Toon posts:

X1900XT problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej iedereen,

Als eerste: ik heb voor mijn probleem uitgebreid gezocht op GOT, kon echter niets vinden.

Mijn probleem: ik heb onlangs een Sapphire X1900XT gekocht. Nu werkt ie voor de helft zeg maar. gewoon in windows (2D) doet ie prima. Als ik ga gamen (COD2, Quake 4) slaat ie meteen op een vreemd scherm gevuld met vreemd gekleurde blokjes....
Daarna krijg ik óf een bericht van het Catalyst control centre dat er iets (onduidelijk verder) fout ik gegaan óf hij loopt vast en kan ik resetten of hij reset zichzelf...

Wat ik heb geprobeerd:
Meegeleverde drivers installeren: Catalyst 5.1
Nieuwste Catalyst: 6.5 (6.3 ook btw)
Zo kaal mogelijk laten lopen, dus alleen de videokaart en en HD aan de prik.

Steeds krijg ik weer dat ***scherm :/

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? is mijn kaart gewoon deffect?

System specs:
AMD Athlon 64 3200+ (venice)
Asus A8N-sli
2x512MB Kingston HyperX
Samsung Spinpoint 200GB

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je screenie maken?

Mij lijkt, adhv je uitleg dat je geheugen ofwel nr de kloten is, ofwel oververhit geraakt, kan je de temperatuur voelen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

snake903 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:10:
Kan je screenie maken?

Mij lijkt, adhv je uitleg dat je geheugen ofwel nr de kloten is, ofwel oververhit geraakt, kan je de temperatuur voelen?
Temp voelen is te suggestief vaak. Meestal voelt alles boven de 45 graden al aan als heet. Probeer wat diagnostische progsels op je kaart los te laten, om te zien hoe heet die wordt qua mem en core en weet ik wat.
Controleer of die niet perongeluk is overclocked of verkeerd geclocked is.... Nog nooit meegemaakt, maar je weet het maar nooit.

Hoe het ook lijkt... volgens mij kan je beter terug naar de winkel en vragen of ze hem zelf effe kunnen testen in een PC.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Temp voelt gewoon oke, kan geen screen maken de monitor (of videokaart) slaat na een aantal seconde uit/af. wel vond ik deze fout ik in de logboeken:

Het stuurprogramma ati2dvag voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mijn 7900GTX.
Welke voeding heb jij ?
+ Anders terugbrengen.
Bij mij is het rare.. da het de eerste 10min goed gaat en dan flipt mijn computer.
Dus ik sluit de voeding al uit. De eerste dagen ging alles zelf prima !
En de kaart komt nie boven de 70°C uit.. slechte transistor op de kaart mss.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is een enermax Liberty 400W
Ik heb sowiezo nooit een game kunnen spelen... Ik heb em giester gekregen en gister meteen problemen gekregen...

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat ik aan temps kan vinden in de catalyst is de core: 44C
Welk progje kan de mem ook checken?

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:07
Dan lijkt het mij dat de kaart defect is. Ik zou er mee terug gaan. Als hij gelijk na de installatie al zo brak werkt, dan is het denk ik een defect en niet door de temperatuur. Je kunt natuurlijk proberen extra koeling aan te brengen door een tafelventilator ofzo, maar k schat de kans klein dat het aan de temperatuur ligt

Verwijderd

Kan wel aan de voeding liggen , zeker met dat restarten dat je pc doet is meestal door een te lichte voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik ook aan, maar ati adviseert een 450W voeding mijn Enermax is 400 maar kan (volgens boekje) 440W uitpersen. Dit zou toch zeker moeten kunnen? aangezien ik ook al 'kaal' heb geprobeerd.

Verwijderd

Ja , dan is het de voeding ook niet.
De kaart blijft dus over.

Vanwaar komt deze kaart , gewoon een vraag.
En ik zou de kaart terugbrengen en een nieuwe kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja... hij komt bij PC megestore weg (hulde voor hun service brw :P)
denk dat ik em idd maar ff terugstuur

Verwijderd

Heb zoiets gehad met m'n 9800pro.
Toen was het de voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:37:
Daar dacht ik ook aan, maar ati adviseert een 450W voeding mijn Enermax is 400 maar kan (volgens boekje) 440W uitpersen. Dit zou toch zeker moeten kunnen? aangezien ik ook al 'kaal' heb geprobeerd.
Heb je de mogelijkheid om met een andere voeding te testen???
Als het met een andere voeding nog niet goed is...zou ik de kaart lekker terug brengen naar de winkel...en een nieuwe vragen...

Verwijderd

ik heb ook sinds gister een x1900xt van club 3d....

(voor de rest)
antec 480w .. 2 12v lijnen
core 2 duo E6600
p5w DH deluxe
voor de rest 2x hdd en 2x dvd

ik krijg exact hetzelfde... maar dan zelfs soms al in 2d beeld

echt irritant.. ik moet steeds me pc resetten..

hoop dat iemand een idee heeft

krijg allemaal vakjes en dan niksmeer.....
koeler draait...
Pagina: 1