Toon posts:

Kpn Experia Box & Linksys WA54G

Pagina: 1
Acties:
  • 2.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een Kpn Experia Box maar die draadloos netwerk werkt daar niet echt naar behoren van.

Daarom wil ik weer mijn Linksys WA54G ermee verbinden dus heb een netwerk kabel in poort 1 van de kpn box gedaan en in port 1 van de linksys gedaan.

Verder heb ik de draadloosnetwerk op de kpn box uitgezet maar hoe moet ik het nu verder doen kom er echt niet meer uit hoor..

Alvast bedankt!!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Wlan van de Linksys inschakelen maar DHCP uitschakelen, en zorgen dat de KPN-box wél DHCP ingeschakeld heeft.
Dan wlan configureren op de Linksys (denk aan beveiliging!) en connecten maar.

Verwijderd

Topicstarter
Okee de dhcp op de linksys staat aan en op de kpn box staat die uit..

De wireless staat wel aan op de linksys..

Maar krijg nog steeds geen ip toegewezen. Verder heb ik wel de ppoa inlog gegevens enz ingevoerd en aangezet.

MOet dat ook??

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:31:
Okee de dhcp op de linksys staat aan en op de kpn box staat die uit..
Andersom dus!
Linksys: Wlan AAN, DHCP UIT
KPN: Wlan UIT, DHCP AAN

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:33:
[...]

Andersom dus!
Linksys: Wlan AAN, DHCP UIT
KPN: Wlan UIT, DHCP AAN
Sorry typte het verkeerd hehe.. zo heb ik eht ingesteld

Maar ik krijg dan nog steeds geen ip toegewezen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een stuk verder krijg nu al een ip toegewezen RFC 1483 Bridged staat die ingesteld als LLC..

Alleen internet doet het nu nog niet???

Wat kan ik er aan doen

Verwijderd

Volgens mij krijg je hier geen goed advies. Je moet van beide de DHCP aan laten staan. De Linksys internet poort sluit je aan op een poort van de Experiabox en alles werkt weer al vanouds.
Maar....... als je bijzondere zaken als Limewire, andere P2P applicaties of internetspelletjes wilt gaan doen is ook dit niet afdoende. Dat heeft weer te maken met die ellendige Experia"horror"box die je hebt gekregen.
Dan zul je twee dingen moeten doen.
1) Zet de Linksys handmatig op een IP boven de 200 (bijv 192.168.2.250 / 255.255.255.0) met als default gateway en DNS server 192.168.2.1
Zet dit IP nr op de Experiabox als Expost host, zodat je Linksys zonder de extreme beveiliging op Internet zit.
2) Hopen dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:47:
Volgens mij krijg je hier geen goed advies. Je moet van beide de DHCP aan laten staan. De Linksys internet poort sluit je aan op een poort van de Experiabox en alles werkt weer al vanouds.
Maar....... als je bijzondere zaken als Limewire, andere P2P applicaties of internetspelletjes wilt gaan doen is ook dit niet afdoende. Dat heeft weer te maken met die ellendige Experia"horror"box die je hebt gekregen.
Dan zul je twee dingen moeten doen.
1) Zet de Linksys handmatig op een IP boven de 200 (bijv 192.168.2.250 / 255.255.255.0) met als default gateway en DNS server 192.168.2.1
Zet dit IP nr op de Experiabox als Expost host, zodat je Linksys zonder de extreme beveiliging op Internet zit.
2) Hopen dat het werkt.
Heb nu op allebei de kastjes de dhcp aangezet en dat doet wel wonderen iedereen heeft nu een ip thuis hehe..

Wat je daaronder had gezet heb ik nog niet gedaan..

Het internet doet het nog steeds daarvoor ff een screenshot gemaakt 8)

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/1646/horror0mi.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Internet doet het prima _/-\o_ Bedankt daarvoor..

Maar nog ff kort vraagje waar moet ik het volgnede in de modempagina invullen:

Verwijderd

Ik heb altijd één belangrijk devies:
Alles wat werkt niet aankomen!
Dus is iedereen tevreden is niets meer veranderen.
Mijn aanvulling was alleen indien je nog problemen met specifieke applicaties ondervindt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik word echt gestoord van dit ding hehe..

Heb nu draadloze verbinding via de linksys die is de hele tijd uitstekent.
Maar toch valt elke keer mijn internet eruit ong om de 5 minuten en moet ik de modems resetten om het weer terug te krijgen?/

Wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het oplossen?

Verwijderd

Modems?? Dat is meervoud. je hebt er denk ik maar één. Je gaat bij een probleem toch niet twee dingen tegelijk veranderen? Bij geen internet eerst allen je ADSL modem resetten. Is dit niet het prbleem dan de Wifi router resetten. Is dan het probleem weg, dan weet je waar het zit. (nu nog de oorzaak) Ben je aleen draadloos je verbinding kwijt of ook met draad. Waarschijnlijk meer vragen dan je antwoorden hebt, maar je zal zelf toch echt enkele logische stappen moeten volgen om een propbleem op te lossen. Werkt het dan nog niet, dan kun je de stappen en de resultaten posten, waarna iemand misschien een leuk idee heeft.
Pagina: 1