[Testcase] Bever-doe-dag (scouting)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle foto's zijn behalve verkleind niet aangepast (geen tijd voor gehad en zie het nut er niet van in eigenlijk).

Allemaal redelijk spontaan genomen want het was tijdens een spellen dag voor de scouting tak "Bevers" (5 tot 7 jaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/foto/bevers/guus.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/foto/bevers/spellen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/foto/bevers/eef.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/foto/bevers/ringsteken.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/foto/bevers/kaitlyn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aconia.nl/antoine/foto/bevers/stokpaard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

ik wil niet lullig doen maar dit vind ik eigenlijk niet eens test-case waardig maar vooruit:

#1: te flets, te weinig perspectief
#2: gaat
#3: leuke composietie en thats it
#4: achtergrond is té onscherp, was anders misschien wel leuk geweest
#5: heel leuk :)
#6: totaal niet leuk, geen leuke compositie, kleuren, of scherpte-diepte

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:29
iets dat niet testcase waardig is bestaat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:17

Dentheman

Zie signature

Kameleman schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:42:
maar je snapt wat ik bedoel?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Niet over de composities en kleuren zelf (ben geen fotografie kenner ;))

Maar hoe kan je in hemelsnaam foto 6 trekken, als je met je beide handen dat paard vasthebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
bartgabriels schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:04:
Niet over de composities en kleuren zelf (ben geen fotografie kenner ;))

Maar hoe kan je in hemelsnaam foto 6 trekken, als je met je beide handen dat paard vasthebt ?
Eindelijke iemand met een behoorlijk opmerkingsgave :) Ik vind ze eigenlijk best leuk. Tja, over de foto-technische-aspecten zullen we het niet hebben :+

5 is leuk, jammer dat bij 4 dat kind niet scherp is, nu zit je alleenmaar naar een blikje te kijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door phaas op 11-06-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dentheman schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:00:
[...]

maar je snapt wat ik bedoel?
Totaal niet
Testcases zijn topics waar je als lerende fotograaf je foto's kwijt kan die je wel wil showen, maar waarvan je het idee hebt dat ze beter kunnen. Zo kan je commentaar op je techniek en creativiteit ontvangen en ervan leren.
Ik zou bij foto 1 een wat lager standpunt hebben gekozen, dan krijg je ook iets meer zicht in de diepte waardoor de foto wat krachtiger wordt. Ook zou ik voor iets meer DOF hebben gekozen.

Foto 2 is grappig om te zien, maar mij iets te donker van kleur en hier ook weer teveel scherp. Het scherptepunt zou op het meisje moeten liggen :)

Foto 3 is gewoon een leuke foto zo.

Foto 4 is leuk geprobeerd maar om de een of andere reden vind ik de uitwerking niet zo geweldig. Ik kan even niet aangeven waarom niet.

Foto 5 en 6 zijn grappig, niet bijzonder opvallend. Over het algemeen zou je de foto's ook iets kunnen nabewerken met USM want ik heb het idee dat ze wel iets scherper kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
@ Kameleman: Alles kan inderdaad een testcase zijn.
@ Dentheman: En nee, ik snap niet precies wat je bedoelt. Je test toch gewoon wat!
@ TS:

Foto 1: Leuke foto. Je ziet hem denken van hoe ga ik in hemelsnaam hier overheen komen... Waarschijnlijk stond je bij deze foto. De volgende keer kan je een lagere positie innemen voor een beter scherpte diepte.
Foto 2: Focus ligt helaas niet op de dame. Was anders geslaagder geweest.
Foto 3: Erg leuke compositie. Goed gedaan!
Foto 4: Leuke scherpte diepte.Volgens mij moet dat kereltje dat blikje een mep geven. Misschien had je het touwtje waar het blikje aanhing op ook op de foto kunnen nemen. (Tenzij het touwtje er niet was natuurlijk ;))
Foto 5: Leuke foto. Het meisje op de achtergrond stoort wat, maar niet te hinderlijk. Probeer je onderwerp niet heel erg in het midden van je compositie te plaatsen. Dat maakt een foto wat "spannender". Zie foto 1 bijvoorbeeld waar dat erg goed gelukt is!
Foto 6: Grappige foto met je armen maar gezien het onderwerp mocht hij er van mij uitgelaten worden.

Al met al een leuke serie die je hebt gemaakt!

[ Voor 9% gewijzigd door vleppyniles op 11-06-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Kameleman schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:42:
Daar vergis je je in. We verwachten altijd dat er wel enigzins moeite is gedaan voor een foto, en niet willekeurig weggekiekt. Het wil dan ook wel eens gebeuren dat zelfs een testcase op slot gaat, omdat de fotografische kwaliteit gewoon _te_ laag is. Maargoed, dat geld niet voor dit topic hoor :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het spel element had er iets meer in naar voren mogen komen en ik denk dat zeker bij dit soort omstandigheden nabewerken zeker loont want je hebt niet zoveel tijd voor perfecte instellingen. En geen tijd is een kwestie van oefening en tijd maken. Ik maak ook veel foto's voor Scouting maar afwerking en vooral croppen is erg belangrijk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22
Ik vind het mooie foto's, vooral die met het water :)

We hebben op een scoutingkamp ook wel eens zulke actiefoto's gemaakt. Erg leuk.

En persoonlijk vind ik het geen willekeurige foto's, maarja ik ben maar een leek op dit gebied en vind het al snel mooie foto's ;)
Pagina: 1