7900gt probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-02 23:07
ik heb nieuwe pc gekocht, maar elke x als ik opstart krijg ik dat m'n monitor mn 7900gt niet ziet

ik heb alles driedubbel gecrosschecked, stroom goed erop, kaart goed erin, kabeltje goed erop ( is wel een verloopstekkertje) maar hij blijft het gewoon geven.. alles gaat goed aan maar hij doet het gewoon niet..

iemand ? plz\

specs :
asus 7900gt 256mb
amd x2 3500+
asus a8n-sli premium

[ Voor 11% gewijzigd door warchaser op 11-06-2006 09:26 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-07 08:03

Chakotay

Lick here to continue

Krijg je puur geen beeld, of start de hele PC niet door (te merken aan HD-activiteit, standaard boot-piepje, ASUS POST-audio als je mobo dat ondersteund, of eventueel bereikbaarheid over het netwerk)

Zit de PCIe powerconnector ook goed op de videokaart aangesloten?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 00:07
hoezo zou je monitor je kaart moeten zien dan?

waarom gebruik je uberhaupt een verloopstukje...?
heb je een crt of tft monitor dat zijn wel belangrijke vragen.

reeds getest met een andere monitor? heb je 2 uitgangen op je kaart? beide getest? doet het pci slot het met een andere kaart wel? wat is de zwaarte van je voeding? kortom komen meer vragen als antwoorden naar boven...

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• warchaser
verloopstukje omdat m'n connector van m'n crt monitor niet past, daarom het bijgeleverde verloopstekkertje,

voorderest geen bootpiepje ook geen hd activiteit :S

[ Voor 23% gewijzigd door warchaser op 11-06-2006 09:35 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

hoeretoeter schreef op zondag 11 juni 2006 @ 09:31:
hoezo zou je monitor je kaart moeten zien dan?

waarom gebruik je uberhaupt een verloopstukje...?
heb je een crt of tft monitor dat zijn wel belangrijke vragen.

reeds getest met een andere monitor? heb je 2 uitgangen op je kaart? beide getest? doet het pci slot het met een andere kaart wel? wat is de zwaarte van je voeding? kortom komen meer vragen als antwoorden naar boven...
Dat de monitor de kaart 'ziet' is op zich handig om beeld te krijgen, naar een zwart scherm staren is zo saai :+

Het verloopstukje is waarschijnlijk omdat hij een CRT monitor heeft, een 7900GT heeft alleen 2 DVI aansluitingen. Inderdaad wel handig om te weten wat voor spullen het precies om gaat :)
verloopstukje omdat m'n connector van m'n crt monitor niet past, daarom het bijgeleverde verloopstekkertje,

voorderest ik krijg bootpiepje, het is gewoon alsoftie opstart maar ik krijg geen beeld
Dan is de hardware opzich wel in orde zeer waarschijnlijk. Heb je al een andere monitor, een ander verloopje of de andere DVI-aansluiting geprobeerd?

Oh, toch niet... Dan wat andere vragen:

* Het gaat om een nieuwe pc, heeft deze uberhaupt al eens geboot?
* Heb je ook naar de rest van de onderdelen gekeken, je zal niet de eerste zijn die uren zoekt naar een losgeschoten stekkertje compleet ergens anders in de pc :)

[ Voor 32% gewijzigd door Chakotay op 11-06-2006 09:37 ]

Stichting eth0

• warchaser
op het netwerk ook niet

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Voor troubleshooting kan je trouwens ook nog even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter in PMG doorlopen.

Stichting eth0

• warchaser
dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door warchaser op 11-06-2006 10:01 ]

• warchaser
Chakotay schreef op zondag 11 juni 2006 @ 09:34:
[...]
* Het gaat om een nieuwe pc, heeft deze uberhaupt al eens geboot?
* Heb je ook naar de rest van de onderdelen gekeken, je zal niet de eerste zijn die uren zoekt naar een losgeschoten stekkertje compleet ergens anders in de pc :)
1 nee, deze heeft nog niet geboot, harde schijven en geheugen komen uit m'n vorige pc
2. ja voorzover ik weet zit alles goed vast

kan ik nog met een oude agp videokaart testen of hij het daarop wel doet ? of kan dat totaal niet met m'n mobo

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat gaat helaas niet werken, de A8N heeft alleen PCIe sloten.

Aangezien het spul nog nooit geboot heeft:

Alles lostrekken behalve CPU, videokaart en 1 geheugenreepje. Boot het? 1 voor 1 de rest van de spullen terugzetten, waar het dan misgaat is de boosdoener. Boot het niet? Dan ligt het bij je mobo, geheugen, CPU, videokaart of voeding. In ieder geval niet direct de videokaart als schuldige aanwijzen, dit kan aan veel meer dingen liggen. Paar vraagjes nog:

* Welk merk en type voeding, en is deze ook nieuw? Een X2 en een 7900GT zijn nieuw het schoolvoorbeeld van zuinige onderdelen :)
* Welk merk en type geheugen? Dit moet de default snelheden van je nieuwe mobo en proc wel aankunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 11-06-2006 10:18 ]

Stichting eth0

• warchaser
volges mij is me voeding van 400w te zwak dan
hoewel wel gewono alles gaat draaien

[ Voor 30% gewijzigd door warchaser op 11-06-2006 10:23 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

warchaser schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:19:
volges mij is me voeding van 400w te zwak dan
hoewel wel gewono alles gaat draaien
Welk merk is het? Er is een groot verschil tussen een 400W Antec/Zalman/Tagan/etc of een 400W Qtec/Sweex/andere cheapo zut. De huidige hardware belast voedingen ook anders dan voorheen. Athlon XP's en bijbehorend spul slurpen vooral van de +5V lijn, Het huidige speelgoed zoals jouw X2 en 7900GT gebruikt vooral +12V. Sommige oude voedingen kunnen soms ruim 40A op de +5V lijn aan, maar hebben maar 1 14A +12V lijntje. Huidige topvoedingen hebben meerdere 15-20A +12V rails, en een minder sterke +5V lijn.

Een groot verschil tussen cheapo en kwaliteitsvoedingen is trouwens wat het aangegeven wattage inhoud: bij een kwaliteitsvoeding is het wattage de hoeveelheid watt dat hij gedurende langere tijd bij een realistische temperatuur kan leveren. Bij een cheapovoeding is het vaak de piek die hij aankan, als de gevraagde hoeveelheid watt voor langere tijd geleverd moet worden smelt het hele ding bij wijze van spreken weg :p

[ Voor 62% gewijzigd door Chakotay op 11-06-2006 10:32 ]

Stichting eth0

• warchaser
cheapo zut dus

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dan is er een erg grote kans dat daar het probleem ligt. Ik neem aan dat je geen andere hebt liggen om te testen?

Stichting eth0

Verwijderd

Misschien een hele vreemde optie. Ik weet ok nog niet hoe het komt. Ik had hier ook last van. Bleek dat dat als ik de lade van mijn dvd drive open had staan dat ie dan gewoon niet opstartte. Misschien heeft het er niets mee te maken maar misschien kan je er wat mee.

Verwijderd

Neen je hebt PCI-E :X

Mis is het handig om ff wat meer info etc te posten, alle hardware etc en je preciese handelwijze.

Als je videokaart kapot of weet ik veel wat zou zijn zou er uberhaupt niet geboot worden.
Zit de videokaart er brak in, geen stroom of gewoon kapot resulteert in geen boot...

Me gokt dus op ander onderdeel... Mis kabeltje in je HD ofzo niet goed vast?!?
Idd of gewoon een brakke voeding...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 10:33 ]

Verwijderd

Voordat je een nieuwe voeding koopt; hij moet iig posten als je voeding te zwak zou zijn.

Probeer DVI poort 2 eens.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dat vanzelfsprekend inderdaad, altijd eerst al het mogelijke testen voordat je nieuwe spullen gaat halen :)

Stichting eth0

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-06 10:41
heb je niet toevallig een PCI vga kaart liggen ergens? misschien kun je er bij de lokale pc boer eentje lenen of kopen voor een klein bedragje, dan kun je in ieder geval je gfx uitsluiten.
verder eens alles van je voeding afhalen behalve je vga, en mobo (ook je hd eraf) kijken of het dan lukt

heb je trouwens een 24 of een 20 pin voeding?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Bullebas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03-2025
Je hebt een sli bord; heb je je graka wel in het goede pcie16x slot zitten?

• warchaser
kid1988 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:47:
heb je trouwens een 24 of een 20 pin voeding?
20 pins
Je hebt een sli bord; heb je je graka wel in het goede pcie16x slot zitten?
in de bovenste blauwe

maar als m'n voeding te zwak zou zijn zou niks aangaan toch ?

al m'n fans, cpu, videokaart alles gaat aan ik krijg alleen telkes op me beeldscherm, video cable not connected

[ Voor 25% gewijzigd door warchaser op 11-06-2006 11:31 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

warchaser schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:27:
[...]

20 pins

[...]

in de bovenste blauwe

maar als m'n voeding te zwak zou zijn zou niks aangaan toch ?

al m'n fans, cpu, videokaart alles gaat aan ik krijg alleen telkes op me beeldscherm, video cable not connected
Hm, die letterlijke melding had je niet eerder genoemd, in dat geval krijgt de monitor letterlijk *geen* signaal binnen, dan blijft de pc wel heel vroeg hangen als de boel wel goed aangesloten is... Andere DVI poort intussen al geprobeerd?

20 pins ATX stekker in een 24 pins aansluiting is overigens niet bevordelijk voor de stabiliteit, de extra pinnen zitten er niet voor niets :)

Stichting eth0

• warchaser
ik heb geen verloopstekkertje van 20 pins naar 24 en ik zal binnekort wel een nieuwe voeding kopen, maar ik krijg precies hetzelfde met de monitor waar ik nu op zit,

er zitten 2 poorten naast elkaar voor 2 monitoren en ik heb 2 verloopstekkertjes
alle2 de stekkertjes getest op alle2 de poorten maar niks werkt :(

maar zoals ik al telkens uit probeer te leggen (het komt er alleen een beetje verkeerd uit :p ) ik krijg gewoon geen beeld terwijl wel alles gaat draaien etc etc, m'n monitor geeft gewoon steeds stug aan,, no videocable connected

en wat bedoelen jullie met dvi ? gewono je pcie slot ?

[ Voor 6% gewijzigd door warchaser op 11-06-2006 12:24 ]

Verwijderd

DVI zijn die twee witte digitale video uitgangen achterop je kaart (analoog is blauw). PC!-e is het slot op je moederbord waar je kaart ingestoken wordt.

Ten eerste loop je handleding van je moederbord maar eens goed na. Daar staat alles in wat aangesloten moet worden.
Je mobo piept niet en heeft dus geen gezonde post. Je zal moeten troubleshooten. Lees die FAQ nu maar door. En volg de tips hier.
Loop alles eens een aantal keer na.
Zoals al gezegd: Alleen CPU, Mobo, videokaart en 1 lat geheugen proberen. Wat geeft dat voor een resultaat?

• warchaser
precies hetzelfde

Verwijderd

Helaas is je startpost erg onvolledig. Je PC is nieuw. Maak eens een goede lijst van alles wat je hebt. Dus ook je geheugen en je voeding met waardes van voltlijnen en de stekkers op je voeding.. Alleen je schijven zijn van een ouder systeem?
Ook wat je gedaan hebt en wat je al geprobeerd hebt
Weet je zeker dat alle stekkers correct zitten aangsloten? Ook 4-pins voor CPU.
Wissel geheugen eens om, kijk of je geheugen goed zit, en clipjes van geheugensloten dicht.

Je mobo zou best eens gaar kunnen zijn.

En je hebt een X2 3800, een X2 3500 variant bestaat niet toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 13:14 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-07 22:13
warchaser schreef op zondag 11 juni 2006 @ 09:25:
ik heb nieuwe pc gekocht, maar elke x als ik opstart krijg ik dat m'n monitor mn 7900gt niet ziet

ik heb alles driedubbel gecrosschecked, stroom goed erop, kaart goed erin, kabeltje goed erop ( is wel een verloopstekkertje) maar hij blijft het gewoon geven.. alles gaat goed aan maar hij doet het gewoon niet..

iemand ? plz\

specs :
asus 7900gt 256mb
amd x2 3500+
asus a8n-sli premium
wil niet mierenneuken, maar ik denk dat je x2 3800+ bedoeld ;) of het is een 3500 en dan geen x2 ;)

• warchaser
x2 3800+ dus :p

maar het is niet zo dat hij niet opstart,, alles loopt gewoon stabiel ik krijg alleen geen beeld

Verwijderd

warchaser schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:17:
x2 3800+ dus :p

maar het is niet zo dat hij niet opstart,, alles loopt gewoon stabiel ik krijg alleen geen beeld
stabiel?
warchaser schreef op zondag 11 juni 2006 @ 09:33:
voorderest geen bootpiepje ook geen hd activiteit :S
warchaser schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:01:
1 nee, deze heeft nog niet geboot, harde schijven en geheugen komen uit m'n vorige pc
2. ja voorzover ik weet zit alles goed vast
Hij boot dus niet. Je krijgt geen gezonde piep dat je mobo de opstart procedure goed heeft nagelopen.

• warchaser
het ligt niet aan de harde schijf want ik krijg precies hetzelfde met m'n beeldscherm als m'n harde schijf eruit ligt

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Helaas, maar deze gaat echt even dicht.
Je bent geen nieuwe gebruiker hier om GoT dus je kunt weten dat eigen inzet en duidelijkheid hier van groot belang zijn.
Je topicstart is erg kort en uitgebreide specs van systeem zie ik niet. Ik vind nergens terug wat je nu allemaal geprobeert hebt. En er wordt meerdere malen gevraagd om meer informatie en wordt er aangegeven dat je probleem zeer waarschijnlijk bij je voeding ligt. Bij een systeem moet je terug naar de pure basics (alleen CPU, moederbord, RAM) en als het dan nog niets doet en het piept ook niet kun je het probleem meestal bij de voeding of het moederbord vinden.
Neem de Hangen en opstartproblemen troubleshooter even goed door.
Ook wil ik je wijzen op de Huisregels en probeer normale Nederlandse zinnen te maken, dan doel ik voornamelijk op interpunctie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 11-06-2006 17:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.