Blind verkeerd bestempeld...

Pagina: 1
Acties:

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-03 22:03
Ik las net het bericht over dat een Kijkapparaat blinden een blik op de wereld gunt (nieuws: Kijkapparaat biedt blinden glimp op de wereld) en daar staat een best wel grote fout in. Dit komt (waarschijnlijk) omdat het een Amerikaanse bron is en daar gelden andere 'regels' voor blindheid. Iemand die daar geen auto mag rijden is daar officieel blind, of zoals zij het zeggen "Legally blind". In Nederland is dit heel anders, want dan zou ik namelijk ook blind zijn wat niet het geval is. Ik ben namelijk slechtziend en ik kan ook geen auto rijden omdat ik maar voor 17% zie. In Nederland is (dacht ik) iemand die minder dan 10% ziet blind en niet zoals daar staat.

De fout staat in deze regel "...Officieel wordt iemand overigens als blind beschouwd als hij alles wat kleiner is dan de grote 'E' op de zogenaamde visus- of Snellen-kaart bij de oogarts niet kan lezen. ..."

Dus misschien even verbeteren ;)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik zag dat het artikel inmiddels is aangepast. Bij deze onder het motto 'beter laat dan nooit' de terugkoppeling ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.