Toon posts:

Computer valt telkens uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken valt mijn computer om de zoveel tijd uit (op willekeurige momenten). Als dat is gebeurd duurt het meestal een tijd (zo'n 20 minuten) voordat hij weer aan kan. Op dit moment komt dat zo'n 3 keer per dag voor.
Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:02
Hitte? Controller eens de temperaturen met bijvoorbeeld SpeedFan

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 05:08
Eerste ingeving is de voeding. Leen eens een ander van iemand en kijk of het dan ook nog optreedt.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

check je elco's eens of die bol staan of zijn gaan lekken.
.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb eerst even speedfan gedownload.

Daar krijg ik de volgende waarden:
Temp1: 44C
Temp2: 62C
HD0: 42C

Is dat te heet?

Als dit het probleem niet is dan wissel ik wel van voeding en kijk meteen even naar de elco's.

Verwijderd

Hubert schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:59:
check je elco's eens of die bol staan of zijn gaan lekken.
.
yup daar ben ik ook bijna zeker van
vooral rond de CPU
hoeveel pc,s zijn op die manier in rook opgegaan

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 19:10 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Hmm, die temp2 is denk ik je CPU. Wat voor cpu heb je? en hoe lang stond je PC al te draaien?
Als je pc pas net aanstond zal die temp nog wel stijgen en wordt hij te warm. (70 graden is vaak de default temp waar je comp uit wordt gezet uit veiligheid overwegingen)

Als hij al lang aan stond, dan wordt het een ander verhaal. Tenzij het natuurlijk 's morgens is, het is smiddags erg warm nu ;) Een athlon XP loopt bijvoorbeeld vaak tegen de 60 graden als hij goed belast wordt en er geen erg goede koeling op zit. Een athlon 64 zal de 60 graden in principe niet halen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Athlon Xp en hij staat nu een half uurtje aan (heb het eerste bericht geplaatst kort na het opstarten). Het zou dus best kunnen dat hij wel nog boven de 70 graden komt na verloop van tijd. Ik zal het eens in de gaten houden (en toch ook de elco's maar eens checken voor de zekerheid).

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
voor athlon xp's is dat een acceptabele temperatuur in de zomer.
voel ook eens aan je kast of er spanning op staat, gewoon om dat uit te sluiten, zal wss niet het probleem zijn ;)

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb een Athlon xp 2100+ staan, waarvan ik nu een zijpaneel en het boven paneel gehaald heb en er een redelijke tafelventilator op staan. Dat alles om te voorkomen dat hij te warm wordt. Ik gok dat jij dat niet hebt gedaan, jij zit waarschinlijk ook niet in een kamer van 33 graden, maar ik denk dat dat wel het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
33 graden haal ik niet, maar het zal niet veel schelen (heb trouwens een vergelijkbare pc).

Dan zal ik toch maar eens was extra maatregelen treffen voor de zekerheid :) . In ieder geval genoeg aanknopingspunten.

Bedankt.

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-01 14:17
het is niet de warmte..
de temp1 is van je cpu core.. de temp2 van de cpu diode..
heb je de kabel van je voeding naar je moederbord er goed in zitten?
dit is bij mij eens voorgekomen en de klachten komen me bekend voor...
probeer dus die aansluiting er (nog) eens goed in te drukken

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 08:34
Ik heb ook eens zoiets dergelijks gehad en ook aardig lopen zoeken.
Hoe groot is je kast? Dit vraag ik omdat ik nieuwsgierig ben of je voeding vlak boven je processor
zit en doormiddel van een fan de warme lucht van de CPU naar binnen haalt.
Hierdoor werd mijn voeding blijkbaar te warm waarna hij uitschakelde en na verloop van enige tijd kon ik hem weer aanzetten.
Ik heb toen de voeding omgedraaid zodat de fan aan de bovenkant zat en een extra fan achter in mijn kast gezet en de ellende was voorbij.
Kijk eens zou ik zeggen :)
Pagina: 1