Toon posts:

iPod video 30 GB oplaadbaar met iPod 20 Gb vorige gen meuk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zoon heeft een nieuwe iPod video 30 Gb (zwart) gekocht. Tot m'n verbazing zat er alleen maar een usb kabeltje bij... Geen firewire en geen oplader! Schande...

Nu heb ik een witte iPod 20 Gb van de vorige generatie: die keeg je in zo'n vierkante doos met ALLES er op en eraan... Kan die nieuwe iPod gewoon opgeladen worden met mijn 'oude' oplader (die met de firewire-kabel)? En kan de iPod ook alsnog met die 'oude firewire kabel aangelosten worden op de pc? M'n zoons pc heeft alleen usb 1, dus firewire zou wel zo fijn zijn. ;)

Of zijn al die dingen niet compatible en blaas ik die nieuwe iPod op met die 'oude' kabeltjes...?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een firewirekabel kan je hem insteken in de voeding, maar niet in de pc. Zo had ik het toch voor.

Muziek overzetten moet je met de usb-kabel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, valt me wel tegen, hoor, moet ik zeggen...

Misschien moet hij toch maar ff een USB 2 kaartje kopen, want met USB 1 gaat het denk ik wel heel traag allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:21
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:20:
Hm, valt me wel tegen, hoor, moet ik zeggen...

Misschien moet hij toch maar ff een USB 2 kaartje kopen, want met USB 1 gaat het denk ik wel heel traag allemaal...
Zelfs met USB2 vond ik een grote collectie muziek overzetten al langzaam gaan, ik vind het een grote achteruitgang dat Apple de firewire support voor de iPod heeft laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
De opladers zijn zeker compatibel met elkaar, ik had vroeger ook een iPod 20gb(4th gen) maar door een ongelukje(fiets+beek+iPod in je zak) is deze kapot gegaan, nieuwe gekocht( video 30gb) en deze laad nu perfect op met de oude lader!
Firewire is idd niet meer compatibel met de nieuwe iPod's, enkel nog usb2.0

[ Voor 15% gewijzigd door MYST op 10-06-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
Thaan schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:24:
[...]

Zelfs met USB2 vond ik een grote collectie muziek overzetten al langzaam gaan, ik vind het een grote achteruitgang dat Apple de firewire support voor de iPod heeft laten vallen.
USB 2.0 is ongeveer even snel als firewire (in theory zelfs sneller). Dus ik kan me niet voorstellen dat je het een achteruitgang vindt 8)7 .
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:20:
Dat zou ik zeker doen, USB 1.1 gaat heel erg traaaaaag...
MYST schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:58:
De opladers zijn zeker compatibel met elkaar
2nd that ^^

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 10:05

Yngwie-

Murphy was an optimist

Hoedje schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:08:
[...]

USB 2.0 is ongeveer even snel als firewire (in theory zelfs sneller). Dus ik kan me niet voorstellen dat je het een achteruitgang vindt 8)7 .
Dit is puur theoretisch idd. De praktijk is echter heel anders. Eerste site die ik 1-2-3 kon vinden met een directe benchmark:

http://www.usb-ware.com/firewire-vs-usb.htm

Hierin zie je dat fireware zo'n 16-70% sneller is dan USB2.0 door de andere architectuur, USB2 heel veel meer overhead. Zeker voor grote hoeveelheden data zul je dit zeker merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:21
Hoedje schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:08:
[...]

Wat Yngwie- dus zegt, ik heb zelf een klein testje gedaan ooit met het overzetten van mijn complete verzameling via FireWire en USB, met FireWire was ik toch echt een stuk sneller klaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.... Zo te horen voor mij dus geen nieuwe generatie iPod maar nog gewoon mn oude met vuurkabeltje
Pagina: 1