Toon posts:

Televisie op Beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 6.377 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

weet iemand hoe dit moet?

Op de televisie zit een s-video aansluiting en op de beamer ook. echter als ik ze op deze manier met elkaar verbind dan vind de beamer niks als hij gaat zoeken.

Ook met een composite naar de beamer vind hij niks.

als ik de s-video aansluit op me dvd speler en dan naar beamer leg heb ik gelijk beeld.
we willen graag het wk voetbal kijken op de beamer.

Verwijderd

TV heeft een svideo INPUT, geen ouput =) dus dat gaat niet werken. Met je videorecorder als tuner heb je nog een kans- als die wel een output kan geven (meestal composiet)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 14:05 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

TV heeft alleen een input op svideo, geen output :)

edit: grr :(

[ Voor 14% gewijzigd door kamstra op 11-06-2006 14:06 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 15:28

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:04:
Beste,

weet iemand hoe dit moet?

Op de televisie zit een s-video aansluiting en op de beamer ook. echter als ik ze op deze manier met elkaar verbind dan vind de beamer niks als hij gaat zoeken.

Ook met een composite naar de beamer vind hij niks.

als ik de s-video aansluit op me dvd speler en dan naar beamer leg heb ik gelijk beeld.
we willen graag het wk voetbal kijken op de beamer.
ben je lekker op tijd mee :D

maar de s-video op je tv is een ingang, geen uitgang, je moet dus een losse tuner met s-video hebben, of via een videorecorder oid?

spuit 11 :+

Zie ondertitel

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
S-VHS aansluitingen op TV's zijn doorgaans enkel ingangen. Je kunt daar dus een apparaat op aansluiten om te weergeven op de TV, niet andersom.
Het makkelijkst is met Scart te werken of met een Scart-3xTulp verloopblokje te werken en de beamer dus composiet aansluiten (gele tulpje).

Verwijderd

Topicstarter
oh vandaar!

wel jammer dan.

De videorecorder heeft alleen maar 2 scart aansluitingen achterop meer niet. De dvd speler heeft wel een s-video aansluiting en composite etc.

Is dit mogelijk?

Ik haal bij de mediamarkt een kabel scart ---> 3 tulpjes geel, wit en rood.

ik sluit de scart achterop de televisie aan en de 3 tulp stekkers sluit ik aan op de beamer. zou dit beeld geven?

i.i.g harstikke bedankt.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 14:36

markvt

Peppi Cola

gebruik een videorecorder als input met de scart naar tulp stekker idd.

Niet vanaf je tv met scart, scart vanaf je videorecorder..

Let wel op als je een scart naar tulp kabel haalt, sommige zijn voor tulp naar scart en andere voor scart naar tulp.

Je kan ze uiteraard wel ombouwen door een draadje (of 2?) om te solderen.
http://markvt.info/kb/scart/Scart%20kabel%20pin%20layout.doc

[ Voor 78% gewijzigd door markvt op 11-06-2006 14:12 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:17
Je kunt ook zoiets halen :
Afbeeldingslocatie: http://www.bdog.fi/netstore/tuotekuvat/02641.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 11-06-2006 14:13 ]

• HyperioN
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:09:
oh vandaar!

wel jammer dan.

De videorecorder heeft alleen maar 2 scart aansluitingen achterop meer niet. De dvd speler heeft wel een s-video aansluiting en composite etc.

Is dit mogelijk?

Ik haal bij de mediamarkt een kabel scart ---> 3 tulpjes geel, wit en rood.

ik sluit de scart achterop de televisie aan en de 3 tulp stekkers sluit ik aan op de beamer. zou dit beeld geven?

i.i.g harstikke bedankt.
Ja, zo zou je het kunnen doen inderdaad.
Of je sluit de scart aan op de VCR zoals markvt zegt, dan kun je onafhankelijk kanalen kiezen.
offtopic:
Mediamarkt open op zondag?

• markvt

markvt

Peppi Cola

Jup hoef je niet te solderen en een losse gele kabel zal goedkoper zijn denk ik :) en s video gelijk erop.
offtopic:
Mediamarkt open op zondag?
Zullen het wel druk hebben vanaf 15:00 ;)

[ Voor 20% gewijzigd door markvt op 11-06-2006 14:15 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 16:28

weebl

YARR!

Hey dat hebben wij net gerealiseerd. (staat nu voorbeschouwing WK uit te zenden :))

Hebben we hiermee gedaan:

http://www.avermedia.nl/a...box_avertvbox9.asp?show=3

Afbeeldingslocatie: http://www.avermedia.nl/avermedia.nl/docs/productimage/TVBox9.jpg

Sluit je coax-kabel op aan, en gaat gewoon een VGA (D-SUB 15-pins ofzo) kabel uit voor naar de beamer. Werkt perfect :)

Wij hebben hem bij sallandautomatisering.nl gekocht voor 130/140 euro ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door weebl op 11-06-2006 14:16 ]

• markvt

markvt

Peppi Cola

weebl schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:15:
Hey dat hebben wij net gerealiseerd. (staat nu voorbeschouwing WK uit te zenden :))

Hebben we hiermee gedaan:

[afbeelding]

Sluit je coax-kabel op aan, en gaat gewoon een VGA (D-SUB 15-pins ofzo) kabel uit voor naar de beamer. Werkt perfect :)

Wij hebben hem bij sallandautomatisering.nl gekocht voor 130/140 euro ofzo
Hmm wel handig kan je ook tv kijken op je monitor, kan dat ding trouwens ook kanalen onthouden etc. ??

• HyperioN
markvt schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:13:
[...]

Jup hoef je niet te solderen en een losse gele kabel zal goedkoper zijn denk ik :) en s video gelijk erop.
En deze is wederom enkel ingang. Zelfs als je het schakelaartje op "Output" zet. Simpelweg omdat in de Scart van de TV geen S-VHS-uit-signaal zit.
markvt schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:17:
[...]

Hmm wel handig kan je ook tv kijken op je monitor, kan dat ding trouwens ook kanalen onthouden etc. ??
Als je op het linkje had geklikt had je kunnen lezen dat dat inderdaad het geval is.

[ Voor 30% gewijzigd door HyperioN op 11-06-2006 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou mensen,

Ik had toevallig nog zo'n scart blokje liggen met in en output.

die heb ik dus aangesloten en de tulpstekkers in de beamer en beeld :D

bedankt allemaal

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-02 16:28

weebl

YARR!

markvt schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:17:
[...]

Ja, dat kan ie. Het is eigenlijk een gewone TV maar dan zonder scherm. En voor dat scherm kan je ieder gewenst scherm zelf aansluiten. Dus bijv. een beamer. maar ook je PC-monitor. Je kan hem zelfs tussen je pc en je monitor zetten zodat je PIP (Picture in Picture, klein tv schermpje op je bureaublad) TV kan kijken, of lekker snel kan wisselen tussen TV en PC op hetzelfde scherm.

:Y)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Avermedia TV Box 7

Ik heb Coax op deze box aangesloten en de Beamer met VGA weer aan deze Box aangesloten.
Maar over de kwaliteit ben ik niet tevreden.
Ik heb ook al een Coax versterker er tussen gedaan.
Aantal zenders heb ik goed beeld en aantal zenders veel ruis.
Soms ben ik Ned2 ook kwijt. Een aantal zenders vindt ie niet eens.
Ik heb het gevoel dat het bij de Gebiedsinstellingen ligt je kan namelijk kieze uit:

Netherlands
Netherlands 1
Netherlands 2

Tv Source heb ik op SATTV staan.

Heeft iemand ervaring met deze kastjes?

Verwijderd

En waar plaats je dat dan? Op de scart van je TV en dan de schakelaar op out? En dan (in mijn geval) het andere eind van de kabel met een S-video plug de beamer in? Is het zo simpel?
(je merkt het, ik ben een nono, plz be patient :p

Groet,
Geert

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:59:
Heeft iemand ervaring met deze kastjes?
Ik heb de versie 9 van dat ding en heb hem op Netherlands2 staan (@home Noord-brabant); tv source CatTV oid.
Vervolgens een full frequency scan doen; ff de kanaallijst (op papier of zo) er bij pakken, en de kanalen opschrijven waar ze zenders op staan. Beslis welk nummertje de zenders moeten hebben en vervolgens met fav. channel oid in het menu op het bovenste het nummertje zetten en de onderste het gevonden kanaal.
Klaar, hoewel het ff duurt voordat je door hebt hoe het werkt :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 22:11 ]

Verwijderd

Kan dat tv kassie ook 720p HD-content omzetten van component naar VGA?? En hoe zit het dan met de kwaliteit?

Greetz Blu3fish

Verwijderd

hallo,

hadden de beamer ook eerst via een videorecorder aangesloten met kabelsignaal
beeld was wel bagger.

hebben er toen gewoon een sat. tuner tussen gezet en het beeld is 10 keer beter

gr harry 8) 8) 8) 8)

Verwijderd

Heb het voor elkaar gekregen!! :)

Blijkt dat er een rotte splitter er tussen zat! En dan te bedenken dat deze nog nieuw was ook :'(

• Jard
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb nu ook een beamer op mijn tv aangesloten (via scart blockje op output). Beeld was perfect, alleen in zwart-wit. Nu is mij verteld dat het aan de PAL-instellingen van de tv ligt. Maar wat moet er dan precies verandert worden aan de instellingen?

Specs

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:37
zwart wit betekent een draadje niet aangesloten in het scart-blokje, had ik ook en toen ik met een pinnetje de 2 draadjes verbindde was het opeens in kleur :)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:41
Jard schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:15:
Ik heb nu ook een beamer op mijn tv aangesloten (via scart blockje op output). Beeld was perfect, alleen in zwart-wit. Nu is mij verteld dat het aan de PAL-instellingen van de tv ligt. Maar wat moet er dan precies verandert worden aan de instellingen?
Hoe precies aangesloten?

Via TV-SCART- blokje-S-Video naar beamer? dan zul je inderdaad zwartwit beeld hebben.
Via TV-SCART- blokje-Composite naar beamer zou wel moeten werken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Jard schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 21:15:
Ik denk niet dat het handig is om voor een andere vraag met een ander onderliggend probleem een twee jaar oud topic te kicken. Maak gewoon zelf een topic aan :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.