Sinds een tijdje zoek ik een fax oplossing voor mijn netwerk. Ik heb eerst de normale Fax services geprobeerd van windows maar dat werkte helaas niet helemaal. Zoiezo kon ik niet faxen door het netwerk (zit niet inbegrepen bij Win2000 server) maar ook als ik faxen ging ontvangen werkte het soms wel en soms niet. Alsof ik faxen van het binnenland wel kon ontvangen maar van het buitenland niet (Hoeft niet persé , viel mij gewoon op). Ik heb het als volgt aangesloten:
ingang - fysiek fax apparaat - fax modem - server
fax modem neemt op bij 1 ring, fysiek fax apparaat bij 3 ringen.
Sinds kort heb ik de demo van Actfax geprobeerd en daar kan wel gewoon vanuit het netwerk faxen. Nu is alleen mijn vraag, hoe kan het zijn dat ik moeite heb bij het ontvangen van faxen op de oude manier? Kan het aan de software liggen of meer aan de manier waarop het aangesloten is? Ik wil niet eigenlijk allerlei manieren proberen want die faxen die ik ontvang zijn belangrijk en ik kan helaas niet zien als ik hem niet heb kunenn ontvangen wie de afzender is.
Ik zat zelf te denken om het anders op deze manier te proberen, maar weet niet of het mogelijk is:
ingang - splitter - fysiek fax apparaat (3ring)
- fax modem (1ring) - server
Rede ook dat ik de fysieke fax aangesloten wil houden is dat als de server uit gaat dat de faxen gewoon nog ontvangen kunnen worden.
Iemand die me kan helpen?
ingang - fysiek fax apparaat - fax modem - server
fax modem neemt op bij 1 ring, fysiek fax apparaat bij 3 ringen.
Sinds kort heb ik de demo van Actfax geprobeerd en daar kan wel gewoon vanuit het netwerk faxen. Nu is alleen mijn vraag, hoe kan het zijn dat ik moeite heb bij het ontvangen van faxen op de oude manier? Kan het aan de software liggen of meer aan de manier waarop het aangesloten is? Ik wil niet eigenlijk allerlei manieren proberen want die faxen die ik ontvang zijn belangrijk en ik kan helaas niet zien als ik hem niet heb kunenn ontvangen wie de afzender is.
Ik zat zelf te denken om het anders op deze manier te proberen, maar weet niet of het mogelijk is:
ingang - splitter - fysiek fax apparaat (3ring)
- fax modem (1ring) - server
Rede ook dat ik de fysieke fax aangesloten wil houden is dat als de server uit gaat dat de faxen gewoon nog ontvangen kunnen worden.
Iemand die me kan helpen?