DDR geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:58
Ik heb hier 3 strips ddr400 geheugen liggen waarvan ik er 2 dual channel heb aangesloten op mijn moeder bord, nou vroeg ik mij of of de pc nog sneller word als ik er een 3e strip bij zet die niet dual channel is?
het gaat hier dus om strips van 512 mb

[ Voor 9% gewijzigd door Game Error op 11-06-2006 11:19 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt het liggen, dus kleine moeite om het uit te proberen. :Y)

Als je vaak meer dan 1 GB gebruikt is het altijd sneller, ook als het qua geheugensnelheid niet optimaal zou zijn. Dit omdat je hdd altijd nog véél langzamer is.

Wij weten niet wat je met je pc doet. En wij weten ook niet uit welke onderdelen je pc bestaat. Maar goed, jij moet er mee werken, je hebt het al liggen, dus test het maar gewoon. :)

{signature}

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:45
Met drie reepjes kun je geen dual channel gebruiken. Wel op de eerste 2 en niet op de 3de, is onmogelijk.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:47
Wat zijn je spec voor je pc? Je kan in een aantal games er wel enig verschil mee halen. Als je Battlefield 2 en FEAR speelt, en het detail staat wat hoog, dan is 1.5 gig toch handig. Laadtijden verminderen drastisch, geen geswap meer wanneer je juist kan beginnen spelen.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

frickY schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:26:
Met drie reepjes kun je geen dual channel gebruiken. Wel op de eerste 2 en niet op de 3de, is onmogelijk.
Amen.

Hoe dat komt kan ik je wel uitleggen.

Je geheugencontroller heeft 2 kanalen.

Ze moeten allebei hetzelfde bevatten om dual channel te kunnen draaien.

Bijv.

Channel A: 512MB + 0
Channel B: 512MB + 0
Gaat gewoon werken als dual channel.

A: 512 + 512
B: 512 + 0

Gaat niet werken, omdat de kanalen niet gelijkmatig gevuld zijn.

Als je nog een reepje erbij zet, heb je kans dat het geheugen op 2T gaat werken ipv 1T. maar ik weet je preciese specs niet.

Droogkloot.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
welk moederbord heb je , want de meeste nforce2 bordjes kunnen wel in dual channel draaien ondanks ongelijke geheugengroottes. ik denk omdat je 3 geheugen slots hebt je dus een nforce2 bordje hebt

Out of the box? What box? There is no box.

• Game Error
een Asus p4p800

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Manual: http://dlsvr02.asus.com/p...P800-X/e1718_p4p800-x.pdf

kijk dan bij 1.7.2 en daar kan je zien dat je een even aantal ramsticks moet hebben.

Voor dual channel dan :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Tripp op 11-06-2006 18:16 ]

specs

• Game Error
maar ik kan dus beter 1 GB dual channel erin zetten dan 1,5 GB zonder?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat ligt er aan waar je het systeem voor gebruikt :Y) In praktijk zal je meer hebben aan meer geheugen dan sneller geheugen.

[ Voor 41% gewijzigd door Demo op 12-06-2006 10:32 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dát ligt dus aan de geheugen behoefte van de programma's die je gebruikt, zoals FragileM64 hierboven ook al melde. Indien deze minder dan één 1 GB gebruiken zal 2x512 in dual-channel sneller zijn dan 3x512 in single channel.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Feit blijft dat Pentium 4's zeer bandbreedtehongerig zijn. Als je niet DC draait dan is je geheugenbandbreedte 3200MB/s terwijl je FSB 6400MB/s kan versluizen. Pentium 4's profiteren nogal goed van een hogere bandbreedte dus ik zou gaan voor DC en niet voor 1,5GB geheugen tenzij je merkt dat je niet genoeg geheugen hebt voor wat je doet met je computer.

Verwijderd

kan je niet voor het makkelijk te maken een stickje van 512 bijkopen, kost niet veel meer en je hebt 2 gig in dual channel

Verwijderd

Ik draai al een tijdje niet meer DC met 1 Gb DDR400 en ik moet je eerlijk zeggen
dat het soms zelf wel sneller lijkt. Ik mis de DC helemaal niet.

Verwijderd

De vraag is of de TS behoefte heeft aan meer als 1 gig.
Als 1 gig voor de meeste zaken voldoende gaat zijn, zou ik het 3de latje gewoon verkopen, levert nog wat geld op.
Als meer dan 1 gig voor zijn gebruik zeker een meerwaarde gaat geven, kan je inderdaad nog een extra latje bijkopen zodat je 4*512 in DC kan gebruiken.
Pagina: 1