Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
met veel losse files wil windows wel eens wat trager worden in mijn ervaring
probeer de files maar eens via ftp te verplaatsen dat gaat zeker ietsjes harder
Het kan ook aan je netwerk kaartjes liggen (realtec oid. die zijn in praktijk wat langzamer in gebruik)
of mischien gebruik je wel full duplex op een hub .. dat kan ook je snelheid onderuit halen
of je ouwe hd is niet zo snel
of er draaid een virusscanner die alles controleert .........
Dan heb je nog wat overhead enzo want elk packtetje heeft een header dus als je 11-12MB/sec haalt is het goed.
Een 10Mbit kaart doet maar 1.2 MB/s dus het zal aan je schijf ofzo moeten liggen. Heb je ze op PIO 0 ingesteld ofzo?
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Meneer 1000 has spoken......
Ik bedoelde idd 12 MB/sec. Rekenfoutje.
Maaruh, het zijn idd allebei realtek nicjes.
En veel losse files.
Dat zal dus wel allemaal toedragen aan een langzame overdracht.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Een 100Mbit netwerk haalt ongeveer 10MB/s in de praktijk. Een 10Mbit logischerwijs 10/1 = 1MB/s.
[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 11-06-2006 14:26 ]
Goud is geen geld
Het kan ook zijn dat de andere pc gewoon te oud is (400Mhz) om 12MB/s door te pompen.
edit:
Tsjakka, daar heb je het.DJ_The_SP schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:24:
[...]
Ik bedoelde idd 12 MB/sec. Rekenfoutje.![]()
Maaruh, het zijn idd allebei realtek nicjes.
En veel losse files.
Dat zal dus wel allemaal toedragen aan een langzame overdracht.
Tijdelijk plaatsen van 3Com/Intel-kaarten of een defrag zou misschien iets kunnen helpen...
[ Voor 56% gewijzigd door DarthPlastic op 11-06-2006 14:27 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Een fatsoenlijk moederbord met stabiele en degelijke drivers voor netwerk en HDD moet toch echt wel meer dan 12MB/s halen zonder de CPU naar 100% te dwingen, ook al is het maar een 400mhzje.DarthPlastic schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:26:
Even de virusscanners uitzetten, later kun je op de nieuwe pc alsnog alles laten scannen.
Het kan ook zijn dat de andere pc gewoon te oud is (400Mhz) om 12MB/s door te pompen.
Goud is geen geld
Ik zelf heb nu alleen maar 3com and..wel een Nforce nic natuurlijk en ik kan moet 10Mbyte per seconden ongeveer naar het oude beestje dat mijn server is verzenden.
Volgens mij zit behoorlijk veel van de afhandeling in de SOFTWARE kant van de realtek network chips inplaats van zoals bij Intel of 3com op de kaart zelf. Zelfde probleem geld met de Sweex Netwerk kaarten, hun Gigabit netwerk kaart laat in testen zien dat ze belachelijk veel CPU kracht gebruiken. Dertegen een 3com kaart of Intel het met veel minder red!
Een goede netwerk kaart is het halve werk
En FTP as oplossing..ja... het windows file verzend protocol is een beetje langzaam. Als je burstcopy gebruikt ( die forceert het protocol in sneller te werken ofzo ) of FTP ( van nature al veel optimaler! ) zou alles snel moeten werken!
[ Voor 15% gewijzigd door swampy op 11-06-2006 14:45 ]
There is no place like ::1
Zoals voor me ook al werd gezegd: Probeer het eens via FTP, dan krijg je waarschijnlijk een beter beeld van wat je hardwarematig aankan.
[ Voor 6% gewijzigd door FiscBiker op 11-06-2006 14:42 ]