Toon posts:

Cooler Graka balistic na opstarten Azureus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand het volgende ooit meegemaakt?

Als ik Azureus opstart gaat de ventilator op mijn tweede grafische kaart als een dolle draaien, als ik Azureus stop gaat de ventilator ook weer terug naar normale snelheid.

Als ik het systeem met "balistic fan"laat doordraaien krijg ik na enige tijd een spontane reboot, direct in het bios PC health controleren laat niets bijzonders zien: allemaal normale temp's en voltages (p.e. ca. 45 graden op de cpu)

Mijn systeem is in grote lijnen:

MSI K8N Diamond Plus
AMD Athlon X2 3800+
2 x Asus Extreme n6600GT (256 Mb), standaard koelers
4 casefans (2 voor balzen, 2 achter zuigen)
1 CPU cooler Zalman 7000b Cu.
1 x IDE western digital 250 Gb (primairy ,master)
1 x SATA2 Maxtor 10, 160 Gb (Bootschijf)

Iemand die hier een oplossing voor weet??/ Ik heb het getest met SLI brug en zonder, beide zelfde resultaat. GPU gaat overigens wel naar 51 graden terwijl GPU 1 op 45 blijft hangen...ook na het wisselen van PCIE slot.

Raar...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 10:30 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-07 17:40
Het lijkt mij dat je PC Azureus als een 3d-applicatie ziet om de een of andere reden (door 't Java?), een alternatief is natuurlijk het gebruiken van een alternatieve client - als het dan niet optreed - zoals bijv. uTorrent.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik aan lopen denken, maar hij deed het voorheen niet. Ik heb wel in de tussentijd een probleem gehad met een voeding, vervangen voor een enermax liberty 500. En ik heb het audiokabeltje van mijn DVD apparaat eindelijke eens aangesloten, zou dat een dergelijk probleem veroorzaken??

Overigens draai ik op dit moment geen SLI, zit mijn monitor (19 "widescreen van Acer) op mijn eerste kaart en toch giert het koelertje.

Is een dergelijk scherm een extra belasting voor mijn Graka, ik had tot voor kort een 17"Silicon Graphics CRT op hoge resoluties (iemand interesse, type gdm 17e21)... dat zou dus niet veel uit mogen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 21:27 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 12:51

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:44:
Heb ik aan lopen denken, maar hij deed het voorheen niet. Ik heb wel in de tussentijd een probleem gehad met een voeding, vervangen voor een enermax liberty 500. En ik heb het audiokabeltje van mijn DVD apparaat eindelijke eens aangesloten, zou dat een dergelijk probleem veroorzaken??

Overigens draai ik op dit moment geen SLI, zit mijn monitor (19 "widescreen van Acer) op mijn eerste kaart en toch giert het koelertje.

Is een dergelijk scherm een extra belasting voor mijn Graka, ik had tot voor kort een 17"Silicon Graphics CRT op hoge resoluties (iemand interesse, heeft al een DVI aansluiting)... dat zou dus niet veel uit mogen maken.
Mijn vader leerde mij: meten is weten, gissen is missen. Ik zou zeggen, ga het eens uitsluiten. Trek kabeltjes eraf, probeer een ander scherm...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:50:
[...]

Mijn vader leerde mij: meten is weten, gissen is missen. Ik zou zeggen, ga het eens uitsluiten. Trek kabeltjes eraf, probeer een ander scherm...
Been there done it :-)

Heb ook de fancontrol op smart i.p.v. auto gezet, coolers lopen beiden rustig op ca. 3300 toren en GPU's zijn volgens Everest op temperatuur 48 en 51 graden

Azureus loopt, ga ff bloemen halen en kijken of ik nadien nog leef

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wacht even voor je je bloemen gaat halen ;)

Heeft niks met kabeltjes te maken, maar meer met Java.
Die X2 van jou is een dualcore proc toch?

Stel de affinity van javaw.exe eens op één core in, en kijk dan eens of ie niet meer op hol slaat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:00:

Heeft niks met kabeltjes te maken, maar meer met Java.
Die X2 van jou is een dualcore proc toch?

idd

Stel de affinity van javaw.exe eens op één core in, en kijk dan eens of ie niet meer op hol slaat?
Ga ik doen, klinkt wel enigszins logisch

Grappig...javaw.exe draait niet, Azureus zelf wel..affiniteit op core 0 en 1, zal ik die eens op alleen 1 zetten

Na het aanpassen van de fanmonitor van auto naar smart, lijkt het goed te gaan, als dit niet de oplossing is gaan we de cores affiniteren

Update:

Helaas ook dit heeft wederom niet de oplossing geleverd..affiniteit op core 1...ook niks. Vervolgens Azureus geminimaliseerd naar systray... de PC blijft lopen. Als de PC crashed en herstart krijg ik wel het scherm waarin windows een bericht naar Microsoft wil sturen......is dit standaard ook bij hardware failures of zou het een Windowsprobleem kunnen betreffen waardoor de PC crashed? Ik krijg namelijk geen BSOD's of iets dergelijks te zien, alleen dat lame-schermpie van windows

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 16:49 ]

Pagina: 1