Toon posts:

Driver probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumbezoekers,

Al enige tijd heb ik problemen met mijn pc hij start niet op in windows xp
(ik vermoed een probleem met de drivers) aangezien ik dit kreeg...

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/5605/test22ks.jpg

Ik heb al veel gezocht naar de juiste driver maar ik kon hem tot heden niet vinden

Intel 4 3000 HT
512 Ram
nvidia fx 5500 256 mb videokaart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 14:49 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Wilde gok, maar zou je hier de goede driver kunnen vinden?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:38
Draai je misschien Windows Media Center want hier heb je andere drivers voor nodig.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

Topicstarter
via dat heb ik dit juist gekregen :|

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 14:57 ]

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Ga hier heen en download de WHQL certified driver.
Die moet volgens mij in orde zijn.
Check ook DirectX even via dxdiag of die fouten aangeeft.

edit:
Beetje laat, sorry ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Mammoth op 10-06-2006 14:57 ]

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Topicstarter
Mammoth schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:55:
Ga hier heen en download de WHQL certified driver.
Die moet volgens mij in orde zijn.
Check ook DirectX even via dxdiag.
nee dan krijg ik het weer dattie neit meer opstart en maar blijft opnieuw opstarten en dan kom ik alleen via veilige modus mijn pc binnen

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06

BHQ

Dan lijkt me eerder je kaart brak. Ik heb bij die drivers ook altijd dat ze niet gecertified zijn.

Verwijderd

Die melding is eigenlijk al heel oud. Dat komt omdat je er Non Windows Hardware Qualified drivers op wilt zetten, en windows dus eigenlijk met een melding komt. Vroeger was het vaak onzeker met nvidia kaarten maar dat is vandaag de dag wat minder. Je kan gerust op Toch doorgaan klikken, en je drivers worden geinstalleerd.

• Rigi
Is er nog een reden waarom je die drivers verdenkt?

Heb je misschien een 2e verdachte? bv omdat je iets in je comp hebt geprikt, drivers geupdate, directX, weet ik wat?

Verwijderd

Topicstarter
Rigi schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:01:
Is er nog een reden waarom je die drivers verdenkt?

Heb je misschien een 2e verdachte? bv omdat je iets in je comp hebt geprikt, drivers geupdate, directX, weet ik wat?
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:00:
Die melding is eigenlijk al heel oud. Dat komt omdat je er Non Windows Hardware Qualified drivers op wilt zetten, en windows dus eigenlijk met een melding komt. Vroeger was het vaak onzeker met nvidia kaarten maar dat is vandaag de dag wat minder. Je kan gerust op Toch doorgaan klikken, en je drivers worden geinstalleerd.
als ik dat doe en restart krijg ik na het windows logo en je eigenlijk door zou moeten schakelen naar de accounts "no signal" en kom ik alleen via veilige modus mijn pc binnen Als ik de drivers niet installeer kom ik (MEESTAL) wel in xp maar dan zonder echt met de videokaart te kunnen werken

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 15:02 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 16:06

BHQ

Niet toevallig een te hoge reso / aantal Hz?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:01:
[...]

[...]

als ik dat doe en restart krijg ik na het windows logo en je eigenlijk door zou moeten schakelen naar de accounts "no signal" en kom ik alleen via veilige modus mijn pc binnen Als ik de drivers niet installeer kom ik (MEESTAL) wel in xp maar dan zonder echt met de videokaart te kunnen werken
Mja. het kan vanalles zijn. waar ik op gok is dat er toevallig nog een restje van de oude drivers staan, maar dat lijkt me stug, die worden namelijk bij een nieuwe install overschreven. Wat ook kan zijn is dat de kaart mischien dualhead is ? En dat je daar je tft/Crt op aangesloten hebt (de 2de poort bijv).

Er is ook een tool genoemd Driver cleaner voor nvidia, execute die eens vanaf veilige modus als dat lukt en ruim even alles op :)

Zou ook best kunnen dat de driver die je installeert gewoon niet werkt icm 5600.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 1024 bij 786 aantal Hz zie ik niet zo gauw (ik heb ze wel gezien amar toen had ik de drivers og geinstalleerd)

• Rigi
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:11:
...

Er is ook een tool genoemd Driver cleaner voor nvidia, execute die eens vanaf veilige modus als dat lukt en ruim even alles op :)

Zou ook best kunnen dat de driver die je installeert gewoon niet werkt icm 5600.
Anders haal je idd drivercleaner eroverheen:
http://www.drivercleaner.net/professional.html

en zet je oudere drivers terug? Ik gok dat je geen hardcore gamer bent en dus eigenlijk geen last hebt van die oudere drivers, of had je al wel problemen? Mijn Geforce Ti 4400 draait bv nog op forceware 77.72..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Opstarten in veilige modus, nVidia software de-installeren, drivercleaner draaien. vervolgens weer opstarten in normale XP en install van je videodrivers doen. Melding over certificering mag niks uitmaken, dat betekent simpelweg dat microsoft deze drivers niet kent - maar ze kennen ook niet alles in redmond he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
oke zover kom ik dan maar welke driver moet ik dan hebben een degelijk betrouwbare waar me pc niet weer van gaat uitvallen!

• Rigi
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:28:
oke zover kom ik dan maar welke driver moet ik dan hebben een degelijk betrouwbare waar me pc niet weer van gaat uitvallen!
Als je nooit problemen hebt gehad, zou je bijvoorbeeld gewoon de meegeleverde CD kunnen pakken. Anders even kijken bij driverguide.com naar forceware rond de 78. (liever iets hoger) Om dit logo test melding te voorkomen moet je de WHQL versie hebben, internationaal aangezien je een nederlandse XP hebt (toch?)

Verwijderd

Topicstarter
dat klopt ik ga het nu proberen!

nog steeds die foutmelding

nu maar restarten en hopen dattie windows xp wel laad

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
zucht...

zo gauw ik die nieuwe drivers installeerden ging mijn beeld op no signal

toen heb ik alles weer gedelete via driver clean up en heb ik de drivers van de cd geinstalleerd ging goed maar duurde 10 keer herstarten voordat ik eindelijk xp kreeg..

en toen ik eindelijk xp had hield ik eht maar 10 min vol of mijn pc liep weer vast :(

• Rigi
nja die drivers hebben het wel gedaan, dus das lijkt me het probleem niet..
Wanneer is het begonnen? misschien toen je dx installeerde?

Wat is de rest van je systeem? (mobo, PCI's)

Verwijderd

Topicstarter
gigabyte 8I848PM

het begon eerst dat ik een keer per 100 keer moest restarte maar daarna werd het steeds meer

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:00:
Daar ben ik niet zo zeker van. Drivers kunnen je het bloed onder de nagels vandaan halen en lijden tot freezes en dergelijke. Vergewis je dat je alleen maar WHQL drivers download waarvan de fabrikant dit zelfs beaamd.

Bij zo'n melding klik ik nevernooit op doorgaan of proceed :o

WDM en het WHQL patent zijn niet voor niets ontworpen tegen uitzonderlijk hoge kosten. Ik heb persoonlijk ervaren dat je beter maar ernaar kunt luisteren. Vooral een WHQL vermelding bij een driver garandeerd een veel betere werking dan non-WHQL drivers!!

Ik ervaar het nu met wat outdated, maar wel WHQL gesigneerde drivers. De performancedaling is weinig en ik heb nog geen freezes meer na het zwaar belasten van het systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 21:19 ]

Verwijderd

Mja dat is jouw ervaring & mening daarover. Ik heb tot nu toe tig systemen onder me gehad, en op 1 van de 20 gevallen bsod's gehad met non WHQL drivers.

M'n eigen systeem draait op non whql drivers, en staat ook minimaal 4 dagen constant aan :)
Pagina: 1