Toon posts:

Probleem Wireless verbinding SpeedTouch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wireless Multi-User ADSL Gateway: Speedtouch 580/580i.
Deze heeft tot voor kort goed gewerkt.
Maar sinds deze week kan ik met mijn laptop met een wlan 802.11g mini-PCI Module niet meer het internet op.
Windows Xp kan het draadloze netwerk niet vinden ook al zit ik er op een meter afstand naast.
Wel kan hij het beveiligde netwerk van de buren vinden en een willekeurig ander onbeveiligd netwerk kan hij ook vindne en
Via het onbeveiligde netwerk kan ik ook het internet op.

Ook kan ik als ik de computer via een UTP op mijn eigen modem aansluit kan ik gewoon het interent op.
De verbinding die ik gebruik heb ik met behulp van een wpa beveiligd.
En de wpa code heb ik gechecked en al een keer opnieuw ingevoerd (op zowel de Pc als op de modem)
Als ik de beveiliging uit zet kan ik nog steeds niet op mijn verbinding komen. Maar wel staat na even zoeken mijn netwerk in de lijst
met gevonden netwerken en met een goed (lees volledig) bereik ernaast. Door dubbel te klikken op dit netwerk krijg ik alsnog geen toegang tot dit netwerk. Wat mij wel opviel was dat
als ik de modem beveiliging uit zet het wlan lampje rood wordt (dit heeft volgens mij te maken met het beveiligings type).

Verder heb ik gekeken of het mac adress van de pc wel geregistreerd stond op de modem. Dit was wel het geval.
en ik heb het kanaal al een keer veranderd.

Heeft iemand enig idee wat dit kan in houden? En hoe ik it kan verhelpen?

Met vriendelijke Groet,

Verwijderd

al gekeken of systeem herstel werkt ???

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien eens KPN bellen? Modem kan natuurlijk gewoon stuk zijn..

En zet je beveiliging eens op WEP-128 ipv WPA. Ken SpeedTouch 580s als bakjes die niet goed omgaan met WPA...

[ Voor 47% gewijzigd door BèR op 10-06-2006 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
windows systeem herstel wil niet niet voltooien, Kan dat er mee te maken hebben?

De modem heb ik al wel een keer aan en uit gezet.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Probeer je MAC filter eens uit te gooien en encryptie ook. Kan je dan wel verbinden? dan MAC aan de lijst toevoegen. Dan nog? tijd voor encryptie.

Verwijderd

Topicstarter
mac filter uit betekend toch dat de optie nwe stations allowed aan moet staan?

In dat geval kan ik nog steeds geen verbinding maken.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb je mijn post hierboven gelezen en geprobeerd?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

lier

MikroTik nerd

Zie je het draadloos netwerk wel (in je overzicht) ?
Heb je SSID aan staan ?
Kan je wel Internetten via een bedrade aansluiting ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Hoi,

Ik heb exact hetzelfde probleem.. :(

alles klopt gewoon maar kan gewoon niet verbinden..

mac filter staat uit en new stations allowed automatically staat ook aan..je ziet hem gewoon bij gevonden draadloze stations.. als je dubbel klikt gaat die weg.. komt die terug met de melding automatisch.. wanneer je opnieuw dubbel klikt vraagt hij om de key in te voeren.. doe je dat dan gaat hij 5 min lang proberen te verbinden.. wanneer ik dubbel klik op de Wireless van mijn buren met een foute wachtwoord zie ik gelijk te zien van netwerkadres verkrijgen..

maar nee hoor hij wil maar niet verbinden.. ik heb het idee dat het met de configuratie te maken heeft.. want voorheen had ik adsl via kpn.. nadat ik overgestapt ben naar speedlinq via BBned is het probleem ontstaan door andere configuratie's

ik denk speedtouch bellen voor een oplossing.. misschien bieden ze wel een nieuwe firmware aan waar het wel goed werkt

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Staat iets met 'exact ssid' ook aan?

Ik weet niet precies hoe het heet, maar het is een vinkje op dezelfde pagina als new stations allowed...

Verder eens even je netwerkenlijst weggooien (Netwerkverbindingen openen, eigenschappen draadloze verbinding, draadloze netwerken tab en dan dat lijstje met netwerkjes legen en je netwerk opnieuw toevoegen), wil nog wel eens helpen...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Was het maar zo'n feest dat het met netwerklijst vernieuwe het probleem verholpen kon worden..

het vinkje "Only stations with correct Network name (SSID) can connect:" staat ook leeg..

het zit dieper.. ik denk alleen dat speedtouch ons kan helpen.. ik ga ze zo op werk bellen

Verwijderd

JAJA.. het probleem is opgelost!!!!

het licht dus aan de channel.. blijkbaar zijn alle routers ingesteld op channel 11.. als je meerdere routers in je omgeving heb die je kan bereiken, dan zijn dat de veroorzakers!!!

kheb die van mij o channel 1 gezet en BAM VOLLE BEREIK IN ELKE HOEK VAN MIJN HUIS!

SCHITTEREND!
Pagina: 1