beveiligde pagina in MediaWiki opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb zelf MediaWiki geinstalleerd (op mijn hosting accountje bij een webhoster).
Dat werkt goed, maar nu wil ik graag een bepaalde pagina met een wachtwoord beveiligen.

Hoe kan ik dat doen?
Ik heb al gezocht, maar schijnbaar heeft MediaWiki zelf daar geen support voor. Ik heb wel dit gevonden:

http://www.richardkmiller...awiki-with-mod_auth_mysql

maar dat is nogal gecompliceerd en ik kan ook geen appache instellingen aanpassen (denk ik).
Is er misschien iets mogelijk met .httpacces?

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heeft nog niemand dit ooit gedaan?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Op zich zou het moeten werken met een .htaccess file die je in de dir zet waar ook het HTML bestandje van de desbetreffende pagina in zit, alleen weet ik dan niet zeker of je dan 1 pagina beveiligd hebt, of alle pagina's die in de Wiki zitten.
Ik zie net op m'n eigen MediaWiki installatie dat alle data in de database zit, en dus ook de output; het schijnt dat elke keer dat je een pagina opvraagt, de content uit de db gehaald wordt en de pagina ook dynamisch geladen wordt.. Dit heeft tot gevolg dat je niet alleen één bepaalde pagina kan beveiligen maar dan moet je gelijk de hele Wiki beveiligen denk ik :)
Maar als er andere mensen zijn met een heldere ingeving (of twee), dan ben ik ook wel benieuwd naar de oplossing :P

edit:
@ Spider.007: Tuurlijk 8)7. Moet mij echt weer eens verdiepen in .htaccess gebeuren :X.

[ Voor 7% gewijzigd door ReZ1987 op 13-06-2006 19:41 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kan met je .htaccess toch perfect een authenticatie op een URL vragen; onafhankelijk van het uiteindelijke script wat de afhandeling van de request gaat doen? :) Dus dat hele DB verhaal doet er niet toe :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate