Toon posts:

DFI NF3U met ATHLON X2 boot niet, Doa??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem. Ik heb een nieuw moederbord, processor en voeding aangeschaft. Alleen het systeem boot op 1 of andere manier niet.. :/ Ik had alles vrolijk aangesloten om zo snel mogelijk te kunnen genieten van Dual core. Alleen wil het systeem niet booten. Als ik de pc aan druk gaan alle coolers aan, hard schijven beginnen te draaien alleen er komt geen beeld.. Wel blijft de power-led knipperen.. (Niet de hdd-led :P ) Het systeem geeft ook geen piepen. Tenzij ik het systeem zonder geheugen boot, dan krijg ik keurig de piepen te horen die ik hier heb gevonden:

http://eu.dfi.com.tw/Supp...2320&PAGE_TYPE=US&SITE=UK

Wat heb ik allemaal zelf al gedaan:
- Een andere videokaart er ingestoken (Geforce TI4400).
- Ander geheugen (Kingston Hyper X BH5 setje en een merkloos DDR400 setje).
- Andere voeding aangesloten (Standaard 300 Watt voeding maar dit mag geen probleem zijn om te booten met een Geforce TI4400).
- Systeem geboot met niks aangesloten (Buiten de behuizing).
- Andere cooler gemonteerd op de CPU (Bijgeleverd AMD cooler & Zalman 7000B).
- Ook heb ik het geheugen in vrijwel alle mogelijke sloten gehad, zowel single als dual.
- Cmos reset.
- Mijn Tft zowel anoloog als digitaal aangesloten. (Tft werkt wel op mijn server)

Ik ben dus bang dat het een Doa is maar wat zou er dan kapot zijn? Moederbord of CPU? Of zie ik gewoon iets over het hoofd??

De gekochte hardware:
- AMD Athlon X2 3800+
- DFI Lanparty UT nF3 Ultra-D
- Asus 450 watt dual rail voeding (Deze heb ik nieuw gekregen op garantie aangezien mijn oude asus dood is gegaan.. :/ )
- Zalman 7000B Cu cooler

Mijn overige hardware:
- Samsung 930BF 19 Inch TFT
- Asus Geforce 6800GT 256MB
- 1GB Corsair 3200LL v1.1 (Winbond BH5)
- Soundblaster Audigy Player

Alvast bedankt.. Ik weet me geen raad meer.. :|

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Klinkt misschien heel stom, maar heb je wel het 12V connectorje voor de processor aangesloten?
Vaak is het ook nog wel een verstandige test om zonder geheugen of videokaart te booten.
Als je dan een PC-speakertje hebt aangesloten (of als deze op het moederbord zit gesoldeerd), zou je als het goed is een foutcode moeten krijgen in de vorm van een aantal piepjes. Krijg je dit niet, mag je er vanuit gaan dat je moederbord DOA is. Krijg je wel piepjes, is er wat anders loos, maar wat durf ik je dan zo niet te zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:56:
Klinkt misschien heel stom, maar heb je wel het 12V connectorje voor de processor aangesloten?
Vaak is het ook nog wel een verstandige test om zonder geheugen of videokaart te booten.
Als je dan een PC-speakertje hebt aangesloten (of als deze op het moederbord zit gesoldeerd), zou je als het goed is een foutcode moeten krijgen in de vorm van een aantal piepjes. Krijg je dit niet, mag je er vanuit gaan dat je moederbord DOA is. Krijg je wel piepjes, is er wat anders loos, maar wat durf ik je dan zo niet te zeggen.
Haha nee ik heb de 12v connector wel aangesloten, kan ook niet missen zit naast de 20 pin connector.. :) Als ik het systeem zonder Videokaart start dan verandert er vrijwel niks.. Zonder processor doet ie ook niks alleen zonder geheugen piept het moederbord.. 8)7 Al met al vind ik het een vreemd probleem en heb zoiets ook nog nooit eerder gezien.. :?

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Is de NF3 wel compatible met X2 procs?

Droogkloot.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
Ja, check http://us.dfi.com.tw/Prod...&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=NA

TS: Krijg toch een beetje het vermoeden dat je bord niet helemaal lekker is. Heb je de mogelijkheid je cpu even in een andere plank te prikken? Bij iemand anders desnoods.

[ Voor 45% gewijzigd door Banshee op 11-06-2006 09:04 ]

Verwijderd

ik heb ongeveer het zelfde probleem.

Mijn nieuwe mobo met x-2 wil ook niet booten. Als je ermee terug gaat naar de winkel testen ze het eerst met nog single core atlhon en dan werkt ie waarschijnlijk gewoon wel. Daarna doen ze jou processor erin en zal je zien dat ie gewoon werkt ( tijdelijk ,waarschijnlijk neemt ie dan gewoon de oude instellingen over van die single core waar die gewoon wel op werkt maar zodra je het de zooi weel uitelkaar haalt werkt ie gewoon niet meer.)

Denk waarschijnlijk dat het mobo de processor niet goed ondersteund is nl ook wel oud mobo'tje

Verwijderd

Topicstarter
Het bord ondersteund wel degelijk een AMD Athlon X2. Dit staat ook op de doos dus lijkt me niet dat het daar aan kan liggen, overigens zijn er meer mensen die een nForce 3 Ultra chipset met een Athlon X2 draaien. Ik ken helaas geen mensen met een socket 939 cpu, wel socket 754 maar hier heb ik weinig aan.. :P

Ik verdenk idd ook het moederbord. Maar ik zal ook nog een de voeding proberen bij iemands anders op het socket 754 bord. Hopen dat ik hier wijzer van word.

En zo niet, dan maar een rma-tje van zowel het bord als de cpu. Laat de winkel maar uit zoeken waar het aan ligt. :) In iedergeval bedankt voor alle reacties! :) Natuurlijk zijn tips nog steeds welkom! >:) Ik zal jullie in iedergeval op de hoogte houden! :9~

Edit: De voeding blijkt ook nog prima te zijn.. Nou ja dan zal ik het bord en de CPU maar terug sturen en dan hoor ik wel wat er mis is.. :|

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bericht gehad over het board.. Het board is idd niet helemaal lekker, Athlon X2's werken er niet op maar gewone Athlons wel.. Ze hebben ook een ander board getest (Zelfde board natuurlijk) en daar werkt de X2 wel op.. :? Ze hebben zelfs een bios update gedaan met dit mocht niet helpen.. 8)7

Gelukkig zijn ze zo vriendelijk om een exemplaar op te sturen waar een X2 wel op werkt.. En het board gaat uiteraard terug naar de fabrikant.. :)
Pagina: 1