Toon posts:

[Dualview] Werkt niet 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweede scherm gekocht, zodat ik twee dingen tegelijk kan doen. Bijvoorbeeld gamen en chatten. Echter als ik een game opstart dan start hij hem op het eerste scherm gewoon op, maar kan ik met mijn muis niet naar het tweede scherm om andere taken uit te voeren. De game waarom het draait is Call of duty 2.

Specificaties
Geforce 7800GTX XTreme-G 91.28.v2
Nforce 4 dfi-d moederbord
eerste scherm is een iiyama Vision Master Pro 454 (crt), tweede monitor (geen idee, is oudertype)

Iemand eenig idee, heb zelf al wat faqs doorgelezen maar het wilt niet echt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult moeten ALT-TABben om naar een andere applicatie over te schakelen. Je kunt niet zonder meer je muis van de ene naar de andere monitor slepen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DirectX houdt je muis in het game venster. Denk je dat het fijn is als je naar rechts wilt kijken en je muis schiet ineens Call of Duty uit terwijl jij naar de knoppen wordt geschoten?
Meestal kun je dergelijke setting ook niet veranderen. En waar het wel bij kan zijn meestal 3rd person RPG's, en ook dan is het 9 van de 10 keer met een 3rd party tooltje of een hack.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Wat je wel kunt doen is je andere applicatie op dit 2de scherm zetten alvorens je gaat gamen, zodat je wel nog ziet wat er eventueel gebeurd.
Met Ati's hydravision en nVidia's nview kun je volgens mij ook een "standaard scherm" toewijzen voor bepaalde programma's. Dan zou je in moeten kunnen stellen dat je MSN gesprekken altijd op je 2de scherm openspringen, zodat je deze kunt zien tijdens het gamen.

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07 21:09
lol, wat had je in gedachten? Als je je muis naar rechts beweegt moet je muis naar de tweede monitor gaan ipv dat je naar rechts kijkt? Hoe wil je dan naar rechts kijken? :P

Verwijderd

Topicstarter
Sourcey schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:03:
lol, wat had je in gedachten? Als je je muis naar rechts beweegt moet je muis naar de tweede monitor gaan ipv dat je naar rechts kijkt? Hoe wil je dan naar rechts kijken? :P
Nee, dat de game gewoon gemaximaliseerd bleef. En dat ik dan naar het tweede scherm kon alttabben en daar de muis gebruiken.

Verwijderd

Je dualview werkt wel 100%. Wat jij wilt valt gewoon buiten de mogelijkheden.
Chatten en gamen vind ik eigenlijk geen combinatie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:43:
Je dualview werkt wel 100%. Wat jij wilt valt gewoon buiten de mogelijkheden.
Chatten en gamen vind ik eigenlijk geen combinatie.
Als ik een clanwar speel, en ik ga dood. Dan kan ik die tijd wat nog overig gespeeld wordt netzogoed besteden aan iets anders zoals huiswerk. :)

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Tja.. ik heb hetzelfde 'probleem', het is gewoon iets dat niet kan :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:58:
[...]

Als ik een clanwar speel, en ik ga dood. Dan kan ik die tijd wat nog overig gespeeld wordt netzogoed besteden aan iets anders zoals huiswerk. :)
Da's een nog vagere combinatie :X

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:36:
[...]

Nee, dat de game gewoon gemaximaliseerd bleef. En dat ik dan naar het tweede scherm kon alttabben en daar de muis gebruiken.
Om gemaximaliseerd te blijven moet je applicatie de focus houden. Op het moment dat je dus iets anders aanklikt dan verliest hij die en zal het ding minimaliseren.
Ik denk dat je meer geholpen bent met 2 pcs dan met 2 monitoren.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Of iets als mac parralels voor de PC :? Ik denk alleen dat je games dan zo brak gaan lopen..

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan ook proberen het spel in een window te draaien. Komt de performance niet ten goede, maar je kan je spel wel in de gaten houden als je met een ander programma bezig bent.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Pagina: 1