Zoekveldje

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Lieve Adjes,
Rechtsbovenin zit een prachtig snelzoekveldje, waarin ook Google aanwezig is. Kan daar een andere zoekmachine bijkomen? Ik heb het over het steeds beter wordende Windows Live Search, vooral vanwege de zeer prettige UI en de goede resultaten.

Het adres naar een zoekopdracht is http://www.live.com/?q=%s, waarbij %s voor de zoekterm staat, meer opties zijn niet nodig.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Zoekmachine doet het niet in Safari..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:52
En yahoo? En Ilse? En MSN search? :P

* Xander Nieuwe feat req: Eigen zoekmachines kunnen toevoegen in je voorkeuren. Er bestaan gewoon teveel zoekmachines om iedereen tevreden te maken met de opties die je kunt kiezen imo...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

tja, je kan elke searchengine er wel inzetten, persoonlijk denk ik dat er wel betere zijn dan die. Die site voelt erg traag aan, vooral het scrollen, maar dat is dan ook een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je hebt gelijk, Windows Live Search is nog traag. Nog wel, ze zijn bij MS druk bezig de kreukels glad te strijken. Eigen zoekmachines kunnen gebruiken zou inderdaad een handige functie zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

crisp

Devver

Pixelated

Eigen zoekmachine toevoegen kan je gewoon doen in je eigen browser, ik vind 1 zoekmachine in de quicksearch wel meer dan genoeg eigenlijk.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als ik wil zoeken met zoekmachine x of y dan zet ik 'm wel in mijn favorieten of als homepage in mijn browser. Van mij (en dan ben ik nog Google-aanhanger) mag Google zelfs uit de quicksearch.

edit:

Ben je effe glaasje water halen schiet crisp je voor :P

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 10-06-2006 23:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alex schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:42:
Je hebt gelijk, Windows Live Search is nog traag. Nog wel, ze zijn bij MS druk bezig de kreukels glad te strijken.
alleen daarom zou het ook niet handig zijn om het te implementeren (naast van crisp zegt) daarnaast, als ik me niet vergis gebruikt die "Windows Live Search" toch de database van de MSN Search? Waardoor het handiger zou zijn om die te gebruiken, als het al gewenst was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
MSN en Windows Live Search geven soms verschillende resultaten, dus het is wel degelijk een andere zoekmachine van hetzelfde bedrijf. Verder is WLS alleen tijdens het laden 'traag' (5 sec hier), dat vind ik nog reuze meevallen voor de goede UI die je ervoor terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alex schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:54:
MSN en Windows Live Search geven soms verschillende resultaten, dus het is wel degelijk een andere zoekmachine van hetzelfde bedrijf. Verder is WLS alleen tijdens het laden 'traag' (5 sec hier), dat vind ik nog reuze meevallen voor de goede UI die je ervoor terugkrijgt.
Ik wil niet hier in discussie gaan over die WLS enzo, daar zijn andere plaatsen voor ;)
maar ik heb nav dit topic even wat getest en kwam tot de conclusie dat het scrollen gewoon traag is, dus zo goed is die UI niet (over de laad tijden laat ik me niet uit zonder het goed te testen, daar ze andere technieken gebruiken dan bijvoorbeeld google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Uberhaupt ga je vanuit GoT toch niet naar een beta product linken ;)

/edit:
Daarbij vind ik Ask de betere zoekmachine ;)

[ Voor 30% gewijzigd door André op 11-06-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Meer dan één zoekmachine in dat veldje stoppen lijkt me wat overdreven :) . Waar leg je dan bovendien de grens? Wat doe je, zoals * André al aangeeft met de mensen die bijvoorbeeld Ask of Yahoo! een betere zoekmachine vinden. Eèn veldje naar èèn zoekmachine is echter wel handig. En dan lijkt het mij het handigst om de grootste en meest ingeburgerde te gebruiken :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Alex schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 17:55:
[...]

"Ja, maar het is Google! En Google is goed! Google moet veel aandacht krijgen!"

Zo gaat de redenering van de gemiddelde Tweaker geloof ik...

Google :r
&
Alex schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:10:
Weet ik, maar toch vertrouw ik het niet. En ik bepaal altijd nog zelf wat ik wel en wat ik niet vertrouw...
geeft bij mij het voorgevoel dat dit gewoon je persoonlijke aversie tegen google opleggen aan anderen is. Ik kan me dan ook echt de toegevoegde waarde niet zien en daarbij wil je echt geen Google-ripoff in beta stadium aan een grote site koppelen neem ik aan?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat zijn posts uit een ander topic, niet relevant voor hier.

Verder: ja, het is nog in betastadium, in een vergevorderde beta, en nee: het is geen ripoff...

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Alex schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:21:
Dat zijn posts uit een ander topic, niet relevant voor hier.

Verder: ja, het is nog in betastadium, in een vergevorderde beta, en nee: het is geen ripoff...

/offtopic
Sorry ik kan dat niet los zien van elkaar. En ik heb het net even bekeken, maar die vergevorderde beta funtioneert niet goed onder Safari, is brak onder FF en het zal me niks verbazen dat het alleen echt goed werkt met IE. Daarnaast vind ik het megairri dat ik, op het moment dat ik ermee zoek, geconfronteerd wordt met het feit dat MS die pagina koppeld aan het feit dat ik ingelogd ben in mijn MSN-messenger/hotmail en daardoor exact kan zien wat ik met mijn hotmail-account uitvoer. Bij de google-search kan _ik_ in iedergeval anoniem surfen, omdat ik daar geen profiel voor nodig heb. Dat alles zorgt ervoor dat ik het opnemen van de Live-search geen goede actie vind.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb hier geen problemen met Live en Firefox, zal dus bij jou liggen. Dat je ingelogd wordt op je Hotmail-account komt doordat je dan al ingelogd bént op Hotmail, dat je überhaupt in kan loggen is om je pagina's op te slaan zodat je ze altijd kunt benaderen, net zoals Google's startpagina. Je bent niet verplicht om in te loggen om te zoeken...

Maar goed, het blijft aan de admins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Alex schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:31:
Ik heb hier geen problemen met Live en Firefox, zal dus bij jou liggen. Dat je ingelogd wordt op je Hotmail-account komt doordat je dan al ingelogd bént op Hotmail, dat je überhaupt in kan loggen is om je pagina's op te slaan zodat je ze altijd kunt benaderen, net zoals Google's startpagina. Je bent niet verplicht om in te loggen om te zoeken...

Maar goed, het blijft aan de admins...
Als je ook maar iets van MSN gebruikt ben je al ingelogt... of je moet hoe dan ook altijd uitloggen. Ik zie dit bij mijn google-zakelijke account niet gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
O nee? Zodra je inlogt op je GMail of met je Google Account (en de optie 'Wachtwoord onthouden' aanzet) ben je wel automagisch ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Alex schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:21:
offtopic:
Niet? Google biedt anders al een aardig tijdje deze dienst aan? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alex schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:09:
O nee? Zodra je inlogt op je GMail of met je Google Account (en de optie 'Wachtwoord onthouden' aanzet) ben je wel automagisch ingelogd.
en wat als dat het geval was? wat zou dan het verschil met deze dienst van Microsoft?
-NMe- schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:10:
[...]

offtopic:
Niet? Google biedt anders al een aardig tijdje deze dienst aan? :)
mja, ripoff wil ik het niet noemen, je maakt mij niet wijs dat MS dit heeft opgezet na aanleiding van die dienst van Google, zoiets opzetten kost veel tijd en ik denk dan ook dat ze er allebei al mee bezig waren met iets dergelijks maar dat Google wat verder gevorderd was :)

Maar verder erg offtopic hier in LA, wellicht een move naar een betere plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Dit heeft niets meer met LA te maken nee :) . Er kan hier nog best gediscussieerd worden over het al dan niet wenselijk zijn van een of meerdere en zo ja welke zoekmachines in de quicksearch. Een discussie over Windows Live Search en / versus Google kan ergens anders gevoerd worden :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ok, dan ga ik in ieder geval ontopic: een preference voor je eigen zoekmachine zou wel handig zijn, vooral voor degene die liever een andere zoekmachine gebruikt (zoals ik), vooral omdat dat een stuk meer flexibiliteit geeft aan GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alex schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:54:
Ok, dan ga ik in ieder geval ontopic: een preference voor je eigen zoekmachine zou wel handig zijn, vooral voor degene die liever een andere zoekmachine gebruikt (zoals ik), vooral omdat dat een stuk meer flexibiliteit geeft aan GoT.
En hoe had je dat dan in gedachte dat te impelementeren? Ik bedoel, welke engines bied je aan als keuze?
Zelf de user een URL op laten geven lijkt me geen goed plan, je wilt immers niet dat GoT voorkomt in de lijst met referers op een warez site bijvoorbeeld :)
Dan blijft over dat er een standaard lijstje moet komen met welke searchengines er gebruikt kunnen worden, waarbij we weer terugkomen op de reply van crisp:
crisp schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:45:
Eigen zoekmachine toevoegen kan je gewoon doen in je eigen browser, ik vind 1 zoekmachine in de quicksearch wel meer dan genoeg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

crisp schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:45:
Eigen zoekmachine toevoegen kan je gewoon doen in je eigen browser,
Ja, en dus kan je die functie net zo goed helemaal eruit slopen.

Maak een nieuw venster/tab aan, open zoekpagina en zoeken maar :)

Kom op mensen zo lui zijn we toch niet.

Ik heb overigens nog nooit die build-in zoek op google functie op google gebruikt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rakkerzero schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:04:
[...]

Ja, en dus kan je die functie net zo goed helemaal eruit slopen.
Mwa, waarom? Hij zit niet in de weg en mensen die 'm niet willen gebruiken hoeven dat ook niet en hebben zelf mogelijkheden zat om via hun browser te zoeken met hun favo zoekmachine. Dat is imo niet iets dat wij zouden moeten gaan faciliteren. Integendeel: in 1.9.4 wordt de Google-optie ook niet meer default geselecteerd na een quicksearch actie; we zwakken deze functionaliteit daarmee juist meer af wat de noodzaak/wenselijkheid van alternatieven nog minder maakt ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ah, mooi zo :)
Ik vond dat altijd vrij irritant, dat hij standaard op Google stond i.p.v. op GoT na een zoekactie.

Overigens is een lijstje van de zoekmachines op Startpagina.nl (+Windows Live Search) een vrij compleet lijstje denk ik. Maar ja, als het er toch al uit gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:43:
Ik vond dat altijd vrij irritant, dat hij standaard op Google stond i.p.v. op GoT na een zoekactie.
Was het daarom te doen? Ik heb dit namelijk al een paar weken eerder gemeld ;)
Overigens is een lijstje van de zoekmachines op Startpagina.nl (+Windows Live Search) een vrij compleet lijstje denk ik. Maar ja, als het er toch al uit gaat ;)
De Google-optie gaat er niet uit maar de functie ervan in de quicksearch wordt afgezwakt (als in: hij zal nergens meer als default ingesteld komen te staan). Wel zal de search zelf nog een alternatieve URL tonen om dezelfde zoekquery op Google los te laten (maar wel op een bescheiden manier/plek).
Op zich is het natuurlijk niet gek dat we vast blijven houden aan Google als preferred searchengine gezien het feit dat we nu ook met Google's AdSense werken ;) (het is echter geen sponsored search, dus Google-searches vanaf GoT verdienen we niets aan)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 11-06-2006 23:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Misschien een idee om die nieuwe zoekstijl te gaan gebruiken. In plaats dat alle advertentieinkomsten dan naar Google gaan krijgen jullie ook nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

co0lman: Dat komt met 1.9.4, als ik goed begrijp waar je het over hebt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:43:
Maak van stond maar staat en dat is inderdaad een hele irritante, volledig mee eens :) Overigens werkt dat WLS nog lang niet echt lekker, dus nee, echt fan ben ik er niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Na 2 dagen indexeren (ook als je vraagt om het later te doen 8)7 ) heb ik WLS van mijn systeem gegooid.
Ik werd er gierend gek van je kan helemaal niets meer doen omdat ie echt alles plat legt om te indexeren (hoezo op achtergrond)
Na 2 dagen ergernis had hij 191 duizend nog wat bestanden gevonden.
Google deskteop search had er in 5 uur 1.2 miljoen!!! en ging alleen maar aan het werk als ik dat niet was.
Sorry hoor maar ik vindWLS wel een heel erg bananenprogramma.
De resultaten zijn wel mooi gerangschikt maar de manier waarop dat tot stand komt is voor mij onacceptabel.
Dus onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En die post over een stukje desktop searchsoftware post je in een topic over het quicksearchveldje van onze forumsoftware omdat...? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
NMe schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 02:32:
En die post over een stukje desktop searchsoftware post je in een topic over het quicksearchveldje van onze forumsoftware omdat...? :)
Sorry helemaal fout
Excuus |:(
Pagina: 1