[WOS] Vista topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik ben recentelijk wat informatie gaan zoeken over Vista. Nu kwam ik in dit goede topic terrecht alleen een ding stoort mij mateloos. Elke keer als ik het topic bezoek moet ik de warning wegklikken over het niet verspreiden van technische vragen.

Ik irriteer mij hier echt gigantisch aan. Het is zeer begrijpelijk dat men wil voorkomen dat er naar technische antwoorden wordt gehengelt . Alleen als ik voor mijn eigen lol het topic wil bezoeken en tigkeer dat popup scherm moet wegklikken begint me het erg te irriteren.

Kortom; is daar geen andere oplossing voor want dit is niet leuk meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Maximus op 10-06-2006 17:24 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je klaagt hier over die melding en je leest hem niet eens? Hij gaat namelijk helemaal niet over warez :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Voldoet de topic warning niet alleen? Ik dacht juist dat die voor dit soort dingen was, en als ik het topic open zie ik een melding met dezelfde strekking al in de topic warning staan. Nu is het erg vervelend omdat ik a) bij elke pagina deze melding krijg, en b) ik 2x hetzelfde zie op een pagina.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Edited, hey hey het gaat eens niet over verspreiding van warez maar nu om het niet vragen naar techinsche dingen. Boodschap is anders echter het wegklik gebeuren blijft onveranderd.

Exact wat AtleX ook zegt, elke reload, elke visit aldoor moet ik dat ding wegklikken.

[ Voor 20% gewijzigd door Maximus op 10-06-2006 17:28 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat een pokkeding, degene die dat heeft gepost moeten ze per direct zijn HTML-rechten afnemen!

spoiler:
en aan mij geven })

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik moet zeggen dat ik het ook erg vreemd vind dat daar een alert voor nodig is. Dit is precies waar topic warnings voor bedoeld zijn. Als dat niet voldoende is om mensen zich aan de regels te laten houden, dan wordt het misschien tijd om het topic dicht te doen. Dan maar alle bezoekers irriteren met een vervelende popup vind ik persoonlijk een non-oplossing.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tis verrekte irritant ja, en dat is het understatement van het millennium.

Zwaktebod als je je tot soort dingen moet verlagen imho. Heb je dan écht zo'n lage dunk van je bezoekers, als je de, toch zeer duidelijke blauwe waarschuwing onvoldoende vind? Is dat hoe de crew over zijn bezoekers denkt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ff getest, krijg hem idd bij elke pagina (25 pp draai ik hier al sinds ik hier rondloop), dat lijkt me vrij irritant :D

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vraag mij af wat het doel van deze warning is (en deze zin bedoel ik dus niet als open-deur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Maximus schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:21:
Ik ben recentelijk wat informatie gaan zoeken over Vista. Nu kwam ik in dit goede topic terrecht alleen een ding stoort mij mateloos. Elke keer als ik het topic bezoek moet ik de warning wegklikken over het niet verspreiden van technische vragen.

Ik irriteer mij hier echt gigantisch aan. Het is zeer begrijpelijk dat men wil voorkomen dat er naar technische antwoorden wordt gehengelt . Alleen als ik voor mijn eigen lol het topic wil bezoeken en tigkeer dat popup scherm moet wegklikken begint me het erg te irriteren.

Kortom; is daar geen andere oplossing voor want dit is niet leuk meer.
Het is inderdaad erg vervelend, dat ben ik helemaal met jullie eens :)

Echter, we hebben in het Vista topic heel duidelijk besloten dat we niet willen dat er technische vragen in komen, juist omdat mensen zoals jij het dan niet meer interessant vinden om te lezen, en dat vinden we zonde :)

Helaas negeert men massaal alle oproepen, de reusachtige topicwaarschuwing, de modbreaks, de OW's die er uitgedeeld zijn - het helpt allemaal niet :)

Dan heb ik drie keuzes:

1. Ik laat het topic afzakken naar een groot dump hier je vragen topic en laat die paar egoistische gebruikers het verpesten voor de vele mensen die in het topic lurken.
Dat zie ik niet zitten - mensen vinden het topic leuk om te lezen en om te volgen wat een aantal vaste mensen er in post. Die mensen gaan in zo'n dump topic niet meer posten en de mensen gaan niet meer lezen.

2. Ik blijf als gekke henkie berichtjes wissen en klachten wissen over dat ik berichtjes wist, en commentaar wissen dat ik klachten over wissen van berichtjes wis wissen.
Omdat ik niet continue aan het modereren ben krijg je ten eerste gewoon een vertraagde een, heeft het bovendien nog eens nut om je vragen te blijven stellen omdat je uiteindelijk wel je antwoord hebt, en wordt dit topic voor mij niet leuk.

3. Ik sluit het topic en nomineer het als 'onwerkbaar'.
Dit is gewoon een tweede '1', maar dan voor iedereen vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

4. Open een topic voor technische vragen ernaast?

of is dat geen optie? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je dan in de prefs van MyReact niet een optie opnemen om deze meldingen te onderdrukken? Of kan ik dit ergens in mijn browser instellen (Firefox)? Want het is ten lange leste compleet onwerkbaar op deze manier.

Het enige wat je imho op deze manier bereikt is dat je dat topic om zeep helpt omdat steeds meer mensen afhaken ivm dat klotepopupding.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ook lekker handig dat die alert de focus steelt als je dat topic in een andere tab in de background opent, waarbij meteen het nut van openen in de background verloren gaat, immers het laden van de pagina stopt op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:43:
Kan je dan in de prefs van MyReact niet een optie opnemen om deze meldingen te onderdrukken? Of kan ik dit ergens in mijn browser instellen (Firefox)?
Ik denk dat het juist de bedoeling is dat je het niet kan onderdrukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
De keuze is erg duidelijk alleen metname de mensen die het graag willen lezen schrik je er door af. Ik zal er dan ook minder meer komen. Ik hoop echter wel dat deze nieuwe manier van mensen bewust maken op bepaalde regels die gelden in topics niet GoT breed zullen aanslaan zodat er een wildgroei van komt zodra gebruikers zich niet aan de gestelde policy en modbreaks houden.

elevator, dank voor het antwoord :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:41:
1. Ik laat het topic afzakken naar een groot dump hier je vragen topic en laat die paar egoistische gebruikers het verpesten voor de vele mensen die in het topic lurken.
Dat zie ik niet zitten - mensen vinden het topic leuk om te lezen en om te volgen wat een aantal vaste mensen er in post. Die mensen gaan in zo'n dump topic niet meer posten en de mensen gaan niet meer lezen.
En je denkt dat die alert de lol er niet af haalt voor gebruikers? Ik zou het topic zelf snel links laten liggen als ik telkens tig keer die alert weg zou moeten klikken als ik wat zoek. Ik kan het alleen maar met Wildhagen eens zijn dat dit een beetje een zwaktebod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ieder deelforum heeft z'n specifieke problemen. En het enige wat niet werkt is actief deze 100% de kop in proberen te drukken. Op de FP hebben we ook een hoop -1 trollwerpers en zou je ook denken dat die tag alleen uitbesteedt moet worden aan blauwen..... maar dat maakt het voor niemand leuker en het middel is dan IMHO erger dan de kwaal.

Ik zou in dat topic de enkele ongewenste technische vraag gewoon laten opduiken (en dan handmatig wegwerken) ipv een topicwarning neerzetten naast een andere topicwarning zodat iedereen last heeft.

Zo werkt het, een kleine lekkage accepteren maakt de dure vervelende investeringen overbodig.

Optie 5 dus: het niet-fun ligt alleen op het bord van de moderator en deze kan regelmatig overbodige vragen wegwieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 10-06-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

JvH schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:44:
[...]

Ik denk dat het juist de bedoeling is dat je het niet kan onderdrukken :+
Tsja, als dat de bedoeling is, heeft elevator al één ding bereikt met dit ding: ik laat dit topic wel links liggen. En ik vrees dat ik echt de enige niet zal wezen.

Dus bij deze zie ik nog maar twee mogelijkheden: a) sluit het topic, b) haal die popup weg. Als je geen van beide doet, bloed het topic alsnog vanzelf wel dood.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Alex schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:30:
Wat een pokkeding, degene die dat heeft gepost moeten ze per direct zijn HTML-rechten afnemen!
Dat zou in dit geval niet eens helpen aangezien het in de topicwaarschuwing staat zodat je het zeker ook nog eens krijgt bij een reply :)
-NMe- schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:32:
Ik moet zeggen dat ik het ook erg vreemd vind dat daar een alert voor nodig is. Dit is precies waar topic warnings voor bedoeld zijn. Als dat niet voldoende is om mensen zich aan de regels te laten houden, dan wordt het misschien tijd om het topic dicht te doen. Dan maar alle bezoekers irriteren met een vervelende popup vind ik persoonlijk een non-oplossing.
Irriteren met een popup is geen oplossing, maar irriteren door het topic te slutiten wel? Sorry, maar ik geloof liever niet in een 'De slechte verpesten het voor de goede' aanpak in een forum dat dusdanig strak gemodereerd is als GoT :)
wildhagen schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:33:
Heb je dan écht zo'n lage dunk van je bezoekers, als je de, toch zeer duidelijke blauwe waarschuwing onvoldoende vind? Is dat hoe de crew over zijn bezoekers denkt?
Het is overduidelijk dat 'de gebruikers' de meldingen of totaal niet lezen of bewust negeren. Ik heb op dit moment nog steeds het idee dat gebruikers wel willen maar niet door hebben dat hun vraag ongewenst is. Als ik jouw conclusie volg ('zeer duidelijk blauw is voldoende') dan kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat gebruikers moedwillig dat topic zouden verpesten en als dat zo is heb ik nog een veel lagere dunk van de bezoekers :)
Ecteinascidin schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:40:
Ik vraag mij af wat het doel van deze warning is (en deze zin bedoel ik dus niet als open-deur).
Om 3e deel van deze topicreeks te kunnen laten bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

LuNaTiC schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:42:

Dump hier je vragen topics zijn in WOS niet gewenst :)
Ecteinascidin schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:47:
Ik zou in dat topic de enkele ongewenste technische vraag gewoon laten opduiken (en dan handmatig wegwerken) ipv een topicwarning neerzetten naast een andere topicwarning zodat iedereen last heeft.
Als het enkele vragen waren was het een minder groot probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Oplossing: javascript uitzetten. Dan zijn we in ieder geval van dat irritante ge-nag af :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:50:
Irriteren met een popup is geen oplossing, maar irriteren door het topic te slutiten wel? Sorry, maar ik geloof liever niet in een 'De slechte verpesten het voor de goede' aanpak in een forum dat dusdanig strak gemodereerd is als GoT :)
Je hebt nu een keuze gemaakt die effectief hetzelfde bereikt door mensen eerst nog even te pesten voor iedereen het topic links laat liggen. Er zijn meer plaatsen waar Vista besproken kan worden. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat zo'n popup helpt. Ik heb zelf eens geëxperimenteerd in een gastenboek op een van mijn sites waar gebruikers continu vragen in het gastenboek postten. Resultaat: minder reacties van mensen die het gastenboek daadwerkelijk gebruiken waarvoor het bedoeld is, en nog steeds evenveel vragen om weg te editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

LuNaTiC schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:42:

Inderdaad. :) Van waar de censuur?
elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:53:
Die zijn toch nergens op GoT gewenst? Zoekvragen, zijn zoekvragen.
Helaas negeert men massaal alle oproepen, de reusachtige topicwaarschuwing, de modbreaks, de OW's die er uitgedeeld zijn - het helpt allemaal niet :)
In General Chat kan in een dergelijk geval besloten worden een topic met 'zero tolerance'-beleid te modereren; bij de kleinste overtreding heel hard ingrijpen. Erg vervelend voor incidentele users, maar (meestal) werkt het wel en de waarschuwingen zijn duidelijk afgegeven.

offtopic:
Toch wel fijn om te weten, dat dit ook nog geintroduceerd kan worden wanneer zelfs de melding van ZT niet werkt. :*

[ Voor 21% gewijzigd door Opi op 10-06-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:50:
ehm, en wat is die alert dan?
Ik vind die alert helemaal niet bij GoT passen, ik zou zoiets eerder op Fok ofzo verwachten, maar niet hier.
Het is overduidelijk dat 'de gebruikers' de meldingen of totaal niet lezen of bewust negeren. Ik heb op dit moment nog steeds het idee dat gebruikers wel willen maar niet door hebben dat hun vraag ongewenst is.
dan geef je die mensen een waarschuwing, stuur ze een PM als ze toch door gaan, daar zijn die tools toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
Echter, we hebben in het Vista topic heel duidelijk besloten dat we niet willen dat er technische vragen in komen, juist omdat mensen zoals jij het dan niet meer interessant vinden om te lezen, en dat vinden we zonde :)
Oh jee, technische vragen in een technisch forum. Wat eng!

Sorry ele, maar hier ga je imo compleet de verkeerde kant op.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

-NMe- schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:54:
Je hebt nu een keuze gemaakt die effectief hetzelfde bereikt door mensen eerst nog even te pesten voor iedereen het topic links laat liggen. Er zijn meer plaatsen waar Vista besproken kan worden. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat zo'n popup helpt. Ik heb zelf eens geëxperimenteerd in een gastenboek op een van mijn sites waar gebruikers continu vragen in het gastenboek postten. Resultaat: minder reacties van mensen die het gastenboek daadwerkelijk gebruiken waarvoor het bedoeld is, en nog steeds evenveel vragen om weg te editen.
De PopUp is natuurlijk niet definitief, over een aantal uren / dagen / weken gaat hij weer weg zodra ik het idee heb dat het weer kan :)

Zonder hier een dooddoener te posten, maar ik heb ondertussen al meerdere van dit soort stormloop topics gemodereerd en ik weet ondertussen wat wel en niet werkt.

Die topicwaarschuwing werkt op zich mooi, net zoals bv. modbreaks mooi werken. Toch zie je dat dat vaak niet genoeg is - kijk voor de triestigheid eens naar mijn laatste modbreak:

[rml]elevator in "[ Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..."[/rml]

Hier *recht* onder staat een vraag die ik met de beste wil van de wereld geen 'Ervaring met Vista' kan noemen, die 3 replies er onder kan ik ook al geen ervaring met Vista noemen :) Als je daarbij dan bedenkt dat ik al de hele dag messages aan het wissen ben in dit topic die erger zijn dan dit, dan snap je vast wel de topic waarschuwing op dit moment gewoon niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:00
Komop jongens dat pop-up ding is heel irritant, ook als je alleen maar een beetje meelurkt.
[...]
Agreed, en dan zijn de modjes ook niet meer nodig ;) .
3. Ik sluit het topic en nomineer het als 'onwerkbaar'.
Dit is gewoon een tweede '1', maar dan voor iedereen vervelend :)
De popup maakt het topic ook redelijk "onwerkbaar".

Maar goed, waarom niet de normale topictools gebruiken. Er staat een warning, en maak die dan ook waar, kortom:
Erkens schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:56:
dan geef je die mensen een waarschuwing, stuur ze een PM als ze toch door gaan

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:53:
[...]

[...]

Als het enkele vragen waren was het een minder groot probleem :)
Als je écht het topic open wil houden en plezierig voor de gebruikers, zul je toch íets moeten verzinnen. Dit topic (iig tot nu toe ;) ) laat er weinig misverstand over verstaan dat een popup geen oplossing is :P

een dergelijk topic kan ontlasting geven dat het huidige topic nodig heeft. En het hoeft niet meteen zo negatief te zijn als je nu doet voorkomen, idd, zoekvragen blijven zoekvragen... En als mensen het niet interesseert, dan posten ze er gewoon niet, tough luck voor de posters met technische vragen :P

En misschien blijven diegenen toch wel in het huidige topic posten...tsjah, dan heb je iig iets geprobeerd. De popup is ook een probeersel maar lijkt me nu al gedoemd te mislukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

CyBeR schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:57:
[...]

Ik denk dat deze beslissing is genomen samen met de andere modjes van WOS en eventueel met F_J_K erbij. Denk niet dat je op de man moet kijken ;)

Zelf vind ik de popup ook irritant, maar het geeft wel meteen weer wat je mag en wat je niet mag. Dat scheelt bende uiteindelijk :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Outerspace schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:02:
[...]

Ik denk dat deze beslissing is genomen samen met de andere modjes van WOS en eventueel met F_J_K erbij. Denk niet dat je op de man moet kijken ;)
Ik spreek ele even aan als de voorman van het WOS-modfront :P
Zelf vind ik de popup ook irritant, maar het geeft wel meteen weer wat je mag en wat je niet mag. Dat scheelt bende uiteindelijk :)
"Hmm, vista topic. *click*. Hey, popup *CLICKCLICKCLICK* weg.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Vinden de diehard gebruikers voor wie je die vragen aan het wegmodereren bent, het eigenlijk wel écht zo erg dat die vragen er komen? (echt geen idee, maar misschien valt dat juist wel mee :P Kunnen de diehard gebruikers die zich hier aan de popup storen ook wel ff antwoord op geven misschien :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nou, een groot topic met daarin alleen maar continu dezelfde simpele vragen is ook weinig aantrekkelijk, dus dat begrijp ik nog wel van ele. :)
elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:01:
De PopUp is natuurlijk niet definitief, over een aantal uren / dagen / weken gaat hij weer weg zodra ik het idee heb dat het weer kan :)
Dat klinkt al wat beter. Ben je alleen niet bang dat er minder mensen gaan posten, waardoor je snel het idee krijgt dat die alert niet meer nodig is, terwijl die vragen meteen daarna weer terugkomen als users doorkrijgen dat dat irritante ding weg is? :)
Die topicwaarschuwing werkt op zich mooi, net zoals bv. modbreaks mooi werken. Toch zie je dat dat vaak niet genoeg is - kijk voor de triestigheid eens naar mijn laatste modbreak:

[rml]elevator in "[ Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic..."[/rml]

Hier *recht* onder staat een vraag die ik met de beste wil van de wereld geen 'Ervaring met Vista' kan noemen, die 3 replies er onder kan ik ook al geen ervaring met Vista noemen :) Als je daarbij dan bedenkt dat ik al de hele dag messages aan het wissen ben in dit topic die erger zijn dan dit, dan snap je vast wel de topic waarschuwing op dit moment gewoon niet werkt :)
Ow, ik ken het wel hoor. Ik kan me nog een paar users herinneren die direct onder een modbreak een paar uur later toch nog tegen de regels postten. Ik begrijp dus ook wel waarom je die alert gebruikt, en ik begrijp ook dat het in elk geval op de korte termijn het effect heeft dat je wil bereiken. Ik ben alleen bang dat je onderschat hoeveel mensen het strontirritant vinden en op de langere termijn dus maar wegblijven uit het topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik snap niet waarom je mensen die dingen doen die niet horen niet gewoon mailed. Je hebt toch wel een mailclient zeker? Lijkt me nou ook niet zo tijdrovend, en al was dat wel zo, is de beheer-capaciteit voor dit forum kennelijk onder-bemeten, en in dat geval kan je ook wat extra mensen laten modereren lijkt me zo. Tijdelijk voor dit topic, danwel permanent, dat boeit verder niet op dit moment.

Lijkt me een gebruikersvriendelijke versie dan deze vorm van censuur, want dan jaag je alleen maar je users tegen je in het harnas. En zonder users, geen forum (of site).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:01:
Dan is het kwaad al geschiet. Ik snap werkelijk niet dat er besloten is om een pop-up te maken. GoT is juist fijn omdat er geen pop-ups zijn van bijvoorbeeld reclame's, gaat een hoofdgroep topicwarings genereren d.m.v die afgrijzelijke dingen. Kan er met de kop niet bij.

Mijn advies: sloop dat ding er direct uit en verzin wat anders. Optie 4 is daar een simpel en doeltreffende oplossing voor. In ieder geval voor de eerste tijd, totdat er (nu wel) goed wordt nagedacht over een eventuele oplossing.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Kun je het niet beter iets beperken?
code:
1
2
3
4
5
6
function showAlert()
{
  // hier je alertje
}

document.getElementById('messageBox').onfocus = showAlert();

Dan krijg je 'm alleen wanneer de focus op de textarea komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
LuNaTiC schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:05:
Vinden de diehard gebruikers voor wie je die vragen aan het wegmodereren bent, het eigenlijk wel écht zo erg dat die vragen er komen? (echt geen idee, maar misschien valt dat juist wel mee :P Kunnen de diehard gebruikers die zich hier aan de popup storen ook wel ff antwoord op geven misschien :P)
Ik lurk daar eigenlijk alleen maar. Ja het is irritant. Je wordt echt gek van de vragen, dat iemand z'n drivertje het niet doet of hoe ze het nou het beste kunnen installeren etc.

Aan de andere kant zo'n reactie moet toch best kunnen:
anandus schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:39:
Okee, een stomme vraag:

Hoe moet je vanuit de computer scanner? :P
Scanner prima geïnstalleerd, maar ik heb geen flauw idee hoe ik hem moet benaderen, in control panel->scanners staat hij vrolijk, maar daaruit kan ik niet scannen. Onder computer staat-ie niet (zoals bij XP), maar dat hoort waarschijnlijk zo, I suppose.

Maar vanwaar kan ik wel scannen?
(Af en toe is Vista een ware usability nachtmerrie :D )
Hulde voor elevator dat die iig probeert het niveau een beetje hoog te houden _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 10-06-2006 18:12 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Even een kleine opmerking, waarom geef je die alert niet alleen bij "insert_message" (even de url matchen) op die manier krijg je niet die irritante popup als je gewoon het topic wilt lezen, maar wel zodra je een reply wilt doen.

Over het algemeen zullen mensen die een nieuwe vraag willen stellen namelijk via insert_message werken en niet met de quick reply.

[edit]
Alex schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:07:
Kun je het niet beter iets beperken?
code:
1
2
3
4
5
6
function showAlert()
{
  // hier je alertje
}

document.getElementById('messageBox').onfocus = showAlert();

Dan krijg je 'm alleen wanneer de focus op de textarea komt ;)
^^ nog beter :P

[ Voor 35% gewijzigd door Erkens op 10-06-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Opi schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:56:
In General Chat kan in een dergelijk geval besloten worden een topic met 'zero tolerance'-beleid te modereren; bij de kleinste overtreding heel hard ingrijpen. Erg vervelend voor incidentele users, maar (meestal) werkt het wel en de waarschuwingen zijn duidelijk afgegeven.

offtopic:
Toch wel fijn om te weten, dat dit ook nog geintroduceerd kan worden wanneer zelfs de melding van ZT niet werkt. :*
Je bedoelt een melding als: "Als je nu nog een vraag post, dan OW ik je?" ook al geprobeerd:
quote: Topic Waarschuwing
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.
Onder Zero tolerance? Ok, dan gaan we je bannen als je offtopic vragen stelt:
Als je desondanks al deze regels er voor blijft kiezen om de vele bezoekers van GoT dwars te zitten met jou vraag, kijk dan niet gek op als je heel GoT niet meer kan bezoeken voor enige tijd.
Helpt ook niet :) Tja ...
Erkens schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:56:
dan geef je die mensen een waarschuwing, stuur ze een PM als ze toch door gaan, daar zijn die tools toch voor?
Dat gebeurt ook gedeeltelijk maar dat is ten eerste ontzettend veel werk, en ten tweede, en ondanks het imago van GoT is het toch echt niet zo dat ik mensen ga permbannen voor een verkeerde vraag - en als ik ga OW'en kan dat best wel eens die ene OW te veel zijn. Dat is dus lang niet altijd een optie :)

In een ervaringen topic willen wij geen technische vragen, dat is toch niet zo raar?

Laat ik een vergelijk trekken met een topic dat je kent - het "Show hier je desktop topic" in Non-Windows Operating Systems, als hier honderd replies op een dag komen die allemaal vragen stellen die niks te maken hebben met een desktop, dan snap je misschien wel dat dat 'Eng!' is en dus ongewenst? :)

LuNaTiC schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:02:
Als je écht het topic open wil houden en plezierig voor de gebruikers, zul je toch íets moeten verzinnen. Dit topic (iig tot nu toe ;) ) laat er weinig misverstand over verstaan dat een popup geen oplossing is :P
Och, hij staat er al sinds 10 uur deze ochtend hoor :+ Natuurlijk is dit voor de langere termijn geen gewenste oplossing, maar als ik zie dat ondanks het mooie weer men toch massaal dit topic misbruikt tja dan moet je iets he :)
een dergelijk topic kan ontlasting geven dat het huidige topic nodig heeft. En het hoeft niet meteen zo negatief te zijn als je nu doet voorkomen, idd, zoekvragen blijven zoekvragen... En als mensen het niet interesseert, dan posten ze er gewoon niet, tough luck voor de posters met technische vragen :P
Ik zie dat namelijk nu al in dat ervaringen topic terug, waardoor ik gewoon weet dat het niet goed werkt :) WOS is sowieso een behoorlijk moderator intensief topic, dit soort zaken via een groot topic oplossen werkt gewoon niet voor ons :)
En misschien blijven diegenen toch wel in het huidige topic posten...tsjah, dan heb je iig iets geprobeerd. De popup is ook een probeersel maar lijkt me nu al gedoemd te mislukken :P
Het lijkt in ieder geval niet het gewenste effect te hebben op het eerste gezicht dus als dat zo blijft dan heeft hij inderdaad niks positiefs toe te voegen, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:11:
Dat gebeurt ook gedeeltelijk maar dat is ten eerste ontzettend veel werk, en ten tweede, en ondanks het imago van GoT is het toch echt niet zo dat ik mensen ga permbannen voor een verkeerde vraag - en als ik ga OW'en kan dat best wel eens die ene OW te veel zijn. Dat is dus lang niet altijd een optie :)
tja, pech voor die user dan als het een OW te veel is, ik vind niet dat je daarmee rekening moet houden, je hebt toch die notes waarin je de (negatieve) geschiedenis van een user kan bekijken?
Veel werk? natuurlijk, maar je staat er toch niet alleen voor? en opzich is het natuurlijk logisch, die users kunnen afaik nergens anders terecht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

-NMe- schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:07:
Dat klinkt al wat beter. Ben je alleen niet bang dat er minder mensen gaan posten, waardoor je snel het idee krijgt dat die alert niet meer nodig is, terwijl die vragen meteen daarna weer terugkomen als users doorkrijgen dat dat irritante ding weg is? :)
Nee, dit is sowieso het eerste weekend na de publieke 'release' van Vista waardoor het gewoon een grote toestroom heeft - dat is straks weer minder waardoor de tech vragen ook minder storend zijn in het gehele topic :)
Ik begrijp dus ook wel waarom je die alert gebruikt, en ik begrijp ook dat het in elk geval op de korte termijn het effect heeft dat je wil bereiken. Ik ben alleen bang dat je onderschat hoeveel mensen het strontirritant vinden en op de langere termijn dus maar wegblijven uit het topic. :)
Natuurlijk is het vervelend, ik lees dat topic ook (al is het maar om te wissen :P ), maar ik geef mijn gebruikers graag de volle mogelijkheid om zichzelf van de regels op de hoogte stellen :)

wildhagen schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:07:
Ik snap niet waarom je mensen die dingen doen die niet horen niet gewoon mailed. Je hebt toch wel een mailclient zeker? Lijkt me nou ook niet zo tijdrovend, en al was dat wel zo, is de beheer-capaciteit voor dit forum kennelijk onder-bemeten, en in dat geval kan je ook wat extra mensen laten modereren lijkt me zo. Tijdelijk voor dit topic, danwel permanent, dat boeit verder niet op dit moment.

Lijkt me een gebruikersvriendelijke versie dan deze vorm van censuur, want dan jaag je alleen maar je users tegen je in het harnas. En zonder users, geen forum (of site).
Mod capaciteit bemeten voor het weekend waarin zowel de paar eerste warme dagen van het jaar en de publieke beta release van Vista samenvallen is in het algemeen nogal lastig :P

Mailen van een gebruiker is oveigens (als je er dus een waarschuwng aan knoopt) wel degelijk erg veel werk :)

Han schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:07:
Mijn advies: sloop dat ding er direct uit en verzin wat anders. Optie 4 is daar een simpel en doeltreffende oplossing voor. In ieder geval voor de eerste tijd, totdat er (nu wel) goed wordt nagedacht over een eventuele oplossing.
Optie vier gaat gewoon niet goed werken - zeker niet met een warez gevoelig onderwerp als Vista wat gewoon teveel tijd kost op dat moment, helaas :) Een structurele oplossing is er door dat mensen losse topics mogen openen, maar dat schijnt men liever niet te doen :)

Maar goed - de meningen zijn duidelijk - ik zal dadelijk een apart topic openen voor vragen met daarin een wat opmerkingen en dan los ik het zo wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:11:
[...]

In een ervaringen topic willen wij geen technische vragen, dat is toch niet zo raar?
Eigenlijk wil je dus dat we in dat topic alleen maar vertellen hoe geweldig vista wel niet is, en eventuele problemen zoek je maar ergens anders uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
CyBeR schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:41:
[...]

Eigenlijk wil je dus dat we in dat topic alleen maar vertellen hoe geweldig vista wel niet is, en eventuele problemen zoek je maar ergens anders uit?
Dat is veel te kort door de bocht, vertellen hoe slecht het is mag ook :+ .

Het gaat er gewoon om dat er ervaringen besproken worden. Het is niet de bedoeling om daar aan te komen zetten met al je technische problemen. Bijv. hoe moet ik vista installeren? Maar ik wil niet XP beschadigen.... Hoe moet ik een dualboot maken? Ik zoek een driver voor m'n Geforce xxx, waar? etc. Het gaat er juist om om bepaalde features te spreken etc. Dan is het ook leuk voor mensen die geen Vista draaien om te lezen, immers kun je lezen wat er in Vista komt te zitten, hoe dat nou werkt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat wordt blijkbaar al 2½ topic zo volgehouden, dus why not? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]
Ervaringen kunnen ook negatief zijn natuurlijk :)

Het is gewoon leuk om ervaringen van andere Vista-gebruikers te lezen. En ja, dan is het gewoon irritant als je telkens van die klotevraagjes er tussen door krijgt, met bijbehorende replies door elkaar, net of een eigen topic openen te veel moeite is :) Bovendien is dat voor de vrager ook helemaal niet handig, want er lopen tig vragen door elkaar zodat de jouwe al snel ondergesneeuwd raakt :)

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 10-06-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee hoor - je mag best aangeven dat Vista niet installeert e.d. Wat niet de bedoeling is dat je je download snelheden aan gaat geven waarbij je in 5 posts heel GoT live up-to-date houd, wat ook niet de bedoeling is is dat je vraagt hoe je zo'n RAR (ze bedoelen dan ISO, maar zijn RAR's gewend van de warez :'( ) op CD brand en dat dat RAR bestand niet goed past.

Wat ook niet de bedoeling is is dat je al je technische vragen die voor heel WOS in aparte topics gaan, in dat Vista topic opeens kan gaan dumpen, het liefst nog zonder enige vorm van inzet en informatie.

Dat mag dus niet, en daar wordt dus ook op gemodereerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

elevator schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:52:
[...]

Nee hoor - je mag best aangeven dat Vista niet installeert e.d. Wat niet de bedoeling is dat je je download snelheden aan gaat geven waarbij je in 5 posts heel GoT live up-to-date houd, wat ook niet de bedoeling is is dat je vraagt hoe je zo'n RAR (ze bedoelen dan ISO, maar zijn RAR's gewend van de warez :'( ) op CD brand en dat dat RAR bestand niet goed past.
Eens, maar dat heeft dan ook geen drol met vista te maken.
Wat ook niet de bedoeling is is dat je al je technische vragen die voor heel WOS in aparte topics gaan, in dat Vista topic opeens kan gaan dumpen, het liefst nog zonder enige vorm van inzet en informatie.

Dat mag dus niet, en daar wordt dus ook op gemodereerd :)
Tsja. Ervaring: vista boot niet na installatie. Vraag: 'Wat moet ik doen als vista niet boot na de installatie?' Op beide gaat eenzelfde reply komen, maar 't eerste mag niet en het tweede wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

CyBeR schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:58:
Eens, maar dat heeft dan ook geen drol met vista te maken.
Jawel hoor - het gaat over de Vista RAR file dus moet het natuurlijk in dat topic ondanks dat je reply box verstopt zit achter 10 centimeter waarschuwing :)
Tsja. Ervaring: vista boot niet na installatie. Vraag: 'Wat moet ik doen als vista niet boot na de installatie?' Op beide gaat eenzelfde reply komen, maar 't eerste mag niet en het tweede wel?
Klopt - die reply is dan ook niet per se noodzakelijk als het niet boot :)

Ik setl voor dat je deel twee eens doorleest van het Vista topic om te zien waar het nou eigenlijk voor bedoeld is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:52

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Eventjes een andere stem in dit topic: ik ben het helemaal eens met elevator. Vaak genoeg komen er van die tech vragen langs die ik ook regelmatig meld d.m.v. een topicreport en er werd gewoon niet gekeken naar die topic warning. Vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat elevator het beu zou worden en het topic dicht zou knallen. De zooi replies namen opeens explosief toe door de publieke beta dus ik hoopte er al op dat elevator erg veel geduld had ;)

En ja, die tech vragen zijn zwaar irritant. Kan me echt niks boeien dat de zoveels audigy ( :z ) niet werkt met de drivers van XP.

Tsja, en als je het aan mij vraagt: die pop up was irritant maar mijn oplossing (gewoon OW's versturen bij nutteloos driver geblaat) zou er begrijpelijk nooit doorheen komen
[...]

Kom op zeg, je begrijpt zelf ook wel dat dat zo niet klopt. Ervaringen met nieuwe features, snelheid, stabiliteit, verwachtingen, allemaal ok. Je kan ook melden dat je X feature klote vindt en dat de nieuwe grafische schil je totaal niet aan staat omdat je zelf liever paars had gehad. Hoeft echt niet allemaal positief, maar dat gezever van "mijn sata werkt niet" en "mijn geluid doet het niet, oh, en ik heb toevallig een audigy" is gewoon totaal niet boeiend. Redenen hiervoor: 99 van de 100 keer dat deze technische vragen voorbij komen is het 1. zonder enige vorm van inzet, 2. al 100 keer voorbij gekomen en 3. wordt het zo vaak gemeld dat de echte intressante posts met ervaringen en discussies compleet ondersneeuwen.

Oh en antwoord op LuNaTiC's vraag: ja die vragen zijn echt irritant, ja het topic wordt daardoor echt stukken minder intressant (volg het topic nu al minder omdat er sinds de publieke beta zoveel zooi replies voorbij komen) en ja heb liever een pop up bij elke pagina als dat er voor zorgt dat elevator minder werk heeft en zo het topic tenminste open blijft voor de 'die hards' zoals jij dat beschrijft :). Mijn mening, dat wel uiteraard ;)

Betere oplossing wat Opi (ongeveer) al zei zou imo gewoon OW's uitdelen bij elke reply die niet aan de eisen voldoet van de topicwarning, maar kost uiteraard wel weer meer tijd voor elevator en co

[ Voor 75% gewijzigd door We Are Borg op 10-06-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gewoon mijn code in de topicwarning zetten (o wacht, het object bestaat dan nog niet, dan kan het nog niet worden toegepast).

Dit werkt misschien wel (ongeteste code)
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
var msgBox;
function prepareAnnoyingAlert()
{
  try
  {
    msgBox = document.getElementById('messageBox');
    msgBox.onfocus = confirmMessageBox;
  }
  catch(ex)
  {
    // lekker niets doen met eventuele fouten
  }
}
function confirmMessageBox()
{
  if(!confirm('Weet je zeker dat je je aan de topicwarning (zie blauwe tekst) zult houden?\nZo nee, reageer dan niet')
  {
    msgBox.blur();
  }
}
document.body.onload = prepareAnnoyingAlert;

:Y)

Pagina: 1