Samsung HDTV decoder verbinden met hard disk recorder

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 09:34
Ik heb een Philips hard disk recoder die ik wil verbinden met de HDTV decoder van Samsung. Ik wil die verbinding via scart doen (via een coax verbinding tussen decoder en recorder kun je alleen de analoge kanalen opnemen; ik wil echter ook bijv. Discovery Science kunnen opnemen).

Mijn vraag: ik wil natuurlijk dat er dan wel een RGB signaal van de decoder naar de recorder gaat via die Scart verbinding. Maar ik heb de VIDEO OUT van de decoder ingesteld op "Component/Composiet" omdat ik de tv via HDMI met de decoder vervonden heb (de andere optie is "RGB/Composiet" die je moet kiezen als je je tv via bijv Scart met de decoder verbindt). Dit betekent dus mijns inziens dat via Scart dus het slechte Composiet kanaal gaat in mijn geval? Hoe kun je in RGB kwaliteit een signaal via Scart naar je hard disk recorder sturen en toch via HDMI tv kijken via de decoder?

Het is toch van de gekke dat je niet in RGB kunt opnemen via Scart (als je de tv via HDMI of Component verbonden hebt met de decoder).

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Je zult vanzelfsprekend goed in de documentatie moeten kijken welke uitgangs-signalen de decoder biedt via scart. Als je inderdaad geen rgb kunt verkrijgen als je de instelling 'component/composiet' hebt gemaakt, dan zit je vast aan composiet: je bent afhankelijk van de mogelijkheden die het apparaat biedt. Natuurlijk had je voor de koop goed kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn van dit apparaat, dan had je iets dat te gek is links kunnen laten liggen.

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 09:34
Nee, het is onzin voor de koop te kijken wat de mogelijkheden zijn op dit punt, omdat je standaard vind ik mag verwachten dat je in RGB kwaliteit via een decoder op een recorder mag opnemen.

Als je een hotelkamer boekt check je toch ook niet van te voren of er wel electriciteit in het hotel is. Dat zag je in advertenties in 1899 "met electricteit". Maar dat is nu standaard.