Ik probeer al een tijdje mysql op ubuntu server werkend te krijgen. Ik heb eerst de standaard installatie guides gevolgd maar kennelijk is er ergens iets fout gegaan. ik heb al gezocht op de foutcodes en diverse methodes gevolgd maar omdat ik zelf af en toe niet 100% zeker weet wat ik doe ben ik bang dat ik het alleen maar erger maak. En het heeft tot nu toe niet geleid tot een oplossing.
Ik heb ook phpmyadmin geïnstalleerd maar als ik probeer in te loggen krijg ik volgende foutcode:
Maar als ik het password dan wil wijzigen krijg ik dit:
wachtwoord checken wil ook niet
dus ik doe: root@ubuntu: telnet localhost 3306
geeft:
hij draait dus wel....
Iemand ideeën?
Ik heb ook phpmyadmin geïnstalleerd maar als ik probeer in te loggen krijg ik volgende foutcode:
code:
1
| #1045 - Access denied for user: 'ubuntu@localhost' (Using password: YES) |
Maar als ik het password dan wil wijzigen krijg ik dit:
code:
1
2
| error: 'Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysqld.sock' (2)' Check that mysqld is running and that the socket: '/tmp/mysqld.sock' exists! |
wachtwoord checken wil ook niet
code:
1
2
3
4
| root@ubuntu:/var/lib/mysql/mysql# mysql -u root -p Enter password: ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysqld.sock' (2) root@ubuntu:/var/lib/mysql/mysql# |
dus ik doe: root@ubuntu: telnet localhost 3306
geeft:
code:
1
2
3
4
| Trying 127.0.0.1... Connected to localhost.localdomain. Escape character is '^]'. NHost 'localhost.localdomain' is not allowed to connect to this MySQL serverConnection closed by foreign host. |
hij draait dus wel....
Iemand ideeën?