Toon posts:

LCD-TV Sony of Panasonic

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een LCD-TV kopen, mijn oog is gevallen op een Sony KDL-26S2000 en een Panasonic YX-26LX60. Het prijsverschil is 100€.
Van de Panasonic weet ik dat deze een aan en uitknop heeft.
De Sony heeft dit ook alleen is dat volgens mij een tiptoets, dus waarschijnlijk is hij dan nog niet helemaal uit. Tevens vermeld Panasonic een respons tijd van 16 en Sony een responstijd van 8 ms, nu is de tijd van de Panasonic de openinngs en de sluittijd (8+8=16) de responstijd van de Sony is volgensmij de openingstijd resp. de sluitingstijd. Weet een van jullie het?
Hebben jullie tips welke ik eventueel zou kopen, heeft iemand ervaring met een toestel uit dezelfde serie?
Mike

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 08:48
ik heb zelf voor hetzelfde dilemma gestaan tot deze week.

Samsung M61
Sony bravia
En de panasnic 60

De bravia viel voor mij als eerste af. UIteindelijk viel de brava als eerst af. IK vondt het beeld net iets minder, maar dat is persoonlijk. Daarnaast heb ik met verschillende apparatuur van dit merk slechte ervaringen gehad.

De keuze ging tussen de m61 en de panasonic. De samsung wou ik gaan halen, echter op het laatst in de winkel toch bedacht. Puur het gevoel dat ik had bij de tv. De beelden vond ik vergelijkbaar. Krijg hem as dinsdag dan laat ik wel weten hoe hij is. Daarnaast heb ik ook voor Panasonic gekozen omdat dit een super betrouwbaar merk is, nooit problemen mee. Dit kun je zelfs bij onafhankelijke monteursdiensten navragne. panasonic gaat bijna nooit kapot.

Dat van die responsetime klopt oinderdaad. Panasonic berekend dit anders dan bijv. Sony of samsung. Volgens de deutste tests is dit 8 ms. Als je op panasonic.de kijkt dan staan hier een aantal sites genoemd waarop hij getest is. Dit is wel boeiend om te lezen.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Die van Panasonic komt ook een leuk geluidje uit... wat bijna geen ander plat scherm kan evenaren... en ik vind Panasonic vooral in de Plasma markt veel beter dan andere merken :). Echt een verademing kwa detail, kleuren etc. Nu zelfs met 2xHDMI en HD Ready...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie.
Het wordt waarschijnlijk de Panasonic. Hoe is het met het in en uitzoomen en ondertitels, de Sony heeft een funktie indien de ondertitel net uit het beeld is dat je het beeld vertikaal kan verplaatsen.
Ik zal eens op panasonic.de kijken.
Groeten Mike

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Vergeet niet dat de 26S2000 en ander lcd scherm heeft als de 32inch versie. Daarom ook mindere kleuren etc.

Overigens kan de Sony wel gewoon echt aan en uit.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 26" Sony en Panasonic naast elkaar gezien in de winkel. Ik vond de Panasonic iets mooier qua beeld, maar dat is waarschijnlijk ook nog in te stellen. Tevens heeft de Panasonic 2 HDMI ingangen. De Sony heeft de mogelijkheid het beeld vertikaal te verplaatsen wat ook weer een voordeel is indien de ondertiteling er niet helemaal op komt. Het blijft een moeilijke keus.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Panasonic heeft een goede AUTO stand (iig wel de plasma's, moet je even nakijken/navragen in de winkels) vergelijkbaar met die van Philips, zodat die automatisch zwarte balken weghaalt, en als het een 4:3 uitzending is dat die Panoramic of Super Zoom (Philips) gebruikt, zodat het beeld niet te veel wegvalt, en zo min mogelijk vervormd in het midden...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

BiG-GuY schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:46:
Panasonic heeft een goede AUTO stand (iig wel de plasma's, moet je even nakijken/navragen in de winkels) vergelijkbaar met die van Philips, zodat die automatisch zwarte balken weghaalt, en als het een 4:3 uitzending is dat die Panoramic of Super Zoom (Philips) gebruikt, zodat het beeld niet te veel wegvalt, en zo min mogelijk vervormd in het midden...
Ik vind die auto (of just stand) helemaal niet zo goed bij panasonic, jvc doet dit bijvooorbeeld veel beter in mijn ogen (en heb ze beide gehad)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:10
Wacht ff met de Pana kopen, ik weet uit inside info dat er een prijzenslag is begonnen, Pana als eerste.

no comment

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat Sony duitsland mij schreef:
Der TV wird beim Ausschalten nicht komplett vom Netz getrennt.
Die Reaktionszeit errechten sich immer aus Fall + Rise = 8 ms.

Of dat met de responstijd waar is...?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Ik heb de voorloper, de 26LX52F. Prima TV met zeer goede beeld -en geluidskwaliteit.

De Sony S26 en V26 (die ik ook meenam in mijn keuze) kwamen er vooral qua geluidskwaliteit een stuk minder vanaf. Ook gaat het zappen sneller op de Panasonic. Ik moet wel toegeven dat de Sony V26 er qua uiterlijk beter uitziet......

De 32" van de Pana is in mijn ogen dan de beste koop: http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?/details.php?ID=6730

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 12-06-2006 21:06 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• thefox154
als het goed is komt mijn panasonicje vandaag binnen. Zal hem morgen installerne, gaat dan toch regenen :+ En zal mijn bevindingen direct posten.

Wat de prijs betreft (ik kan zelf panasonic inkopen). Kan het goed zijn dat deze in winkels gedaalt moet zijn. De meeste Echte winkels vragen 1499. Als ze 1299 vragen verdienen ze nog zat :+

• Martinus
thefox154 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:00:
als het goed is komt mijn panasonicje vandaag binnen. Zal hem morgen installerne, gaat dan toch regenen :+ En zal mijn bevindingen direct posten.

Wat de prijs betreft (ik kan zelf panasonic inkopen). Kan het goed zijn dat deze in winkels gedaalt moet zijn. De meeste Echte winkels vragen 1499. Als ze 1299 vragen verdienen ze nog zat :+
Werk je bij een MM of BCC ofzo?

no comment

• thefox154
Martinus schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:39:
[...]

Werk je bij een MM of BCC ofzo?
neej hele verkeerde hoek. verkoop andere panasonic apparatuur (bedrijfsmatig) maar kan gelukkig wel alles inkopen :+ Top spul _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 13-06-2006 23:22 ]

• Martinus
thefox154 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:21:
[...]

neej hele verkeerde hoek. verkoop andere panasonic apparatuur (bedrijfsmatig) maar kan gelukkig wel alles inkopen :+ Top spul _/-\o_
De beveiligingscamera's? de airco's? documentsystemen?

no comment

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Martinus schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 07:23:
De mountainbikes? ;)

Zoef

• thefox154
Martinus schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 07:23:
[...]

haha zo ongeveer alles gehad, gaat om de kopieer/netwerkoplossingen (workio reeks), panafax/panaboard hebben we overigens ook hoor 8) wat doe jij daar dan bij die mensne? O-)

maar ff ontopic, een korte review:

Heb zelf dinsdag mijn 32lx60f ontvangen. Nu een paar dagen wat mee zitten spelen en ik sta nog steeds versteld van het beeld :9

geluid is in vergelijking met andere LCD schermen echt goed te noemen. Als ik bij vrienden het geluid van een samsung hoor en dan mijn panasonic is dit echt beduidend beter. Ik denk ook niet dat je veel meer kunt verwachten van speakertjes zonder een echte klankkast. Heb het geluid nu standaard uitgezet, gaat via de receiver. cijfer 9.

De interface is heel gebruiksvriendelijk. Loopt allemaal super simpel. echter de hoeveelheid aan instellingen voel mij wat tegen. vraag me niet wat ik extra verwacht had nog, ik zou het zo niet weten. Maar bij een electrozaak wat met de samsung gespeeld, deze had voor mijn gevoel meer instelmogelijkheden. voor de meeste thuisgebruikers zal dit echter weer een voordeel zijn, kunnen niets verkl*ten :+ Cijfer 8,5

Ik kijk TV via de shotel, dus geen idee hoe het kabelsignaal is. Het signaal van de schotel is erg goed te noemen. Wel zie je vrij duidelijk dat de kwaliteit per uitzending verschilt. Als je rond een uurtje of 5 smiddags zon jaren 70 serie op sbs opzet vindt ik de kwaliteit om te huilen. Zap je daarna naar discovery dan is alles weer superstrak. geen idee waar het aanligt maar het valt wel op. Ik zit zelf op ene meter of 3 van de tv. Hij had niet groter moeten worden op de afstand. De kwaliteit van de dvdspeler is zelfs op scart al super. Gister voor lol Shrek nog is gekekn. Dit was echt kwijlen!! Wat ik erg prettig vindt is dat je per AV ingang kunt instellen hoe de kleurinstellingen moeten staan.
Mijn dvd op AV2 staat bijv nu op cinema instellingen, terwijl ik de TV op AV1 op normale kleur stellingen heb staan. Op het moment dat je switch past dit automatisch aan. De xbox is via component aangesloten en ziet er ook super uit. Mooie kleuren, niet te warm, niet te koel precies goed. Wel merk ik dat ik elke keer met fine-tunen het beeld toch een fractie beter krijg.
De beeldkwaliteit cijfer (ten opzichte van andere LCD's: 10

Het design spreekt mijzelf verschrikkelijk aan. vind het zilvere design met de zwarte rand super mooi. Ziet er ook sjiek uit. veel lcd's vind ik naar mijn mening te speels. Wat je ook niet veel ziet is dat het scherm op zijn voet kan draaien. Als je er niet goed voorzit draai je hem gewoon even bij. Cijfer 9, maar dit is uiteraard persoonlijk.

Wat ik wel erg jammer vindt is dat mijn home cinema afstandbediening van panasonic geen zin heeft de functies van deze tv te bedienen. De tv afstandbediening in de dvdmodus kan alleen maar play en pauzeren en stoppen. Je kunt dus niet door een menu etc. Dus kort samengevat heb je alle panasonic apparatuur staan en liggen er toch gewoon 2 of 3 afstandbedieningen op tafel. de afstandbediening van mijn 3 jaar oude mos-fet versterker kan meer... Dit vindt ik wel een gemiste kans. Was er eigenlijk vanuitgegaann dat ze bij zo'n tv een goede afstandbediening zouden doen die al hun apparatuur ondersteund. Cijfer: 6

+beeld kwaliteit
+ui
+scherpte en warmte van de kleuren

-vindt dat het apparaat behoorlijk warm wordt
-afstandbediening ondersteunt weinig functies van de overige panasonic apparatuur.

Al met al denk ik dat er niemand is die een miskoop is met deze tv. Het beeld / lcd panel, is echt super zeker in vergelijking met schermen van andere merken. Het apparaat voelt super degelijk aan, niet zo'n fisherprice feeling. de kwaliteit van panasonic kennende zal de tv nog jaren meegaan. Al met al kan ik iedereen dit apparaat adviseren.

[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 15-06-2006 09:12 . Reden: foute zinsbouw ]

Pagina: 1