Fotograferen met vogelperspectief

Pagina: 1
Acties:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik botste op deze site van een belg die zich bezig houdt met het maken van foto's vanuit een daadwerkelijk vogelperspectief.
Hij gebruikt een vlieger waar hij een 'rig' aan heeft hangen waar z'n camera inzet. Z'n camera kan hij vanaf de grond besturen (compositie bekijken, etc... ).

Ik vind het wel een leuk gegeven. Zijn er nog mensen die ooit op zo'n idee gekomen zijn ?

https://fgheysels.github.io/

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:16
Een hele tijd geleden deze website ook tegen gekomen,
daarna ben ik op zoek gegaan naar nog meer van dit soort fotografie.
Ik ben toen ook uitgekomen bij een fotograaf die gebruik maakte van een enorme landrover,
met achterop een hydraulische arm die tientallen meters de lucht in kan.
Bovenop een volledig regelbare DSLR, foto's knippen vanuit de auto :9~

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 11:02
Toevallig zag ik laatst een mast op marktplaats staan, die ook zoiets doet. Een stuk statischer, maar alsnog flink hoog, en geschikt voor bijv. een EOS 1d(s).
Ook m'n vader heeft het er eens over gehad, maar dan veel meer low-tech. Gewoon een vlieger, met een simpele (goedkope) camera met zelfontspanner. Dit ziet er erg gaaf uit moet ik zeggen.

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 09:01
Er zijn verschillende mensen die dit al vrij lang met succes toepassen. Ik doe redelijk veel met radiografische modelbouw (helicopter gevlogen, nu enkel nog scheepvaart) en zo weet ik dat er nogal wat heli piloten zijn die hun cam onder hun kist hangen. Volgens mij doet/deed Flycam uit Lexmond dit ook professioneel (in opdracht).

Ikzelf zit nog wel eens in een heteluchtballon, da's ook erg leuk foto's maken in voornoemd perspectief.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55

Cheezus

Luiaard

Hier meer voorbeelden van fotograveren vanaf een vlieger, zijn erg leuke foto's zo:
http://scotthaefner.com/kap/360panos/

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:53
Is al eerder een topic over geweest op GoT: Foto's mbv een vlieger .

Al ging dat topic meer over de technische realisatie ervan (staan ook nog wel wat sites van mensen die het met succes toepassen), op die site die jij noemt staan een aantal erg leuke resultaten. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

ik heb een goedkoop aldi camera in een model vliegtuigje zitten.
dat gaat goed.
ben nu een .groot vliegtuig aan het bouwen en daar kan dan ook een wat
betere camera in
De camera van de aldi is 1.3 mp en de andere 3.2 ik wil in de toekomst ook
video ( via een zender) in het vliegtuig.

Hier een link de foto's zijn niet van mij

http://www.modelbouwforum...558&highlight=aldi+camera

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 01:01 ]

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 10:30
Het idee vind ik erg leuk bedacht, maar het levert geen spectaculair mooie foto's op. Die strandfoto's had hij ook gewoon vanaf de duinen kunnen maken. Wel een erg mooie site trouwens, de achtergrondmuziek ergert me zelfs niet.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hierzo doen ze het met een Hasselblad aan een onbemande heli voor commerciële doeleinden. Ik geloof dat ze een H2d gebruiken ofzo, iig fotograferen ze op 30 à 40mpix. Wordt o.a. gebruikt voor industriële doeleinden (inspecties), maar bv. ook voor dijkbewaking enzo.

Verwijderd

Cyclonist schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:08:
Ik ben toen ook uitgekomen bij een fotograaf die gebruik maakte van een enorme landrover,
met achterop een hydraulische arm die tientallen meters de lucht in kan.
Bovenop een volledig regelbare DSLR, foto's knippen vanuit de auto :9~
Hier ben ik zelf eens naar op zoek geweest. Het beste wat ik toen vinden kon is dat de maker van die masten het bedrijf Clark is, maar verder kon ik toen niet komen. Ik weet wel in Amerika een website waar ze volledige systemen verkopen, maar dan tel je al snel 15000 dollar neer, ex transport naar NL.
Pagina: 1