Toon posts:

[XP] Je resolutie virtueel verhogen dmv verkleining.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik zoek een programma waarmee ik de resolutie virtueel kan verhogen. Ik wil dus eigenlijk in bijvoorbeeld een venster van 800x600 het beeld hebben van 1024x768. Aangezien dit hardwarematig niet hoger kan moet dus alles verkleind worden.

Een programma wat zoiets soortgelijks doet is Radmin Beta 3. Via het netwerk kan ik dan een PC met hogere resolutie in full screen scaling openen. Ik krijg dan de hogere resolutie maar infeite wordt alles verkleind. Alleen dit programma is een remote beheer programma, dus helaas niet de oplossing, maar wel een goed voorbeeld van de functie die ik bedoel.

De stretchview van logmein kan dat ook.

Ik zoek dus een programma wat dat kan doen, maar dan lokaal.

Kent iemand zo'n programma?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 01:37 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows gebruik je?
En wat bedoel je nu precies? Wil je achter de pc zitten, en dan ook een hogere resolutie hebben net als je met rdp of radmin oid kan?
Misschien kan je het vinkje "hide modes this monitor cannot display" uitzetten? Ik denk dat dit iets is wat je videodriver moet kunnen :P * sanfranjake heeft een oud laptopje wat dit kan. Scherm is 800x600, maar met default driver kan ik tot 1280x1024 kiezen, en het beeld verschuiven.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij bedoelt ie het precies andersom, dus niet de desktop laten 'scrollen' maar in 1024x768 weergeven op een 800x600 scherm a la CRT ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 16:39
Hij wil dus dat pixels worden verkleint. Maar 2 halve pixels weergeven wordt lastig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP Pro SP2.

En om precies te zijn wil ik op mijn monitor die maximaal 800x600 aan kan (het vinkje is al uit, hij kan gewoon niet hoger :P) een resolutie hebben van 1024x768. Dit wil ik dan zonder scrollen. Dat betekent dat wel alles een beetje verkleind zal worden.

Die laatste versie van Radmin kan precies wat ik bedoel, en het werkt goed. Alleen dit is via het netwerk, om andere PC's te bedienen. Ik wil nu hetzelfde, maar dan lokaal. Dit betekent wel dat het technisch mogelijk moet zijn, alleen nu nog een programma vinden, als het bestaat tenminste..

In Radmin heet het trouwens "Fullscreen stretch view".

Je zou het bijvoorbeeld ook op een 17" TFT kunnen doen, deze kunnen 1280x1024 aan, en door middel van verkleining krijg je dan bijvoorbeeld 1600x1200 zonder scrollen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Subtiel schopje na al die tijd ;)

Verwijderd

Ik heb ook wel eens een crt monitor van m'n nichtje in handen gehad die maar 800x600 wou, via geavanceerde instellingen (nVidia) de timing aangepast zodat ie 1024x768 in 50 Hz weergaf, gelukkig was het een "trage" monitor anders had ik nu een epileptisch nichtje gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,
inderdaad een optie voor zulke monitoren maar helaas nog niet wat ik zoek :( helaas

Misschien is er hier iemand zo handig om het te coden? Ik denk dat er toch wel vraag naar zal zijn.. en zo niet, dan word ik er wel vrolijk van :)

Verwijderd

Topicstarter
Schopje en meer informatie:

Ook logmein (logmein.com) heeft zon optie om je beeld te scretchen. Dus daarmee kan je zon hoge resolutie in een lagere zetten.

Zoiets zoek ik dus, maar dan gewoon lokaal.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die programma's kunnen dat omdat ze in terminal mode werken, ik verwacht niet dat dit met je eigen Windows kan. Waarom geen andere monitor genomen die de resolutie wel aankan? 17" CRTs moeten intussen heel goedkoop zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:35:
Schopje en meer informatie:

Ook logmein (logmein.com) heeft zon optie om je beeld te scretchen. Dus daarmee kan je zon hoge resolutie in een lagere zetten.

Zoiets zoek ik dus, maar dan gewoon lokaal.
Mail de webmaster eens en ik denk dat die zal zeggen dat je een andere monitor moet nemen en als dat echt niet kan kun je proberen de code lokaal te verkrijgen. Ik ken het programmaatje wel en het bestaat ook, maar dat is lang geleden en ik werk op 1280x1024 en heb ruimte zat. Als ik op de naam kom meld ik het je.

Ik heb voor mijn computerprobleem (in het verleden gelukkig) ook heel lang op 800x600 gezeten en ik gebruik Opera om het beeld te verkleinen wat nu niet meer nodig is. Het ziet er toch nooit mooi uit. De kwaliteit kan je tegenvallen, houd daar rekening mee.

Maar zit je zó krap bij kas dat een 17 inch CRT er niet vanaf kan. Die dingen liggen bijna gratis voor je op de sloop. Kun je fatsoenlijk 1024x768@85Hz draaien :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 09:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:40:
Ik heb ook wel eens een crt monitor van m'n nichtje in handen gehad die maar 800x600 wou, via geavanceerde instellingen (nVidia) de timing aangepast zodat ie 1024x768 in 50 Hz weergaf, gelukkig was het een "trage" monitor anders had ik nu een epileptisch nichtje gehad.
Als ik je neef zou zijn geweest duwde ik je 25 euro in handen en zou ik zeggen: "als je toch zo'n lieve neef bent, haal dan even een 17 inch CRTje voor me" in plaats van "ik riskeer voor 25 euro dat mijn nichtje klachten krijgt door op een belachelijke 50 Hz te werken" :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 09:47 ]

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Heb nog zo'n bak staat, 17" van Iyama die kan zo uit mijn hoofd geloof ik zelfs 1280x1024!

Mag je zo gratis komen halen, zal m wel even afstoffen want hij heeft al denk zo'n 5 jaar niet meer gedraaid ;)

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 09:46:

Als ik je neef zou zijn geweest duwde ik je 25 euro in handen en zou ik zeggen: "als je toch zo'n lieve neef bent, haal dan even een 17 inch CRTje voor me" in plaats van "ik riskeer voor 25 euro dat mijn nichtje klachten krijgt door op een belachelijke 50 Hz te werken" :/
En ondertussen zit dat nichtje al jaren elke dag uren achter een 50 Hz TV ;)

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:14:
[...]

Alleen niet op 50 cm afstand, hoop ik voor haar :)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

:')
Pagina: 1