Toon posts:

Faxen via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje zoek ik een fax oplossing voor mijn netwerk. Ik heb eerst de normale Fax services geprobeerd van windows maar dat werkte helaas niet helemaal. Zoiezo kon ik niet faxen door het netwerk (zit niet inbegrepen bij Win2000 server) maar ook als ik faxen ging ontvangen werkte het soms wel en soms niet. Alsof ik faxen van het binnenland wel kon ontvangen maar van het buitenland niet (Hoeft niet persé , viel mij gewoon op). Ik heb het als volgt aangesloten:

ingang - fysiek fax apparaat - fax modem - server

fax modem neemt op bij 1 ring, fysiek fax apparaat bij 3 ringen.

Sinds kort heb ik de demo van Actfax geprobeerd en daar kan wel gewoon vanuit het netwerk faxen. Nu is alleen mijn vraag, hoe kan het zijn dat ik moeite heb bij het ontvangen van faxen op de oude manier? Kan het aan de software liggen of meer aan de manier waarop het aangesloten is? Ik wil niet eigenlijk allerlei manieren proberen want die faxen die ik ontvang zijn belangrijk en ik kan helaas niet zien als ik hem niet heb kunenn ontvangen wie de afzender is.

Ik zat zelf te denken om het anders op deze manier te proberen, maar weet niet of het mogelijk is:

ingang - splitter - fysiek fax apparaat (3ring)
- fax modem (1ring) - server

Rede ook dat ik de fysieke fax aangesloten wil houden is dat als de server uit gaat dat de faxen gewoon nog ontvangen kunnen worden.

Iemand die me kan helpen?

Verwijderd

Topicstarter
bump

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:43
Welke Class is jouw modem? Is heel belangerijk in deze zaken!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:43
Neen, de Class ( klasse ).

Dit is belangerijk voor de fax software om compatibel te blijven met de oudere toestellen en met de software. Je zal zien dat meestal een Class 1 goed genoeg is maar sommige softwares liever een Class 2 willen.

Bekijk dat even in de Specs van je hardware en software.

PS : Een goede modem is de US Robotics of TRON

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
De class kan ik nergens vinden. Het gaat om dit modem:
http://usrobotics.buyitdi....aspx?BidPartNumber=85284

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kijk nog eens goed op de pagina die je net linkte vrijdag.
in het specsheet staat gewoon je antwoord ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:26:
Kijk nog eens goed op de pagina die je net linkte vrijdag.
in het specsheet staat gewoon je antwoord ;)
Haha bedankt.

Class:
Fax: EIA 578 (class 1) and EIA 592 (class 2) with v.17 , v.29 , v.27ter

Verwijderd

Topicstarter
Bump

Verwijderd

Topicstarter
yoehoeeee

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ze Smartlink (kan linkje even niet vinden) gebruikten. Alle gebruikers kunnen faxen versturen en ontvangen via een smartlink client (zo'n printer-driver achtig ding).

Verder ondersteund het ook het verzenden van faxen per e-mail, wat soms ook een uitkomst kan zijn.

Ik zal straks even kijken of ik het linkje nog ergens heb staan, laat het dan wel even weten

Verwijderd

Topicstarter
MindStorm schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:30:
Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ze Smartlink (kan linkje even niet vinden) gebruikten. Alle gebruikers kunnen faxen versturen en ontvangen via een smartlink client (zo'n printer-driver achtig ding).

Verder ondersteund het ook het verzenden van faxen per e-mail, wat soms ook een uitkomst kan zijn.

Ik zal straks even kijken of ik het linkje nog ergens heb staan, laat het dan wel even weten
Aha ok alleen heb ik al op got veel rond gezocht en heb toch begrepen dat ActFax het bekendste is op dit moment dus zou ik het daarmee proberen. Ik wil alleen vragen wat deze rare problemen kunnen betekenen. Ik wil het namelijk niet allemaal uitproberen anders mis ik allemaal faxen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
goh..da's wel zonde dat het niet met die standaard windows software werkt. Ik had een pool van 2 gevonden faxmodempjes draaien, en dat ging perfect voor een LAN van 100 man :*)

Ik zou toch eens kijken of je aan een ander faxmodempje kan komen ergens!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:58:
goh..da's wel zonde dat het niet met die standaard windows software werkt. Ik had een pool van 2 gevonden faxmodempjes draaien, en dat ging perfect voor een LAN van 100 man :*)

Ik zou toch eens kijken of je aan een ander faxmodempje kan komen ergens!
En wat als het daar niet aan ligt.. dan heb ik 2 fax modems :)

Verwijderd

Je geeft wel érg weinig informatie. Allereerst is het mogelijk dat je toevallig twee faxen tegelijk krijgt. Dat gaat niet lukken met 1 telefoonlijn. Ten tweede kan je de pech hebben dat de verbinding slecht is en de fax apparaten er niet in slagen een goede verbinding op te zetten. Ook kan je faxmodem gewoon van een te lage kwaliteit zijn en fouten genereren enz enz. Het fax class verhaal is meestal niet relevant omdat alle "moderne" fax-modems class 1 en 2 meestal wel beide ondersteunen.

Test eens uit wát er precies fout gaat. Neemt je faxmodem de lijn wel op, bemoeit je losse fax zich niet met het proces, gaat het trainen van de 2 faxen goed, breekt de transmissie midden in een pagina af. Zonder het feitelijke probleem te kennen is het niet echt mogelijk te achterhalen of de oorzaak in de hardware, software of de telefoonlijn zit. Elk advies is dus een slag in de lucht.

Maar goed. Hier gebruiken we al jaren zonder problemen gfi faxmaker. Echter wel met een profesionele ISDN faxadapter en twee lijnen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 20:57:
Je geeft wel érg weinig informatie. Allereerst is het mogelijk dat je toevallig twee faxen tegelijk krijgt. Dat gaat niet lukken met 1 telefoonlijn. Ten tweede kan je de pech hebben dat de verbinding slecht is en de fax apparaten er niet in slagen een goede verbinding op te zetten. Ook kan je faxmodem gewoon van een te lage kwaliteit zijn en fouten genereren enz enz. Het fax class verhaal is meestal niet relevant omdat alle "moderne" fax-modems class 1 en 2 meestal wel beide ondersteunen.

Test eens uit wát er precies fout gaat. Neemt je faxmodem de lijn wel op, bemoeit je losse fax zich niet met het proces, gaat het trainen van de 2 faxen goed, breekt de transmissie midden in een pagina af. Zonder het feitelijke probleem te kennen is het niet echt mogelijk te achterhalen of de oorzaak in de hardware, software of de telefoonlijn zit. Elk advies is dus een slag in de lucht.

Maar goed. Hier gebruiken we al jaren zonder problemen gfi faxmaker. Echter wel met een profesionele ISDN faxadapter en twee lijnen
En dat is het probleem, hoe kan ik dat allemaal uitzoeken. Ik heb al gekeken met als ik een fax ontvang maar dan doet me fax apparaat niks en gaat hij rechtstreeks naar fax modem. Toch kan ik hier niet vanuit zien of het fax apparaat zit er dus wel of niet mee bemoeit. Als ik twee faxen tegelijk binnen krijg dan hoort het niet dat allebei de faxen niet doorkomen. Ik denk niet dat ik te weinig informatie geef maar te weinig terug krijg.

Verwijderd

Topicstarter
hele oude kick.

Zou het misschien kunnen zijn dat hij soms wel en soms niet werkt omdat het een analoog modem is terwijl hij is aangesloten op een isdn 2 meervoudige lijn (digitaal) ?
Pagina: 1