[DVD-speler] - HDMI & regio-vrij?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Op dit moment heb ik een hele mooie en fijne DVD-speler van Pioneer (DV-525) en die heb ik toentertijd volledig regio-vrij kunnen kopen met volledige fabrieksgarantie; zeg maar voordat de fabrikanten stilzwijgend af gingen spreken dat dat niet meer de bedoeling is.

Nou heb ik recentelijk een LCD-TV gekocht en zit te twijfelen of ik een nieuwe DVD-speler moet kopen met HDMI-aansluiting en de hele mikmak erbij maar tot op heden heb ik geen DVD-speler kunnen vinden die zowel regio-vrij, RCE-vrij en HDMI is. Winkels als It's en MediaMarkt verwijzen je eigenlijk direct naar minder legale wegen.

Nou heb ik eigenlijk twee vragen:

1) Is een HDMI DVD-speler echt beter dan mijn huidige RGB-SCART?

2) Welke merken (en typen) leveren regio-vrije / RCE-vrije DVD-spelers?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Welke TV heb je? en welke DVD-spelers zit je aan te denken?
Want het ligt aan de upscalers van de apperaten, welke van de 2 beter is... ik heb gehoord dat een apperaat met een Faroudjachip (schrijf je dat zo :? ) het beste kan upscalen...

Check ook dit en dit

[ Voor 28% gewijzigd door BiG-GuY op 10-06-2006 22:13 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Ik heb op dit moment een JVC LT-37S60 en heb er ongeveer een maand over gedaan om uit te zoeken (december 2005) wat toen een goede TV was. Daardoor heb ik misschien iets over het hoofd gezien maar ik ga zeker even de URL's lezen die je gegeven hebt.

Ik weet bijvoorbeeld dat de Samsung DVD-HD860 in sommige landen regio-vrij wordt geleverd maar ik kan daar op de sites van de verschillende fabrikanten geen verdere info over vinden, dus vandaar mijn vraagstelling.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Weer een Pioneer DVD speler misschien? deze zijn vrij gemakkelijk regiovrij verkrijgbaar..
Bijvoorbeeld hier: http://www.elvic.nl/

Ik heb zelf net mijn trouwe Pioneer DV-535 (drive motor werkt niet goed meer? :( ) vervangen door de (eenvoudige) DV-393.
De Pioneer DVD spelers lezen zo ongeveer alles, ook losse video bestanden op cd/dvd... :)

Area DVD:QUICK PREVIEW: DVD-Player Pioneer DV-490V und DV-393
Pioneer FAQ

[ Voor 5% gewijzigd door The_Doman op 10-06-2006 23:13 ]

Verwijderd

Ik heb de denon 1920, en daarvoor is er een firmware te krijgen die hem helemaal regiovrij/RCE vrij maakt. Dan heb je dus alles wat al eerder is genoemd;
- Faroudja (up)scalers
- DVD-A/DVD-V/DivX/SACD
- HDMI

<etc>

Link naar Denon 1920

De firmwares zijn wel te vinden via Google ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 01:19 ]

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:29

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 01:18:
Ik heb de denon 1920, en daarvoor is er een firmware te krijgen die hem helemaal regiovrij/RCE vrij maakt. Dan heb je dus alles wat al eerder is genoemd;
- Faroudja (up)scalers
- DVD-A/DVD-V/DivX/SACD
- HDMI

<etc>

Link naar Denon 1920

De firmwares zijn wel te vinden via Google ;)
dat wilde ik ook al melden. aangepaste firmware laden is een eitje en het is een enorm goeie dvd-speler. De aangepaste firmware is ook overal te vinden inderdaad. Ok je raakt wel je garantie kwijt en of het legaal is weet ik niet.

This too shall pass

Verwijderd

Vond laatst deze: Klik

(lost gelijk eventuele hdcp problemen op O-)

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Met alle antwoorden hierboven, valt er in ieder geval een enorme last van mijn schouders. Namelijk 85% van mijn DVD's is namelijk niet R2 maar R1 of R4 en ik zat er niet op te wachten om deze allemaal te moeten verkopen en/of ruilen voor R2-uitvoeringen.

Ik ga me voorlopig even orienteren op Pioneer; het is een merk wat al jaren bij mij thuis terug te vinden is en eerlijk gezegd ook een heel stabiel merk (heb al 8 jaar geen defecten gehad) maar zal ook zeker eventjes naar de Denon kijken indien er een winkel is die ook garantie geeft op regio-vrije modellen.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Nou, heb van het weekend nog even wat zitten lezen in Duitse en Engelse tijdschriften en ben helaas tot de conclusie gekomen dat mijn favo merk (Pioneer) niet zo netjes omgaat met upscaling en color-balance. Daarentegen de suggestie van sommigen in dit topic, de Denon 1920, kwam wel zeer goed naar voren en met een beetje zoekwerk ook nog een bedrijf gevonden die ze regio-vrij kan leveren.

Tot zover allemaal bedankt!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:29

Sharky

Skamn Dippy!

MAX3400 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:35:
Nou, heb van het weekend nog even wat zitten lezen in Duitse en Engelse tijdschriften en ben helaas tot de conclusie gekomen dat mijn favo merk (Pioneer) niet zo netjes omgaat met upscaling en color-balance. Daarentegen de suggestie van sommigen in dit topic, de Denon 1920, kwam wel zeer goed naar voren en met een beetje zoekwerk ook nog een bedrijf gevonden die ze regio-vrij kan leveren.

Tot zover allemaal bedankt!
die versie betaal je al gauw 120 euro meer voor. Toen ik hem kocht tenminste wel. Ik ben niet zo bang voor een defecte dvdspeler dus ik heb hem gewoon zelf regiovrij gemaakt. Als ik jou was zou ik dat geld investeren in het wk ofzo (lees: bier ;) )

This too shall pass

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Sharky schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 16:59:
[...]

die versie betaal je al gauw 120 euro meer voor. Toen ik hem kocht tenminste wel. Ik ben niet zo bang voor een defecte dvdspeler dus ik heb hem gewoon zelf regiovrij gemaakt. Als ik jou was zou ik dat geld investeren in het wk ofzo (lees: bier ;) )
Haha, het WK boeit me niet al te veel en regio-vrij kost maar 2 tientjes extra... Moet alleen vast op zoek naar een goede HDMI-kabel van een meter of 2...

Pagina: 1