Computer is niet te installeren.

Pagina: 1
Acties:

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 12:45
het onderstaande verhaal heb ik ook op een ander forum gezet, maar toch maar ff ook hier neer zetten. ;)
Hallo allemaal,

Hier thuis heb ik een computer staan van een kennis, deze wou niet meer opstarten omdat het register beschadigd was.
Hij gafg een blauw scherm bij het opstarten, dus opnieuw opstarten was de enigste mogelijkheid.

Alleen het installeren wil niet.
Ik heb fdisk gebruikt en de partities weggegooid en weer een nieuwe tijdelijk partitie aangemaakt
Hierkan hij dan de installatie bestanden kwijt.
Trowuens ook geformateerd.
Daarna setup gestart door naar I386 te gaan en dan winnt te starten.
De bestanden leest ie, maar als ie ze weg wil schrijven naar de HDD slaat ie vast.

Als ik de hele reutemeteut naar de HDD kopieer, en vandaar winnt opstart geeft ie direct aan dat hij het bestand niet kan lezen/kopieren...

heeft iemand enig idee?

Edit: hij geeft ook maar 10GB aan in FDISK...
Terwijl het een 80GB HDD is...
Daarna heb ik memtest86 gedraaid met het volgende resultaat:
De eerste pc heb ik twee loops met memtest86 laten draaien, alleen toen hoorde ik een klik van de HDD dat ie uitging zeg maar en weer aan.
Dus ik begon de HDD wat meer te verdenken, en heb toen UBCD4WIN opgestart en toen HDtune.
In HD tune geeft ie een SMART error bij Rellocated Sector Count voorzover ik weet.
Daarna heb ik de Western Digital Diagnostic tool ogpestart en daarmee op error's gescand.
Die gaf echter aan mij de uitgebreide test dat er sectoren waren beschadigd.
Toen ik repareerde hoorde ik (geloof ik) weer een klik en werd ie erg traag.
Daarna wilde ik direct nog een keer scannen, maar toen bleef ie op 250 sectors steken.
Toen ik annuleerde was de HDD verdwenen uit de UBCD4WIN configuratie?
Na een reboot bleef ie in de bios hangen.
Echter, weer na een reset toen ik eindelijk in de bios kwam stond ie er wel tussen.
Daarna geloof ik even uit gedaan en toen weer aan en toen starte hij de biios wel goed door en starte hij dus de UBCD4WIN op.
Toen met HD-tune een uitgebreide sector test gedaan die echter niks aan gaf.
Daarna weer de WD tool opgestart die weer errors gaf, echter nu was het wel zonder problemen te repareren.
Onder het scannen maakt hij trouwens wel een beetje een raar geluid, ook weer een paar keer dan klikken enzo, en ook een beetje een zwaar draaiend geluid maar dat kan ook een ventilator zijn geweest.

Tja, ik wil anders best de HDD laten vervangen als die mensen dat willen, maar dan moeten ze het wel zeker weten.
Ik meende dat hij soms ook niet op de Aan-uit knop reageerde, dus misschien dat de voeding ook brak is?
Heeft iemand een idee?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:54:
het onderstaande verhaal heb ik ook op een ander forum gezet, maar toch maar ff ook hier neer zetten. ;)

[...]

Daarna heb ik memtest86 gedraaid met het volgende resultaat:

[...]

Heeft iemand een idee?
het klinkt gewoon als een versleten of gecrashde hardeschijf, gewoon vervangen.

ik heb het zelf ook gehad met een 40GB Western Digital HD, de ene x deed hij het half, de andere keer niet, en dan was het weer 2 gb, dan weer 30 enz enz.

je kan hem anders altijd nog ff als slave late draaien om te kijken of hij werkt, maar zoiets valt nauwelijks te repareren met software

succes ermee

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Tja, klinkt alsof die HDD z'n beste tijd heeft gehad idd..
Ik meende dat hij soms ook niet op de Aan-uit knop reageerde, dus misschien dat de voeding ook brak is?
Bij het aanzetten bedoel je? Ik neem aan dat een brakke voeding best wel uit wil nml ;) (En waren ze niet gewoon te ongeduldig om te wachten tot windows afgesloten was?) Kan je niet in bios zien hoe het met de voeding staat? (geen idee, maar volgens mij staat dat bij mijn system health 'tabje' onder m'n temperaturen)

[ Voor 3% gewijzigd door Rigi op 10-06-2006 21:25 . Reden: typo.. ]

• FragileM64
  • Laatst online: 25-05 23:29
Uit het verhaal lijkt dat je schijf overleden is. Vanaf je abnormale klikken hoort, dan is het niet goed.
Verder wat meer info over het systeem zou wel nuttig zijn...

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:20
Dit heb ik ook gehad met WinXP, probleem was dat de mbr niet door windows was te beschrijven (heb er ook Linux installatie naast die Lilo naar de mbr heeft geschreven). Dit heb ik opgelost door een low level format, hiermee worden naar alle bit-posities op je hd nullen geschreven en is je hd "echt" leeg. Overigens blijkt (vanuit DOS) fdisk mbr of fdisk /mbr (iets in die richting) ook te werken, maar zelf niet uitgeprobeerd

Maar rare geluiden daden inderdaad op een doodgaande hd.

[ Voor 9% gewijzigd door Invisible_man op 10-06-2006 16:07 ]

• Henkie-Jan
Zow, snel van reactie jullie zeg.
Maar das positief.
het klinkt gewoon als een versleten of gecrashde hardeschijf, gewoon vervangen.

ik heb het zelf ook gehad met een 40GB Western Digital HD, de ene x deed hij het half, de andere keer niet, en dan was het weer 2 gb, dan weer 30 enz enz.

je kan hem anders altijd nog ff als slave late draaien om te kijken of hij werkt, maar zoiets valt nauwelijks te repareren met software

succes ermee
In de bios gaf hij wel altijd 80GB aan.
Echter, in fdisk dus niet...
Bij het aanzetten bedoel je? Ik neem aan dat een brakke voeding best wel uit wil nml ;) (En waren ze niet gewoon te ongeduldig om te wachten tot windows afgesloten was?) Kan je niet in bios zien hoe het met de voeding staat? (geen idee, maar volgens mij staat dat bij mijn system health 'tabje' onder m'n temperaturen)
Met het aanzetten bedoel ik idd.
De powerknop dus.
In de bios kan ik idd niet zien of het goed gaat met de voeding. :p
Maar is de kans erg reeël dat de voeding, de HDD heeft opgeblazen?
Uit het verhaal lijkt dat je schijf overleden is. Vanaf je abnormale klikken hoort, dan is het niet goed.
Verder wat meer info over het systeem zou wel nuttig zijn...
Dat abnormale klikken is dus die Western Digital klik zeg maar.
Dat hoor ik bij mijn WD's ook als ik hem uit zet, dat schijnt zo te horen :)
Alleen wel een beetje raar denk ik als het systeem draait.

Even wat info over het systeem:

AMD Athlon XP 2400
512MB PC2700
Western Digital WD800JB
Biostar M7VIP moederbord.

Tot zover uw verslagever :p

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Henkie-Jan schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:13:

[...]

Met het aanzetten bedoel ik idd.
De powerknop dus.
In de bios kan ik idd niet zien of het goed gaat met de voeding. :p
Maar is de kans erg reeël dat de voeding, de HDD heeft opgeblazen?

[...]
Lijkt mij niet onwaarschijnlijk als je voeding idd brak is. Ik zou er iig nog even naar kijken voor je die PC weer als gerepareerd teruggeeft aan die mensen. (Liefst natuurlijk voor je die hdd gaat halen, om dat extra tripje te besparen;))

• Henkie-Jan
Nu heb ik een (ahum) Windows XP bootable CD gepakt, en die lijkt het tot nu toe wel te doen.
Die ziet ook netjes 80GB enzo...

Ik snap nog steeds niet waarom ie dan onder FDISK 10GB ziet.
Ik zal de mensen in iedergeval waarschuwen dat misschien hun HDD brak is?!?!

Even over een computer van mijn oom: was zeer traag en reatelde continu van de HDD (draaide Windows 2000)
Medion systeempje met 40GB HDD.
Alleen nu heb ik hem opnieuw proberen te installeren, maar is ie zo ondtzetten lang bezig met (bootable installeren) 8)7
Voor elke INF file is ie even bezig. 8)7
In totaal 2uur bezig geweest geloof ik voor de eerste stap 8)7
Cd-rom laat voor zover ik weet niet continu maar de HDD lampje brand continu...
Is deze HDD misschien wel brak?
Heb hem heleaas hier niet staan, dus kan geen testen doen.
HD tune gaf in smart geloof ik maar 1 gele error aan. (iets van search errors of zow?).

Pagina: 1