Toon posts:

DOS in netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eeb kale laptop met alleen dos. Nou heb ik mijn PCMCI draaiende onder DOS, maar als ik met het NET USE commande een gedeelde map op de server wil definieren geeft hij de volgende vraagmelding..

"The Workstation services is not started.
Is it OK to start it? Y/N"

Dan kies de optie Y en dan krijg ik het volgende;

Error 7361: IPX or NetBIOS must be running in order to load the netwerk services

Ik kom er nu niet meer uit...

Wie kan mijn verder helpen, want als ik eenmaal verbinding heb tot het netwerk kan die laptop eindelijk worden voorzien van Window98!!

Alvast bedankt....

Richard

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De foutmelding zegt het al, je moet de onderliggende netwerk-stack nog laden, want de workstation-service heeft een data-transport nodig.
Tenminste heb je nodig de driver voor de specifieke netwerk-kaart, en de driver voor het te gebruiken protocol (IPX/SPX, of NETBEUI/NETBIOS).
De NetBEUI/NetBIOS toestanden kun je op de site van Microsoft nog wel ergens vinden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Misschien moet je bij www.novell.com even de DOS client downloaden. Tegenwoordig werkt het allemaal met VLM bestanden, maar misschien zit er nog een tooltje bij dat het IPX stack laad.

Verwijderd

ik heb DE! oplossing voor je..
op http://www.barracuda-central.org staat
onder Networking een apart DOS-networking stuk met file die je download
zo heb ik het ook gedaan!Super!

Laat het ff horen s.v.p!
Succes,
WH