[DVB-S/C/T] Digitaal TV kijken ervaringen topic

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Beste Tweakers,

Ik ben net als veel andere tweakers geinteresseerd geraakt in een alles in één oplossing om tv te kijken. Ikzelf heb nu thuis analoge tv van Casema en een digitale Echostar ontvanger voor Turkse kanalen via de satelliet. Dit werkt goed alleen binnenkort wil ik een nieuwe LCD TV gaan kopen (voor de geinteresseerden, zie http://www.sharp.nl/php/p.php?par=18_no_no_1007).

Om straks niet 5 decoders op elkaar te moeten stapelen met tig audio/scart kabeltjes richting een LCD wil ik dus een alles in 1 oplossing om met 1 afstandsbediening de hele boel te besturen. Het gaat me niet echt om de samenstelling van een HTPC configuratie want daar ben ik wel ongeveer uit (en voor anderen kunnen we altijd nog even discussieren hierover), maar vooral om de manieren om digitale contect (DVB) te kijken via een HTPC of een andere soort oplossing.

Hebben mensen al zulke oplossingen thuis staan of willen ze graag helpen/adviseren dan hoor ik het graag ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:24
Hier ben ik ook zeer geïnteresseerd in :)
Ik heb al n beetje op de Twinhan site gekeken, die lui maken diverse DVB kaarten met CI slot.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
ik zie ook dat de nieuwe dreambox 8000 de mogelijkheid heeft om een dvb s/c/t tuners eirn te stoppen zodat je ook satelliet en kabel in een doosje hebt zitten. er zit ook een sd en cf cardreader in en de mogelijkheid een hdd en slimsline dvd speler erin te doen. op zich een pracht dingetje alleen nog niet uit. Best goed alternatief voor een htpc ook omdat dit linux draait en dus eigenlijk evenveel functies heeft als een htpctje

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Die Dreambox is overigens nog niet leverbaar hoor... maar het belooft veel goeds!