Opi schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:56:
In General Chat kan in een dergelijk geval besloten worden een topic met 'zero tolerance'-beleid te modereren; bij de kleinste overtreding heel hard ingrijpen. Erg vervelend voor incidentele users, maar (meestal) werkt het wel en de waarschuwingen zijn duidelijk afgegeven.
offtopic:
Toch wel fijn om te weten, dat dit ook nog geintroduceerd kan worden wanneer zelfs de melding van ZT niet werkt.

Je bedoelt een melding als: "Als je nu nog een vraag post, dan OW ik je?" ook al geprobeerd:
quote: Topic Waarschuwing
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.
Onder Zero tolerance? Ok, dan gaan we je bannen als je offtopic vragen stelt:
Als je desondanks al deze regels er voor blijft kiezen om de vele bezoekers van GoT dwars te zitten met jou vraag, kijk dan niet gek op als je heel GoT niet meer kan bezoeken voor enige tijd.
Helpt ook niet

Tja ...
Dat gebeurt ook gedeeltelijk maar dat is ten eerste ontzettend veel werk, en ten tweede, en ondanks het imago van GoT is het toch echt niet zo dat ik mensen ga permbannen voor een verkeerde vraag - en als ik ga OW'en kan dat best wel eens die ene OW te veel zijn. Dat is dus lang niet altijd een optie

In een ervaringen topic willen wij geen technische vragen, dat is toch niet zo raar?
Laat ik een vergelijk trekken met een topic dat je kent - het "Show hier je desktop topic" in
Non-Windows Operating Systems, als hier honderd replies op een dag komen die allemaal vragen stellen die niks te maken hebben met een desktop, dan snap je misschien wel dat dat 'Eng!' is en dus ongewenst?
LuNaTiC schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:02:
Als je écht het topic open wil houden en plezierig voor de gebruikers, zul je toch íets moeten verzinnen. Dit topic (iig tot nu toe

) laat er weinig misverstand over verstaan dat een popup geen oplossing is

Och, hij staat er al sinds 10 uur deze ochtend hoor

Natuurlijk is dit voor de langere termijn geen gewenste oplossing, maar als ik zie dat ondanks het mooie weer men toch massaal dit topic misbruikt tja dan moet je iets he

een dergelijk topic kan ontlasting geven dat het huidige topic nodig heeft. En het hoeft niet meteen zo negatief te zijn als je nu doet voorkomen, idd, zoekvragen blijven zoekvragen... En als mensen het niet interesseert, dan posten ze er gewoon niet, tough luck voor de posters met technische vragen

Ik zie dat namelijk nu al in dat ervaringen topic terug, waardoor ik gewoon weet dat het niet goed werkt

WOS is sowieso een behoorlijk moderator intensief topic, dit soort zaken via een groot topic oplossen werkt gewoon niet voor ons

En misschien blijven diegenen toch wel in het huidige topic posten...tsjah, dan heb je iig iets geprobeerd. De popup is ook een probeersel maar lijkt me nu al gedoemd te mislukken

Het lijkt in ieder geval niet het gewenste effect te hebben op het eerste gezicht dus als dat zo blijft dan heeft hij inderdaad niks positiefs toe te voegen, helaas