Toon posts:

adsl rj11 ----> rj45 vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Van Kpn heb ik enkele jaren terug een USB adsl modem gekregen.
Nu heb ik een laptop gekocht en wil ook op de laptop kunnen internetten.
Zaterdag heb ik daarom een Linksys draadloze router gehaald.
Nu heb ik het volgende probleem. In mijn splitter passen alleen RJ11 stekkertjes, maar niet de rj45
die ik nodig ben.
Is het mogelijk dat ik in de meterkast de kabel met de rj11 stekker in de splitter laat zitten en dat ik aan de andere kant van de kabel, in een andere kamer een rj45 stekker bevestig?
Zo ja, welke draadvolgorde moet ik aanhouden in het rj45 stekkertje ?
Zo nee, wat te doen ? Zijn hier misschien verloopjes voor ?

Met vr gr
alvast bedankt,
Mesjogguh

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:12
Een router moet je achter het modem plaatsen. Aangezien je een usb modem hebt gaat dat nooit lukken. Dus heb je een modem/router nodig, daar plug je wel gewoon je rj11 in en daar komen rj45 uit.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Als je dit voor elkaar krijgt dan ben je wel een enorme harry. Je zult toch nog echt je modem ofzo ertussen moeten zetten. Heb je nog niet gekeken naar de in/uitgangen op je modem/router? Daar zal vast wel een rj11 ingang zitten en een rj45 uitgang voor de data. Als je direct op de splitter een rj45 op een rj11 draad zet zul je niet ver komen aangezien bij rj45 8 (2x4) draadjes erin zitten en als ik het goed heb bij rj11 maar 2.

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20

RC2

Resistance is futile

Je hebt nu alleen een router gekocht? Er moet nog wel een modem tussen. Je moet de kabel van de splitter op een ethernet modem aansluiten en (rj11-.rj11 )van de modem naar de router (rj45-rj45).
Zou ermee terug gaan en een router met modem te kopen.

Bleh te langzaam...
Je hebt toch wel een wireless router hoop ik?

[ Voor 25% gewijzigd door RC2 op 11-06-2006 09:00 ]

Who wants to life forever anyway...

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 12:17
Heb je een Wireless router met ingebouwd dsl modem? Zo ja, dan kan je de splitter gebruiken
Zo nee, voordat het bij je usb modem komt is het nog steeds puur een telefoonlijn, er zit geen netwerkdata op.

Wat je router waarschijnlijk wil hebben, is een lijntje met data (netwerk)

Hiervoor zul je OF een ethernet modem moeten kopen, OF een router moeten aanschaffen die al een modem bevat.

Verwijderd

Topicstarter
De boodschap is duidelijk! :-)
Ik zal een modem kopen !

Met vr gr
Mesjogguh

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:31
let wel ff op of je Annex A of B moet hebben, A is voor analoog, B = ISDN

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:10

BHQ

Idd :).

Zo'n USB modem is dikke crap. Er zijn evt. wel USB routers, maar een fatsoenlijke modem/router (bijv. ST546) werkt een stuk beter :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je hebt een Linksys WRT54G gekocht waarschijnlijk, die gewoon omruilen voor een Linksys WAG54G, dan heb je een ADSL modem/router met WiFi ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1