• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 18:01
All,

Momenteel zit ik met een GSM van Nokia (3100) die helaas aan vervanging toe is na ±3,5 jaar. Dus ik ben op zoek naar een vervanger. Echter ik wil een beetje een zakelijk model. Ik had een tijdje terug ook een QTec 2020i maar die heb ik weggedaan wegens te log te zwaar en geen batterijduur.

Ik heb helemaal niet meer mee op vlak van GSM & Smartphone, en als ik het gamma van Nokia en Sony Ericsson ga kijken vind ik niet onmiddelijk iets dat bij me past. Tevens heb ik geen flauw benul van wat de betrouwbare of de betere merken zijn op deze markt.

Ik zat voor mijn nieuwe GSM/Smartphone te kijken richting het volgende :
  • Zijkelijk design (niet speels)
  • GPS
  • WiFi
  • Bluetooth
  • Tri of Quadband
  • Touchscreen
  • Geheugenuitbreiding (slots)
  • Agenda / Adresboek sync (met MAC!!!) - SyncML Protocol
  • Lange batterijduur
  • Budget : max ± 500 EUR. Maar mag zeker lager liggen!
Zelf had ik de ImCoSys Smartphone op het oog gekregen tijdens de CeBit beurs. Heb hem daar ook even kunnen testen en dat verliep allemaal redelijk vlot. Maar de website van het bedrijf boezemt mij niet veel vertrouwen in (http://www.imcosys.com/).

Afbeeldingslocatie: http://www.imcosys.com/assets/images/Imcosy_func1.jpg

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje in de juiste richting sturen.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Mijn tip zou zijn om je niet blind te staren op apparaten die GPS aan boord hebben, dat zijn er namelijk niet zo heel veel... Voor de paar keer dat je het nodig hebt (of misschien ben je een frequent gebruiker?) kan je een Bluetooth GPS module aanschaffen...

Een maat van me heeft een Qtek S200 aangeschaft, ik denk dat dat wel een beetje in jouw lijn ligt?

Zo gezegd, zo gedaan.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 18:01
reiker schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:44:
Mijn tip zou zijn om je niet blind te staren op apparaten die GPS aan boord hebben, dat zijn er namelijk niet zo heel veel... Voor de paar keer dat je het nodig hebt (of misschien ben je een frequent gebruiker?) kan je een Bluetooth GPS module aanschaffen...

Een maat van me heeft een Qtek S200 aangeschaft, ik denk dat dat wel een beetje in jouw lijn ligt?
Ik ben een redelijk frequent GPS gebruiker. Met name zeker wekelijks tot zelfs 2x tot 3x per week. Een GPS module zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar dan loop ik weer rond met 2 toestelling in plaats van één.

De reden dat ik 1 toestel (of bakje) wil is dat ik de GPS veel gebruik te voet, met de fiets of op de moto en een zeldene keer in de wagen. Omdat ik vaak in ongerepte gebieden kom (noorden van Scandinavië ed.) vind ik het trouwens erg belangrijk dat ik maar 1 toestel mee heb, omdat ik dan ook maar 1 of 2 reservebatterijen moet meehebben voor 1 toestel ipv voor 2.

De Mio A701 leek mij trouwens ook wel wat... Ik ben ook dat topic eens aan het uitspitten. Helaas heeft die geen WiFi.

[ Voor 6% gewijzigd door Superflip op 11-06-2006 13:59 ]

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-02 17:18
kan je daar geen SDIO kaartje in steken?
en anders ev. een P-series van SonyEricsson met een tomtom mobile pakket bij, maar dan zullen de kosten al boven de 1000 euro oplopen vrees ik(als je het legaal wil ;) )

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
Wow veel van dit soort topics de laatste tijd, tja lees dit is door:

PDA i.c.m nieuw abonnement & Mio A701 vs Qtek S200 - Ervaringen en discussie

Verder ben ik bang dat er nog geen telefoon bestaat die aan al jouw wensen tegemoet komt. Je zal altijd een compromis moeten kiezen.... Overigens je kunt WM 5 syncen met de Mac d.m.v. the missing sync.

Dat toestel van ImCoSys zou ik niet echt zien als een optie :P

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 11-06-2006 18:45 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou ook rekening houden met het OS wat gebruikt wordt.
Zover mij bekend is worden de meeste navigatie systemen ontwikkeld voor windows mobile TomTom, i-Go, Navigon etc.).
Dus wellicht kun je dat meenemen in je zoektocht.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

aik0n schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:58:
Ik ben een redelijk frequent GPS gebruiker. Met name zeker wekelijks tot zelfs 2x tot 3x per week. Een GPS module zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar dan loop ik weer rond met 2 toestelling in plaats van één.

De reden dat ik 1 toestel (of bakje) wil is dat ik de GPS veel gebruik te voet, met de fiets of op de moto en een zeldene keer in de wagen. Omdat ik vaak in ongerepte gebieden kom (noorden van Scandinavië ed.) vind ik het trouwens erg belangrijk dat ik maar 1 toestel mee heb, omdat ik dan ook maar 1 of 2 reservebatterijen moet meehebben voor 1 toestel ipv voor 2.

De Mio A701 leek mij trouwens ook wel wat... Ik ben ook dat topic eens aan het uitspitten. Helaas heeft die geen WiFi.
Dat GPS wat op al die apparaten zit is icm een routeplanner die gericht is op auto's. Die GPS apparaten zijn meestal niet geschikt voor voetgangers, fietsers, etc. en ook niet voor ongerepte gebieden. Hiervoor zul je dus alsnog een aparte GPS voor moeten aanschaffen of andere software wat op die smartphone zou kunnen draaien.

Een ongerept gebied in gaan met maar 1 apparaat is niet bepaald verstandig. Gaat het apparaat defect of raakt het leeg dan ben je de pineut. Voor ongerepte gebieden zou ik in ieder geval niet volledig vertrouwen op 1 apparaat en al helemaal niet op die routeplanners die op de apparaatjes zijn geinstalleerd. Die zijn vaak net te eenvoudig voor zulk soort gebruik.
Overigens moet je dan ook goed kijken naar de GPS antenne die op een apparaat zit. Niet alle GPS antennes kunnen achter zo'n warmtewerende folie van de voorruit liggen, daar heb je weer andere typen voor nodig.

Voor wat synchronisatie betreft: Windows Mobile kun je al wegstrepen, dat werkt niet zo gelukkig met een mac en SyncML. Daarmee zijn dan ook alle apparaatjes van de kaart die een ingebouwde GPS module hebben. Voor synchronisatie met een mac kun je beter een PalmOS apparaat kopen of misschien een Symbian (geen idee in hoeverre die met mac kan synchroniseren). Met The Missing Sync valt er nog wel het e.e.a. te regelen met synchronisatie op de mac met Windows Mobile, PalmOS, etc. Kijk daar dus ook even naar.

Verder zijn de eisen die jij stelt aan het apparaat nog immer onmogelijk :(
Er bestaat geen apparaat die GPS en wifi heeft en ook nog eens goed te synchroniseren valt met de mac middels SyncML. Als je die Mio A701 wil zul je dus dat SyncML argument moeten laten varen en gaan kijken wat The Missing Sync voor je kan betekenen.
Gezien het feit dat je ook wil wandelen en fietsen en dat ook in ongerepte gebieden lijkt me het handigst om toch te gaan voor een aparte GPS en smartphone combinatie.
Pagina: 1