ( niet in kde of gnome ) toen type tik kde en toen gaf die een error. Welke het was weet ik niet meer :D .

Nu heb ik maar linux opnieuw geinstaleerd.

Enig idee hoe dit komt?

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
tja, als je de errorboodschap zou kunnen geven zou het ons wel een stuk vooruit helpen ;)
Ik vrees dat we nu enkel maar eventueel een gok kunnen doen, maar ik zou het wel raar vinden dat wine kde zou verknoeien...

trouwens: linux opnieuw installeren is wel ineens erg drastisch, enkel kde herinstalleren had waarschijnlijk voldoende geweest...
Heeft mandrake trouwens geen package beschikbaar voor wine zodat je niet zelf moet gaan compileren en installeren?

[ Voor 37% gewijzigd door mouse256 op 11-06-2006 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat vond ik ook, maar ik wil wel alles proberen ook al moet ik linux 100 keer op nieuw instaleren.

Kan wine nu ook wel even instaleren en dan de error opschrijven en dan de error posten maar dan ben ik ook wel weer een dag bezig. Zou dat wel kunne helpen????????

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 15:14 ]

• mouse256
Is er trouwens een reden waarom je zo'n oude mandrake gebruikt? :-)

Verwijderd

Topicstarter
mouse256 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:13:
Is er trouwens een reden waarom je zo'n oude mandrake gebruikt? :-)
Kijk ff naar mijn boven staande post ( geedit )

Ik had die nog op cd's staan en mandrake 10 ondersten mijn MX 4000 net ( free dvd edirion )

• mouse256
Ik zou persoonlijk toch eens naar een modernere distro gaan kijken. Je gaat anders toch met veel oude software blijven zitten, en een up-to-date package systeem is toch altijd handiger :-)
Hoe het met mandrake (tegenwoordig mandriva) zit weet ik niet, maar ubuntu/suse zijn zeker opties denk ik.
En als je graag eenvoudig aan je systeem wil prutsen (daar lijkt het wel wat op) kan ik je archlinux aanraden (ik gebruik het momenteel en ben er fan van ;-) )

Verwijderd

Topicstarter
mouse256 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:19:
Ik zou persoonlijk toch eens naar een modernere distro gaan kijken. Je gaat anders toch met veel oude software blijven zitten, en een up-to-date package systeem is toch altijd handiger :-)
Hoe het met mandrake (tegenwoordig mandriva) zit weet ik niet, maar ubuntu/suse zijn zeker opties denk ik.
En als je graag eenvoudig aan je systeem wil prutsen (daar lijkt het wel wat op) kan ik je archlinux aanraden (ik gebruik het momenteel en ben er fan van ;-) )
Kan je een link geven om het te donwloaden?? Zit hopelijk wel kde in :D Lijk mij wel :P

Ben trouwens linux noobie :D

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar ik ben he tal aan het downloaden
Ik zal het proberen

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

kde is in bijna elke distro te krijgen, alleen zou je bij Ubuntu voor Kubuntu moeten kiezen.

Als je nog een complete noob ben, zou ik sowiezo voor Kubuntu gaan, al moet je nog wel wat dingen aanpassen om alle media af te kunnen spelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff kijken

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb Kubuntu en Fendora Core geprobeerd alleen daar had ik nog wat probleemjes maar dat hoort neit in dit topic thuis maar zeg het wel ff.

Bij Kubuntu had ik dat hij hem niet wou instaleren

Bij Fendore Core is mijn cd 2 corrupt en dan kan ik hem ook niet instaleren :S :S

Allebij Free edition.

( Ik ben niet zo'n super noob. IUk kan wel redelijk werken met linux, zeker omdat ik hem alleen gebruik voor amsn en ftp hosting en muziek :D ( alleen steam mis ik nog en daar heb ik wine voor nodig ))

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 10:35 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
Okay, ik ga dit topic nu dan toch sluiten. Volgens mij is het niet nodig dat iedereen die voor de eerste keer Linux probeert te installeren een compleet eigen topic daarvoor nodig heeft. Eigenlijk zijn alle dingen die je in dit topic vraagt prima uit te vinden. Bijvoorbeeld, als een ISO corrupt is, download hem dan opnieuw. Check of hij corrupt is met MD5.

Als dingen niet werken, beschrijf dan precies wat je hebt gedaan, welke versie je hebt geprobeerd te installeren, wat voor foutmelding(en) je krijgt naderhand, etc.

bv. "Bij Kubuntu had ik dat hij hem niet wou installeren" - je zegt niets over het waarom, wat ging er mis, etc. Zo'n mededeling heeft dan dus echt werkelijk geen enkel nut. En als een CD corrupt is gedownload, dan werkt 'ie inderdaad niet. Je zou de oplossing zelf kunnen bedenken.....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.