Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

uptime van een DC client

Pagina: 1
Acties:

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 16:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
Hoe lang blijft de DC-client van de gemiddelde dpc-er aan staan?
En dan bedoel ik echt aan staan: niks pauze, hibernating, standby, restart etc etc.

Ik vier momenteel dat een Folding@home client precies een jaar lang ondoorbroken draait: http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?p=135625

Wie verslaat me? :D

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Zou wel willen... maar eens in de paar maanden heb ik toch wel een stroomdip (mogelijk gemaakt door Essent, niet door al die pc's hier in huis :P). En ik hop nog wel af en toe van project als het team dat vraagt :)

Record is iets van 7 maanden gok ik. Webserver is ergens in november 2005 geinstalleerd, en op 1 mei zat Essent weer te prutsen :)

Maar een jaar is lang :D

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

uptime is the limit :P

PR is iets van 200+ dagen (op een win2k bak)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Hier varieert het nogal. De client - ik draai nu overal een RC5-72 client - start op als de machine opstart en dus is de uptime van m'n DC clients gewoon de uptime van m'n machines.

Thuis gaat dat van een uurtje (een oude Pentium 200 MMX die enkel m'n ouders af en toe eens gebruiken) tot enkele dagen (router/firewall + eigen workstations/servers); op het werk draait alles 24/7 en wordt de uptime enerzijds beperkt door de verplichte Windows en MacOS X updates met bijhorende reboot (en heel af en toe een kernel update voor de Linux machines) en anderzijds door de stroomvoorziening die het af en toe laat afweten. In de praktijk komt dat neer op uptimes die zich ergens tussen de 25 en pakweg 200 dagen situeren.

Maar een jaar heb ik nog nooit gehaald en dat zal ook niet snel gebeuren. Op het werk lukt dat gewoon nooit (stroomvoorziening is daar altijd droevig geweest en een UPS krijg ik van m'n baas niet in dit leven) en thuis zou het wat stroomvoorziening wel kunnen (daar heb ik trouwens ook UPS enzo) maar daar gaan de machines gewoon iets te vaak uit. Bijvoorbeeld als ik weet dat ik die machine toch de komende twee dagen niet zal gebruiken omwille van het werk/rest van de agenda of in geval van onweer ofzo.

Verwijderd

het laatste jaar heb ik teveel verandert aan het netwerk en de clients, dus mijn uptime @ dit moment is 4 maanden met debian linux en win 2000 bakken.
daarvoor had ik nt4 servers staan met en uptime van bijna 2 jaar.
jaja ik weet het geen updates maar achter en erg goede firewall, dus best wel safe.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Wat een tijden zeg _/-\o_ .... Mijn PC heeft max drie maanden 24/7 gedraait, maar dat doe ik al een poos niet meer. In de zomer heb ik hier wat koelingsproblemen [warm huisje]...dus zal die zeker minder draaien.

Leuke was wel dat na die drie maanden mijn PC niet meer op de normale manier uitkreeg...Windows start button deed niks... :? Hard reboot wel...

Mooooooeeeee......

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 16:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Topicstarter
ah, ik begrijp dat Pim me dus heeft verslagen? of heb je in de tussentijd je dc-client een keer gestopt?

Verwijderd

Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar als ik bij uptimes.nl kijk naar de General Site Statistics, zie ik het volgende:

General site statistics

Total Hosts: 330
Active Hosts: 72
Bogus Hosts: 0
Record Uptime: 2303d 10h 26m (Windows XP SP2, Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 - M CPU 2.00GHz)
Overall Average Uptime: 13d 13h 23m
Total Combined Uptime: 183y 5d 3h 21m

Hoe kan een XP-bak mét SP2 nu al 6,3 jaar lang draaien zonder reboot??? 8)7

Zijn deze statistics dan wel betrouwbaar?

Verwijderd

En knappe bak die in totaal al 183y 5d 3h 21m draait.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:47:
En knappe bak die in totaal al 183y 5d 3h 21m draait.
Nee, da's een totaal van alle bakken waar de site statistics van bijhoudt... dat kan ik me nog wel voorstellen...
Maar een XP-SP2-bak die op dit moment al 6,3 jaar zonder rebooten draait kan natuurlijk niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 13:12 ]

• p0p0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-12-2017
sterker nog, een laptop met xp2, van 2 GHz, waren die er 6 jaar geleden al?

[ Voor 42% gewijzigd door p0p0 op 11-06-2006 14:09 ]

Back by dope demand!

Verwijderd

maximaal een dag, meestal maar een 20uur.
PC crasht telkens na zoveel tijd, het moederbord is gewoon slecht (denk defect) en het wordt niet in garantie genomen. Verder maakt het ook niet uit hoeveel ik hem over- of onderklok, de "stabiliteit" blijft gewoon even goed. Conclusie: heel goed overklokken, en we halen de verloren tijd van de crash weer in. Grazen, op zijn bek gaan en verder grazen >:) (verder zou ik toch geen lange uptimes kunnen houden, na 2à3 maand koop ik altijd wel iets bij voor mijn pc waardoor die moet herstart worden.

@ hierboven: kunnen jullie er nu echt niet tegen dat die mens heel snel zijn bèta's in handen gekregen heeft :Y)
Pagina: 1