Allereerst even een korte uitleg over wat nu een chasevakantie is. Ik ben een aangeboren weergek (
) en ben dan ook gefascineerd door alles wat met het weer en klimaat te maken heeft. Dit jaar kreeg ik de mogelijkheid om samen met drie vrienden, net als ik allemaal werkzaam in de meteorologie of meteorologie studerend, naar de V.S. af te reizen om daar te gaan 'jagen' op zware onweersbuien en alles wat daarbij voorkomt zoals windstoten, mooie wolkenluchten en mogelijk ook tornado's. Needless to say, het was op zich een geweldige vakantie met veel natuurschoon, ondanks dat het qua zwaar weer een beetje tegenviel. We hebben dan ook geen tornado gezien. De dagen dat er echter wel flinke buien waren, hebben we ons ook helemaal kunnen uitleven met foto- en filmcamera's
.
Hieronder een paar shots van de vakantie, allemaal aanklikbaar voor een grotere versie. Eén van de foto's had ik al geplaatst in de solotestcase/soloshowcase topics.
1. Hill City, Nebraska - zware onweersbui met goede organisatie

2. Af en toe een wolk-naar-grond ontlading, weinig actief

3. Badlands, South Dakota - uitzicht over het woeste landschap

4. Nog meer woest landschap

5. Door het nationaal park van de Badlands loopt één slingerende weg met soms stijle gedeelten

6. Rode mieren in overvloed

7. Naderende zware onweersbui met gladde begrenzing

8. Nabije onverwachte ontlading voor de bui uit

9. Felle regenboog met soms ook bliksem erdoor heen

10. De zonsondergang was nog een spektakel op zich

11. Een kleine maar wilde bui, de wolkenstructuren groeiden en roteerden zichtbaar voor je ogen

12. Iets dichterbij en wat later met al een rode gloed van de zonsondergang
Hieronder een paar shots van de vakantie, allemaal aanklikbaar voor een grotere versie. Eén van de foto's had ik al geplaatst in de solotestcase/soloshowcase topics.
1. Hill City, Nebraska - zware onweersbui met goede organisatie

2. Af en toe een wolk-naar-grond ontlading, weinig actief

3. Badlands, South Dakota - uitzicht over het woeste landschap

4. Nog meer woest landschap

5. Door het nationaal park van de Badlands loopt één slingerende weg met soms stijle gedeelten

6. Rode mieren in overvloed

7. Naderende zware onweersbui met gladde begrenzing

8. Nabije onverwachte ontlading voor de bui uit

9. Felle regenboog met soms ook bliksem erdoor heen

10. De zonsondergang was nog een spektakel op zich

11. Een kleine maar wilde bui, de wolkenstructuren groeiden en roteerden zichtbaar voor je ogen

12. Iets dichterbij en wat later met al een rode gloed van de zonsondergang

[ Voor 14% gewijzigd door MeteoVir op 10-06-2006 14:01 . Reden: Nummers met beschriften toegevoegd. ]